וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור באפגניסטן: עשרות הרוגים ופצועים בגל מתקפות רצחני בבירה

סדרה של ארבעה פיגועים נגד מטרות ביטחוניות ואזרחיות אירעה הלילה בקאבול, בהם פיגוע התאבדות שביצע הטליבאן וניסיון חדירה לבסיס אמריקני בעיר. בין ההרוגים 9 אנשי נאט"ו וכ-20 אנשי משטרה

נושא: ההריסות לאחר סדרת מתקפות הטרור בקאבול, בירת אפגניסטן, 7 באוגוסט 2015. רויטרס
אחד מאזורי הקרבות בקאבול, הבוקר/רויטרס

ארבע מתקפות טרור אירעו אתמול (שישי) בקאבול, בירת אפגניסטן. בפיגועים, שכוונו בעיקר למטרות של כוחות המשטרה, הצבא ונאט"ו בעיר, נהרגו כ-50 בני אדם ומאות נפצעו. האירועים כללו פיצוץ משאית תופת בסמוך לבסיס צבאי בעיר, התפוצצות מחבל מתאבד באקדמיה המשטרתית וניסיון חדירה לבסיס אמריקני. ארגון הטליבאן קיבל אחריות על התאבדות המחבל באקדמיה למשטרה, אך טרם התקבלה אחריות לשאר הפיגועים. מדובר במתקפות הטרור הראשונות במדינה מאז מינויו של המנהיג החדש של ארגון הטליבאן בשבוע שעבר.

גל הטרור אתמול החל כאשר מחבל מתאבד מאנשי הטליבאן פוצץ עצמו באקדמיה למשטרה בעיר, והרג 26 צוערי משטרה ואזרחים, כך לפי משרד הפנים האפגני. גורם רשמי במשטרת קאבול אמר כי המחבל לבש מדי שוטר והתפוצץ בעת שעמד בלב התקהלות של צוערים, שחזרו לאקדמיה מחופשה קצרה.

עוד בוואלה!NEWS:
הטבח בקולורדו: חבר המושבעים גזר מאסר עולם על "הג'וקר"
מאלי: עובד או"ם נהרג בהשתלטות איסלאמיסטים על בית מלון
דיווח: ערב הסעודית הציעה לסוריה מתווה לסיום מלחמת האזרחים

נושא: ההריסות לאחר סדרת מתקפות הטרור בקאבול, בירת אפגניסטן, 7 באוגוסט 2015. רויטרס
אזרחים משוטטים בין ההריסות לאחר מתקפת הטרור בשכונתם/רויטרס

כמה שעות לאחר המתקפה הראשונה, החרידו שני פיצוצים את שכונת קסאבה, הנמצאת צפונית לנמל התעופה של קאבול. לאחר מכן, ניסו מחבלים לחדור לבסיס אמריקני למבצעים מיוחדים, שם נהרגו איש כוחות נאט"ו ושמונה קבלנים אזרחיים זרים ששהו בבסיס. לפי דובר כוחות נאט"ו באפגניסטן, קולונל בריאן טריבוס, בקרבות הירי שלאחר המתקפה נהרגו שלושה מפעילי הטרור שניסו לחדוד לבסיס ונפצעו עשרה מאנשי כוחות הביטחון שניסו לעצור את כניסתם. שמותיהם ומוצאם של ההרוגים במתקפה זו טרם הותרו לפרסום. בתגובה למתקפה על הבסיס האמריקני, מטוסים צבאיים חגו בשמי קאבול בשעות הבוקר המוקדמות.

מתקפה נוספת התרחשה בשכונת המגורים שיח' שאהיד שבפאתי קאבול, כאשר משאית תופת התפוצצה מחוץ לבסיס צבאי באזור. בפיצוץ נהרגו לפחות 20 בני אדם ונפצעו למעלה מ-200, על אף שהתרחש בשעה 1:00 בלילה, כשרחובות העיר ריקים יחסית. כל ההרוגים בפיגוע זה, לפי דובר רשות בתי החולים בקאבול, היו אזרחים. הפיגוע הקטלני, בו השתמשו המחבלים בכמויות גדולות במיוחד של חומרי נפץ, זרע הרס ברחוב שלם בשכונה ויצר מכתש בעומק עשרה מטרים בקרקע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נושא: ההריסות לאחר סדרת מתקפות הטרור בקאבול, בירת אפגניסטן, 7 באוגוסט 2015. רויטרס
המתקפות בעיר זרעו הרס רב ונעשה בהן שימוש בכמות גדולה של חומרי נפץ. חייל ליד הריסות המתקפה ליד הבסיס הצבאי בקאבול/רויטרס

הטליבאן וארגוני טרור אחרים שמו את בירת אפגניסטן למטרה ראשית לפיגועים רצחניים על מנת להפר את יציבותו של המשטר האפגני השברירי, בראשותו של הנשיא אשרף ראני. הטליבאן נמצא בעיצומה של מחלוקת מנהיגותית בעקבות מינויו של מולה אחטר מנסור. מנסור, שהיה פתוח בעבר לקיומן של שיחות שלום עם השלטון האפגני, האיץ השבוע באנשיו להמשיך במתקפות הטרור שכבר הרגו ופצעו אלפים במשך השנה האחרונה.

בעקבות המתקפות, עולה השאלה אם ארגון הטליבאן מנסה להעביר מסר לשלטונות באמצעות הפיגועים. "השאלה היא מי הוא זה שמנסה להעביר מסר", אמר תומאס רוטיג, חוקר רשת באפגניסטן. לטענת רוטיג, ייתכן שמנסור מנסה להעביר מסר של נחישות לדרגים הבכירים בטליבאן ולממשלה במדינה.

מצד שני, אפשר שפלגי הטליבאן המתנגדים למנהיגותו של מנסור ביקשו לחסל כל תקווה לשיחות ולהידברות בכך שהציתו גל אלימות משלהם. "התקווה של חלק מהאנשים במדינה הייתה כי מותו של מולה עומר תיצור כאוס בטליבאן ואולי תחליש אותו. אני חושב שזה היה קצת אופטימי מדי", אמר רוטיג.

נושא: ההריסות לאחר סדרת מתקפות הטרור בקאבול, בירת אפגניסטן, 7 באוגוסט 2015. רויטרס
ההריסות מפיצוץ משאית התופת בה נהרגו 20 בני אדם ונפצעו מאות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully