וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב לחץ החרדים: "לנדוור" בירושלים יוותר על הלוגו כדי לפתוח בשבת

משה שטיינמץ

7.8.2015 / 0:13

בעלי בית הקפה החדש בגן העצמאות שינה את דעתו והחליט לפתוח את המקום בשבת, חרף הלחץ של האוכלוסייה החרדית בעיר, שנחשף בוואלה! NEWS. עם זאת, הוא ויתר על המותג "לנדוור" בשל האיומים של בד"ץ על הרשת. "החלטה אמיצה"

קפה לנדוור, גן העצמאות, ירושלים, 26 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
ביום ראשון צפויים פועלים להוריד את השלטים של "לנדוור" מקירות המבנה/נועם מושקוביץ

אחרי שנכנע לאיומי החרדים והחליט לסגור בשבת, שינה בעלי בית הקפה החדש בגן העצמאות בירושלים את דעתו והחליט לפתוח את המקום החל מהשבת הבאה. בנוסף, הוא ויתר על המותג "לנדוור", כדי להסיר את הלחץ מצד החרדים נגד הרשת.

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, פתיחתו של בית הקפה הובילה ללחץ מצד החרדים בירושלים על רשת "לנדוור", שמפעיל בית הקפה בגן הוא זכיין שלה. בנוסף, הייתה הרשת נתונה תחת איומים לשלילת תעודת הכשרות של בד"ץ העדה החרדית. בשל הלחץ, התקפל בעלי בית הקפה מוטי שרעבי והחליט לסגור את המקום בשבתות.

עתה, שינה שרעבי את החלטתו בעקבות מאמצים שנעשו בימים האחרונים על ידי גורמים חילוניים בבירה, ובראשם סיעת התעוררות במועצת העירייה. שרעבי החליט לפתוח בשבת תוך ויתור על המותג, במטרה להסיר את הלחץ מצד בד"ץ. ביום ראשון צפויים פועלים להוריד את השלטים של "לנדוור" מקירות המבנה. בית הקפה שכבר נפתח בשבוע שעבר יהיה כשר ובשבת הבאה יתקיים במקום אירוע פתיחה חגיגי.

עוד בוואלה! NEWS:
הפצועים בפיגוע הדריסה: לוחמי צה"ל שתגברו את הכוחות בשומרון
הוסר איום השביתה: נתב"ג יהיה פתוח בסוף השבוע
גל החום עוד לא עוזב: סוף השבוע צפוי להיות שרבי ויבש במיוחד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קוראים לכל מי שתומך בהחלטה להגיע לחזק את היזם". עופר ברקוביץ' סגן ראש עיריית ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

היוזמה להקמת בית הקפה בגן עלתה בעיריית ירושלים לפני כשש שנים, תוך כוונה ברורה שהמקום יפתח בשבת. עם זאת, הדבר לא נכתב במסמכי המכרז שיצא מסיבות משפטיות. בשנה האחרונה עלו חששות רבים בקרב הפעילים החילונים בבירה בדבר פתיחת המקום בשבת ותושבים אף קיימו הפגנה מול בית הקפה שהיה בהליכי בנייה, בקריאה לפתוח את המקום בכל ימות השבוע.

עופר ברקוביץ' סגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר תנועת התעוררות אמר כי "אני מברך את היזם על החלטתו האמיצה והנכונה לפתוח את בית הקפה בשבת. בשש השנים האחרונות התעוררות מלווה את תהליך הקמת בית הקפה מהרעיון ועד לפתיחה. אנו שמחים כי כעת, בקו הסיום, המקום נפתח ויהיה פתוח לרווחת כלל הציבור הירושלמי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"ההחלטה לפתוח בשבת עם תפריט כשר היא החלטה מתחשבת"

"ההחלטה לפתוח בשבת אך להיות עם תפריט כשר שמתאים גם לדתיים היא החלטה אמיצה אשר מבקשת להתחשב בכל סוגי התושבים שגרים בעיר", הוסיף ברקוביץ', "אנו מחזקים את ידי היזמים על ההחלטה הזו ואנחנו, התעוררות בירושלים וכלל הקהילה הירושלמית שרוצה שהעיר תתאים לכלל האוכלוסיות שבה, נתמוך ביזם. אנו קוראים לכל מי שתומך בהחלטה להגיע לבית הקפה, לחזק את היזם ולהגיע בשבת הבאה לאירוע הפתיחה".

מרשת "לנדוור" נמסר: "מטרת הרשת היא לספק שירות וחוויה טובים ללקוחותיה, ודאי שלא לגרום לאי נוחות לציבור זה או אחר. אירועי השבועות האחרונים הביאו אותנו להבנה כי לא נוכל לעמוד במטרה זו, ומתוך כבוד לרגשות הציבור הגר בסביבת המקום, החלטנו לוותר על הפעלת הסניף ולאפשר לזכיין לפתוח במקום בית עסק חלופי שאינו קשור לרשת. אנו מאחלים לו הצלחה רבה".

(עדכון ראשון: 20:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully