וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ערב הסעודית הציעה לסוריה מתווה לסיום מלחמת האזרחים

על פי העיתון "אל-חיאת", בפגישה שנערכה ברוסיה בין שר ההגנה הסעודי לראש המודיעין הסורי, הציעה סעודיה להפסיק לתמוך באופוזיצה הסורית, בתמורה לנסיגה של איראן וחיזבאללה משטח המדינה. לאחר מכן יתקיימו בחירות בפיקוח האו"ם

צילום: הטלוויזיה הממלכתית בסוריה, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בנאום אסד משבוע שעבר: "תודה לאחות איראן, לחיזבאללה ולידידות רוסיה וסין")

בדרך להחלפת בשאר אסד? שר ההגנה של ערב הסעודית ויורש העצר השני, מוחמד בן סלמאן, הציע לראש המודיעין של סוריה, הגנרל עלי ממלוכ, מתווה שמטרתו לסיים את מלחמת האזרחים במדינה, שהחלה לפני כארבע שנים, ולהביא לבחירות חדשות - כך דווח הבוקר (שבת) בעיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון.

על פי הדיווח, השניים נפגשו בחודש שעבר בסנט פטרסבורג שברוסיה, בחסות הנשיא ולדימיר פוטין. במסגרת המתווה, תפסיק ערב הסעודית את תמיכתה במורדים במשטר אסד בסוריה. בתמורה, תוציא סוריה משטחה את חיזבאללה, הכוחות הנאמנים למשטר האיראני והמיליציות השיעיות. לאחר מכן יערכו בחירות לנשיאות ולפרלמנט, שיתקיימו תחת פיקוח של האו"ם.

עוד בוואלה! NEWS:
"דאעש חטף 230 בני אדם לאחר שכבש עיירה אסטרטגית בסוריה"
אסד על נסיגת צבאו: אנו לא מסוגלים להילחם בכל החזיתות
ארה"ב ורוסיה הסכימו: ייחקר השימוש בנשק כימי בסוריה

נשיא סוריה בשאר אסד, פברואר 2015. AP
נשיא סוריה, בשאר אסד/AP

לא מדובר ביוזמה הראשונה להדיח את אסד, אולם העובדה שהפגישה נערכה בין שני גורמים בכירים ותחת חסות של רוסיה - שנחשבת לבת ברית קרובה של סוריה - עשויה לגרום לנשיא הסורי, שמכהן זה 15 שנה, לשקול את ההצעה.

אסד עצמו ממעט להופיע בפומבי בשנים האחרונות. בנאום ממלכתי שנשא בשבוע האחרון, הראשון זה זמן רב, הודה לבני בריתו הנאמנים: איראן, שלדבריו מסייעת לסוריה מאז תחילת הלחימה במדינה, וארגון חיזבאללה. לדברי אסד, הנאמנות של לוחמיו, שפועלים לצדו של הצבא הסורי בחזיתות השונות, ראויה להערכה. "הדם שלהם התערבב בדם שלנו", אמר. כמו כן, הודה הנשיא הסורי לרוסיה ולסין על תמיכתן הנרחבת, שמהווה לדבריו מעצור אחרון במועצת הביטחון נגד החלטות המסכנות את סוריה.

בנאומו הודה אסד כי צבא סוריה נאלץ לסגת מאזורים מסוימים במדינה מוכת המלחמה על מנת להגן על מקמות חשובים יותר - כי אין ביכולתו להגן על כל החזיתות. הוא הוסיף כי הצבא סובל ממחסור בכוח אדם ובאזורים מסוימים התושבים בעצמם נושאים נשק ומגנים על ביתם, בעוד הקבוצות החמושות שנגדן הוא נלחם מקבלות תמיכה רבה ממדינות זרות ובראשן ערב הסעודית וטורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully