וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובשים בסוריה טוענים: 6 בני אדם נהרגו במתקפת נשק כימי

17.3.2015 / 14:51

ארגון לזכויות אדם טוען כי כוחות המשטר הסורי ריססו אמש כלור מהאוויר בצפון המדינה. בסרטון שהועלה לרשת נראים ילדים חסרי הכרה, שנוזלים ניגרים מפיהם. מקור צבאי סורי: "אין לנו נשק כזה"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

ארגון סורי לזכויות אדם טוען כי משטר אסד ביצע תקיפה בנשק כימי בצפון המדינה, שגרמה למותם של לפחות שישה בני אדם. בסרטון שפרסמו חובשים, נראו ילדים חווים תסמינים, דומים לאלה המתלווים לחשיפה לגזים רעילים. בדמשק הכחישו בתוקף את הטענות, כפי שהכחישו טענות קודמות לשימוש בנשק כימי במהלך מלחמת האזרחים, שלאחרונה ציינו ארבע שנים לתחילתה. מקור צבאי סורי אמר כי "לא היינו משתמשים בסוג כזה של נשק, ואנחנו גם לא צריכים סוג כזה".

על פי הארגון הסורי, התקיפה אירעה אתמול (שני) בכפר סרמין שבמחוז אידליב. לטענת הארגון, ששת ההרוגים הם בעל ואשתו, שלושת ילדיהם וקרוב משפחה נוסף. הארגון ציטט גורמים רפואיים, שאמרו כי השישה מתו משאיפת גז שהושלך מהאוויר, וכי ככל הנראה מדובר בגז כלור. עוד בני אדם נפגעו במתקפה, שסוכנויות ידיעות זרות לא הצליחו לאשר את טבעה.

באחד הסרטונים שהועלו לאינטרנט אחרי המתקפה, נראים שלושה ילדים ואישה שפונו למרכז רפואי, כולם חסרי הכרה. אדם המדבר ברקע אומר: "אחד הילדים הוא רק בן כמה חודשים". המצלמה תיעדה תינוק שרוע על אלונקה, שנוזלים ניגרים מפיו. בסרטון נוסף, שצולם בחשיכה, נראו מתנדבים שופכים מים על ילדה, שנטען כי נפגעה בתקיפה.

מורדים סורים מחפשים מטוס של חיל האוויר הסורי –חאן שייחון, צפון סוריה, 10 במרץ 2015. רויטרס
מורדים בצפון סוריה מחפשים מטוסי קרב של צבא אסד, בשבוע שעבר/רויטרס

שלשום טענו הרשויות בעיראק כי השיגו ראיות לכך שאנשי דאעש הצטיידו בגז כלור, כדי להשתמש בו כנשק כימי נגד הלוחמים הכורדים הנאבקים בארגון הקיצוני בצפון המדינה. כוחות הביטחון בחבל הכורדי האוטונומי הודיעו כי לוחמי ה"פשמרגה" אספו דגימות אדמה וביגוד מגופו של מחבל מתאבד, שהיה מעורב בניסיון פיגוע ב-23 בינואר. לטענת הכורדים, בדיקות שנערכו ב"מעבדה אירופית" העלו כי "הדגימות הכילו רמות כלור, המוכיחות שימוש בגז כבנשק".

לפי הצהרת הכורדים, המכונית הממולכדת התפוצצה בכביש המחבר את העיר מוסול והגבול הסורי, אחרי שהלוחמים הכורדים ירו לעברה (הפיצוץ מתועד בסרטון). איש מלבד הנהג המתאבד לא נפגע, אך כעשרה לוחמים כורדים חוו תסמיני בחילה, הקאות, סחרחורת וחולשה. במכונית נמצאו "כ-20 מכלי גז".

בארגון למניעת נשק כימי (OPCW), האחראי על פירוק מאגרי הנשק הכימי של סוריה, אמרו כי עיראק לא הגישה בקשה רשמית לחקור את הטענות בדבר שימוש, לכאורה, בנשק כימי מצד לוחמי דאעש. פקחי הארגון כבר קבעו כי משטר אסד השתמש בכלור באופן שיטתי במהלך מלחמת האזרחים בסוריה. עם זאת, ממשל אובמה לא האשים ישירות את הנשיא אסד באחריות למתקפות שדווחו בשנה שעברה, והעביר החודש את הטיפול בסוגיה למועצת הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully