וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בצפון: מתה בת השנה שנפגעה אנושות ממכת חום בטיול

9.8.2015 / 0:44

התינוקת מאלעד, שנפגעה בטיול משפחתי בעמק החולה, מתה לאחר ארבעה ימים שבהם אושפזה בבית החולים זיו בצפת. מבית החולים נמסר: "משתתפים בצער המשפחה". בת שמונה נפגעה בינוני ממכת חום בגולן

עריכה: ניר חן

אחרי ארבעה ימים שבמהלכם נאבקו הרופאים נאבקו על חייה, מתה אתמול (שבת) לפנות בוקר בבית החולים זיו שבצפת התינוקת בת השנה שהתייבשה ונפגעה באורח אנוש ממכת חום במהלך טיול שערכה עם הוריה בצפון הארץ. תחילתו של האירוע הקשה ביום שני השבוע, שבו נשברו שיאים היסטוריים של חום בכמה אזורים בארץ.

גם בעמק החולה נרשמו באותו יום יותר מ-40 מעלות. באותו יום נסעו הוריה של התינוקת, המתגוררים באלעד, לטיול בצפון עם ילדיהם באתרי מים מוצלים. כשהגיעו בסביבות שעה 16:00 לאזור קיבוץ להבות הבשן, בסמוך לנהר הירדן, הבחינה האם כי בתה הקטנה אינה מגיבה לקריאותיה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה במצב בינוני עד קשה למרכז הרפואי זיו שבצפת. חובשי מד"א שהגיעו למקום הבחינו באותם רגעים שהתינוקת אמנם בהכרה, אולם ניכרו בה סימני התייבשות ומכת חום והיא הובהלה במצב לא יציב למרכז הרפואי זיו, שם כבר הגדירו הרופאים את מצבה כאנוש.

עוד בוואלה!NEWS:
מצבם של ריהאם ומוחמד דוואבשה משתפר; עדיין נשקפת סכנה לחייהם
טרור באפגניסטן: עשרות הרוגים ופצועים בגל מתקפות רצחני בבירה
בנט ל"ניו יורק טיימס": "נילחם בטרור היהודי בכל אמצעי שעומד לרשותנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רופאי מחלקת טיפול נמרץ ילדים נאבקו על חיי התינוקת במשך ארבעה ימים. בית החולים זיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

רופאי בית החולים סיפרו כי התינוקת הגיעה למקום כשחום גופה מעל 42 מעלות וכי היא סובלת ממכת חום קשה, התייבשות וקריסת מערכות כוללת. אימה סיפרה כי במהלך הטיול הם הקפידו על מנוחה ושתייה, אך לאחר כמה שעות הזמינה אמבולנס כשהבחינה שהתינוקת לא מגיבה וכי גם אביה של הילדה, בן 35, חש ברע והתעלף.

ד"ר יורי וינר, מנהל מחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים, אמר בשעתו כי התינוקת עברה החייאה ממושכת, קיבלה עירויי נוזלים ותרופות לתמיכה בפעולות הלב ולחץ הדם ואושפזה במחלקת טיפול נמרץ ילדים במצב אנוש, כשהיא מורדמת ומונשמת, תוך תמיכה בכל מערכות הגוף החיוניות. אביה אושפז במצב בינוני כשגם הוא סובל מהתייבשות. הוא טופל בעירוי נוזלים ושוחרר מאשפוז לאחר יומיים.

מאז יום שני ועד אמש נאבקו הרופאים על חייה, אולם אתמול לפנות בוקר כאמור, נאלצו לקבוע את מותה. "טיולים בשטח במזג האוויר השרבי הקיצוני שאותו אנו חווים בימים האחרונים הינם מסוכנים, גם אם מקפידים על שתיה מרובה ואמצעי הגנה מהשמש", אמר ד"ר וינר עם אשפוזה של התינוקת. "אנו ממליצים להימנע מיציאה לשטח בשרב כבד, דבר העלול להסתיים בהתייבשויות ומכות חום קשות, בעיקר בקרב ילדים ותינוקות, כמו במקרה זה".

מהמרכז הרפואי זיו בצפת נמסר כי הנהלת בית החולים והצוות הרפואי משתתפים בצערה של המשפחה. עוד נמסר כי רופאי בית החולים קוראים לציבור הרחב להימנע מטיולים ומאמץ גופני בשרב הכבד ולהקפיד על שתייה מרובה ושימוש באמצעי הגנה נגד השמש ביציאה מן הבית לים או לבריכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מלון גני ירושלים, יולי 2015. מור שאולי
אמרה להוריה שהיא לא חשה בטוב בעת ששהתה בבריכה. בריכת שחייה בירושלים/מור שאולי

בתוך כך, אתמול נפגעה ילדה בת שמונה באורח בינוני ממכת חום בזמן שהייתה בבריכת שחייה בקצרין שברמת הגולן. הילדה הובאה ברכב פרטי לתחנת מד"א בעיר לאחר שהתלוננה כי היא לא חשה בטוב. בתחנה הוענק לה טיפול רפואי על ידי צוותי מד"א ולאחר מכן היא פונתה לבית החולים זיו בצפת.

פרמדיק מד"א שטיפל בילדה בתחנת קצרין סיפר: "הילדה הובאה על ידי בני משפחתה לתחנה, והוריה סיפרו לנו שהיא שהתה בשמש זמן ממושך. מיד כשהבחנו שהיא לא חשה בטוב, הם פינו אותה לקבלת טיפול רפואי. חום גופה היה גבוה, הענקנו לה טיפול רפואי מידי מציל חיים שכלל נוזלים וקירור, ופינינו אותה תוך כדי טיפול לבית החולים זיו כשמצבה בינוני".

(עדכון ראשון: 20:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully