וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דאעש חטף 230 בני אדם לאחר שכבש עיירה אסטרטגית בסוריה"

7.8.2015 / 11:42

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי אנשי ארגון "המדינה האיסלאמית" השתלטו על העיירה אל-קרייתיין שבמחוז חומס לאחר חילופי אש מסיביים עם צבא סוריה ולקחו בשבי רבים מתושביה

צלמים זמניים מורשים

(דאעש מאיים להוציא להורג אזרח קרואטי במצרים)

אנשי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) חטפו לפחות 230 בני אדם לאחר שהשתלטו על עיירה אסטרטגית בסוריה, כך דיווח הבוקר (שישי) הארגון הסורי לזכויות אדם ממקום מושבו בבריטניה. על פי הדיווח, הארגון כבש במהלך הלילה את העיירה אל-קרייתיין שבמחוז חומס לאחר חילופי אש מסיביים עם צבא סוריה. עוד דווח כי בין החטופים עשרות נוצרים, שחלקם נלקחו מתוך כנסייה. מדובר בעיירה השוכנת בסמוך לכביש שמחבר את עיר העתיקות תדמור, שנכבשה אף היא על ידי דאעש, להרי קלמון שבאזור הגבול עם לבנון.

בשבוע שעבר נהרגו לפחות 18 בני אדם במתקפה של דאעש על העיירה סארין במחוז חלב שבצפון סוריה, שנכבשה לאחרונה בידי כוחות כורדים. על פי הדיווח של הארגון הסורי לזכויות אדם, העיירה נכבשה ביום שני אחרי שבועות של קרבות קשים בין הכורדים לדאעש.

איום דאעש - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
טורקיה: "בקרוב נפתח במתקפה מקיפה נגד דאעש"
חשש במערכת הביטחון: דאעש מהדק אחיזה בגבול סוריה-ירדן
"אנחנו מנצחים את דאעש כי אנחנו לא מפחדים למות למען החופש"

עשן מיתמר בשמי כובאני, צפון סוריה, 27 ביוני 2015. רויטרס
תקיפת דאעש בסוריה/רויטרס

הארגון הקיצוני ממשיך לזרוע פחד גם במדינות נוספות באזור. ביום רביעי הופץ ברשת סרטון של שלוחת דאעש בחצי האי סיני, ובו היא איימה להוציא להורג אזרח קרואטי השבוי בידיה. בסרטון, שהופץ ברשת תחת הכותרת "מסר לממשלת מצרים", נראה השבוי, תומיסלאב סלופק, מקריא את דרישת הארגון, שלפיה הוא יוצא להורג בתוך 48 שעות אם ממשלת מצרים לא תשחרר את כל האסירות המוסלמיות שבבתי הכלא במדינה.

אתמול, בטקס חנוכת תעלת סואץ החדשה, התייחס נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי לאיום הגובר מצד דאעש. "נביס את הטרור", הבטיח הנשיא, שהגיע לבוש במדי צבא לטקס החגיגי, שנערך בנמל איסמאעיליה בהשתתפות אלפי אזרחים מצרים ואורחים מרחבי העולם, ובהם נשיא צרפת וראש ממשלת רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully