וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התחבורה הציבורית והדלק - גם תעריף החשמל יוזל בכ-7%

7.8.2015 / 0:02

רשות החשמל הודיעה שתעריף החשמל ירד בחודש הבא לאחר השלמת הליכי השימוע ובחינת הנושא. הערכה: חיסכון של 300 שקלים למשפחה ממוצעת בשנה. בשבוע החולף דווח על ירידה במחירי התחבורה הציבורית והדלק

צילום: מתוך פרסומות למזגנים אלקטרה, טורנדו ותדיראן, באדיבות חברת חשמל, עריכה: נועה לוי, ניר חן, מעצב גרפי: אביחי ברוך, תחקיר: נועה שוסטרמן

(וואלה, הבנתי: שבירת שיאי צריכת החשמל בעומס החום)

תעריף החשמל יוזל בכ-7% - כך הסתמן אמש (חמישי) בתום דיון של מליאת חברת רשות החשמל בנושא. ההוזלה תיכנס לתוקף במהלך חודש ספטמבר לאחר השלמת הליכי השימוע ובחינת הנושא.

מדובר בהוזלה שנייה ברצף שעליה החליטה רשות החשמל, גוף ממשלתי מקצועי בלתי-תלוי, אשר מפקח על תעריפי החשמל ועל חברת החשמל. סך הוזלות התעריף השנה מגיע ל-17%. מהרשות נמסר כי זו ההוזלה השנתית המשמעותית ביותר בישראל אי-פעם. ההחלטה נובעת בעיקר מירידה בשער הדולר, מהגברת השימוש בפחם שמחירו הוזל, מכניסת יצרניות חשמל באנרגיות מתחדשות ועוד.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
פיגוע הדריסה בשומרון: המ"מ נפצע, דרך את הנשק - ונטרל את המחבל
"נסראללה" בדרך: הפולשים הארסיים שיגיעו אלינו עקב פתיחת תעלת סואץ
עקב לחץ החרדים: "לנדוור" בירושלים יוותר על הלוגו כדי לפתוח בשבת

שיא צריכת החשמל נשבר בתוך יומיים, אוגוסט 2015. צלם: יוסי וייס, מערכת וואלה! NEWS
הוזלה שנייה ברצף. עובד חברת החשמל מתמודד עם החום הכבד/מערכת וואלה! NEWS, צלם: יוסי וייס

יו"ר רשות החשמל, עו"ד אורית פרקש הכהן, מסרה: "החלטת הרשות על הוזלת תעריף החשמל היא תוצר של עבודה מאומצת של המליאה בתקופה האחרונה. תעריף זה נקבע בעידן של תחרות פרטית, שהופכת למציאות במשק החשמל. הרשות תמשיך לדאוג לקידום משק החשמל, לרווחת הציבור, תוך הקפדה ככל הניתן על הכיס הציבורי".

החלטת הרשות תתפרסם לשימוע ציבורי בזמן הקרוב והוזלת תעריף החשמל תתבצע כאמור בחודש הבא. על פי הערכות הרשות, מדובר בחסכון שנתי של כ-300 שקלים למשפחה ממוצעת. ברשות הוסיפו כי מחיר הגז הטבעי בתעריף החשמל המשיך לטפס ולא תרם להוזלת התעריף.

שלשום: הכרזה על הוזלה גם בתחבורה הציבורית

ההודעה הזו מגיעה אחרי שהשבוע הכריז שר התחבורה ישראל כץ על רפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית, על רקע תחילת העבודות על הרכבת הקלה בגוש דן. לפי הצעתו, מחירי המנויים חופשי-חודשי ירדו בעשרות אחוזים. לפי ההצעה, הנוסעים יוכלו לנסוע ללא הגבלה בכל אמצעי התחבורה הציבורית - אוטובוסים, רכבת ישראל, הרכבת הקלה והמטרונית - בכל אזור המטרופולין, במשך 90 דקות, במחיר נסיעה אחת, וללא כל תוספת תשלום. הרפורמה כוללת את כל המטרופולינים הגדולים בישראל: גוש דן, ירושלים, חיפה ובאר שבע.

גם מחיר הדלק ירד בשבוע החולף. בלילה שבין שישי לשבת ירד מחיר הבנזין 95 אוקטן ב-27 אגורות לרמה של 6.38 שקלים לליטר (בשירות עצמי). תוספת לשירות מלא הינה 19 אגורות לליטר. מחירו של ליטר בנזין באילת ירד ב-22 אגורות ל-5.41 שקלים לליטר בשירות עצמי, כאשר בשירות מלא הוא יעלה עוד 16 אגורות יותר. ההוזלה מגיעה על רקע צניחה של כ-10% במחיר הנפט החודש.

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully