וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ורוסיה הסכימו: ייחקר השימוש בנשק כימי בסוריה

6.8.2015 / 21:53

שר החוץ האמריקני קרי הגיע לסיכום עם מקבילו הרוסי לברוב על החלטה בנושא שתעלה במועצת הביטחון. לפי ההצעה, יוקם מנגנון שיכריע מי מהצדדים הלוחמים אחראי לכך. זאת לנוכח דיווחים על שימוש בגז כלור בשדה הקרב

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי אמר היום (חמישי) כי ארצות הברית ורוסיה הגיעו להסכם ביניהן על חקירת מתקפות כימיות שבוצעו בסוריה. קרי, שמבקר במלזיה, אמר כי הוא ומקבילו הרוסי סרגיי לברוב הסכימו על הצעת החלטה חדשה שאותה יציגו במועצת הביטחון של האו"ם. הוא הדגיש כי הוא מקווה שבעקבות זאת האחראים לכך יישאו באחריות. גורמים דיפלומטיים מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית שההצבעה על ההחלטה צפויה להיות כבר מחר.

לפי ההצעה, יוקם מנגנון מיוחד שיקבע מי מהצדדים הלוחמים בסוריה אחראי למתקפות הכימיות במדינה. במצב הנוכחי, לחוקרים אין אפשרות למצוא מי עומד מאחורי המתקפות הללו. קרי הבהיר כי "ההחלטה תיצור מנגנון למציאת האחראים שעד כה היה חסר". לדבריו, "אנחנו הולכים למצוא מי הם האחראים למתקפות האלו ולגרום להם לשאת באחריות".

לקריאה נוספת בנושא
גורמי מודיעין: סוריה מייצרת נשק כימי ומחביאה במשאיות
חובשים בסוריה טוענים: 6 בני אדם נהרגו במתקפת נשק כימי

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ומקבילו הרוסי סרגיי לברוב בפגישה בקואלה לומפור, מלזיה, 5 באוגוסט 2015. רויטרס
קרי ולברוב בקואלה לומפור, אמש/רויטרס

על אף ששתי המעצמות חלוקות ביניהן על הדרך שבה ניתן לסיים את המלחמה בסוריה, הן וושינגטון והן מוסקבה הסכימו שיש להשמיד את מאגר הנשק הכימי של סוריה לאחר מתקפה קטלנית באוגוסט 2013, שבה נהרגו מאות בני אדם מנשק כימי שפיזר משטרו של הנשיא בשאר אסד. עם זאת, בתקופה האחרונה גברו הדיווחים על כך שנעשה שימוש נרחב בגז כלור בלחימה בסוריה, וארצות הברית מעוניינת למצות את הדין עם האחראים לכך.

סוריה, שהצטרפה לארגון למניעת הפצת נשק כימי ב-2013 כדי למנוע תקיפה אמריקנית אפשרית, הכריזה כי כל המאגר הכימי שהיה ברשותה - 1,300 טונות - הושמד, אולם הארגון חוקר את האפשרות שדמשק עדיין מחזיקה במאגרים בלתי-מוכרזים. גז כלור אינו אסור לשימוש ככלי נשק, אך הוא רעיל והדיווחים על השימוש בו החלו בשנה שעברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנה נגד השמדת הנשק הכימי של סוריה בתחומי אלבניה. טירנה, נובמבר 2013. רויטרס
הפגנה נגד השמדת הנשק הכימי בסוריה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully