וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט ל"ניו יורק טיימס": "נילחם בטרור היהודי בכל אמצעי שעומד לרשותנו"

מאמר של שר החינוך התפרסם במהדורת סוף השבוע של העיתון המשפיע בארה"ב, ובו התייחס לפיגוע בכפר דומא. את המחבלים היהודים השווה בנט לפעילי חיזבאללה: "הם גיס חמישי. המטרה שלהם היא השמדת ישראל". "הם לא מייצגים את אלוהיי, את דתי או את עמי"

צלם: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

"ישראל תחת מתקפה. הפעם, האיום הוא לא מאיראן, חיזבאללה או חמאס. הוא מגיע מקבוצת שוליים בתוך ישראל, שיש לבער אותה במהירות ובכוח" - כך כותב שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, במאמר דעה שהתפרסם הלילה (שבת) ב"ניו יורק טיימס", ומתייחס לאירוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים ולפיגוע בכפר דומא.

שר החינוך נפתלי בנט, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
בנט/ראובן קסטרו

"בשבוע שעבר, גבר חרדי דקר בברוטליות שישה משתתפים במצעד הגאווה בירושלים, בהם שירה בנקי בת ה-16, שמתה מספר ימים לאחר מכן מפצעיה. הדוקר, ישי שליסל, שוחרר מבית הכלא שבועות ספורים לפני כן לאחר שנכלא בגין פשע דומה במצעד גאווה עשור לפני כן. זה לעולם לא היה צריך לקרות", כתב. "יום לאחר מכן, ישראלים קמו לחדשות שבישרו על מותו של פעוט פלסטיני בן 18 חודשים, עלי דוואבשה, שנשרף למוות בהצתת ביתו בכפר דומא שבגדה המערבית. משפחתו עדיין מאושפזת ונלחמת על חייה".

"הרוצח של שירה והאחראים, ככל הנראה, להצתה המתועבת והבלתי-נסלחת שהרגה את עלי הם יהודים קיצונים שטוענים שהם פועלים בשם האל, אבל עושים בדיוק ההפך - הם מחללים את שמו, את הדת שלנו ואת העם היהודי. הם לא מייצגים איש מלבד עצמם. הם טרוריסטים. ובדיוק כפי שישראל עשתה במלחמותינו הקודמות נגד הטרור, אנו נביס אותם באמצעות כל מה שעומד לרשותנו".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי מות האב - בדומא מרגיעים את השטח: "לא לפיגועי נקמה"
דיסקין: "מדינת יהודה משתלטת על מדינת ישראל"
השב"כ החל במעצרים מנהליים: פעיל ימין קיצוני נעצר לחצי שנה

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שליסל במצעד הגאווה, 2015. AP
"יהודים קיצונים שטוענים שהם פועלים בשם האל, אבל עושים בדיוק ההפך". ישי שליסל במצעד הגאווה בירושלים/AP

בהמשך כותב בנט: "אני המנהיג של מחנה הימין בישראל. זה לא סוד סוד שיש לי אי-הסכמות אמיתיות עם שכנינו הפלסטינים. אני מאמין בלגיטימיות של ההתנחלויות בגדה המערבית ומתנגד לוויתור על אדמתנו הלאומית ולחלוקת ירושלים. אני מאמין שמדינה פלסטינית, אם תקום, תהיה נשלטת על ידי דאעש, חמאס והג'יהאד האיסלאמי ותהפוך לכר פורה לשיגור מתקפות נגד אזרחינו, בדיוק כמו שקרה בעזה. זהו סיכון שישראל לא יכולה לקחת.

אבל בו בזמן, אני מאמין בדו-קיום ובשיתוף פעולה עם שכנינו כדי ליצור יציבות, שגשוג כלכלה ועתיד בטוח עבור כל הילדים שלנו, ישראלים ופלסטינים, ללא הבדל דת או נטייה מינית".

הארכת מעצר למאיר אטינגר, בית משפט השלום נצרת, אוגוסט 2015. ערן גילווארג
"פעילים רדיקליים שמטרתם הסופית היא הרס מדינת ישראל". פעיל הימין הקיצוני מאיר אטינגר בהארכת מעצרו. השבוע/ערן גילווארג

"המחבלים שהרגו את שירה ועלי לא מייצגים את ישראל או את אנשיה. הם קבוצת שוליים, שמורכבת מפעילים רדיקליים, שלא מבקשים רק להרוג. המטרה הסופית שלהם היא הרס מדינת ישראל. הם פועלים נגד, ולמעשה מאיימים על הרעיון הציוני – מדינה יהודית ודמוקרטית אשר מחויבת לשווין ולחופש לכל אזרחיה. הם אנרכיסטים, גיס חמישי בתוכנו, כמו חמאס וחיזבאללה (עבור הפלסטינים והלבנונים). עליהם לעמוד בפני כל הכוח של מערכת המשפט הישראלית, וגם מול הרשויות", כתב.

בנט שב והדגיש כי מדובר בקבוצה "קטנטנה", אשר לא מייצגת את 400 אלף המתנחלים ביהודה שומרון, שהם תושבים שומרי חוק שמגנים את האלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully