וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצועים בפיגוע הדריסה: לוחמי צה"ל שתגברו את הכוחות בשומרון

6.8.2015 / 18:23

שלושת החיילים הפצועים, מהם שניים במצב קשה, היו בסיור בכביש 60 ליד צומת שילה, כאשר רכב שהגיע מצפון סטה מנתיבו ופגע בהם. יעלון: "נדרשת מאיתנו נחישות ויד ברזל". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: סוכנות תצפית, עריכה: ניר חן

שלושת הנפגעים בפיגוע הדריסה בסמוך לצומת שילה שבשומרון הם חיילי צה"ל - כך הותר הערב (חמישי) לפרסום. מדובר בלוחמים מבית הספר למקצועות החי"ר (ביסל"ח), שהיו בסיור בכביש 60. החיילים היו חלק מכוחות התגבור שהוקפצו ליהודה ושומרון בעקבות פיגוע ההצתה בכפר דומא ולאור החשש מהתלקחות הגזרה. נבדקת אפשרות שהמחבל הפוגע התגייס רק לאחרונה לזרוע הצבאית של חמאס. כמו כן, ההערכה היא שהוא נסע ברכב ישראלי גנוב.

מחקירת האירוע, שבו נפצעו שני חיילים קשה ואחד קל, עלה כי כלי הרכב הפוגע הגיע מכיוון צפון, סטה לנתיב הנגדי ופגע בכוח הצבאי שהיה בקרבת הכפר הפלסטיני סינג'יל. שני החיילים שנפצעו באורח קשה פונו לבית החולים הדסה עין כרם על ידי מסוק, וחייל שנפצע באורח קל הועבר לבית החולים בילינסון. המחבל, שנורה חיילי צה"ל ונפצע קשה, טופל בשטח ופונה לבית החולים שערי צדק בבירה.

עוד ידיעות בנושא בוואלה! NEWS
נסיגה ישראלית הפכה לבלתי אפשרית, פתרון שתי המדינות מת
הכתובת על הקירות החרוכים: כרוניקה של הצתות בתי פלסטינים
דעה: לעקור את הטרור היהודי מהשורש

פרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום האירוע וטיפלו בנפגעים סיפרו: "כשהגענו, ראינו רכב הפוך על הגג ובסמוך אליו היו בשולי הכביש ועל הכביש שלושה חיילים כבני 20. סביבים היו הרבה אנשים וכוח רפואי של צה"ל, שהתחיל לטפל בהם. שניים מהפצועים היו מחוסרי הכרה וסבלו מפגיעת ראש ומפגיעה רב-מערכתית. הפצוע השלישי היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בגפיים".

פיגוע דריסה בכביש 60 סמוך לצומת שילה, 6 באוגוסט 2015. סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות תצפית

שר הביטחון משה יעלון התייחס לפיגוע ואמר: "המאבק בטרור הפלסטיני דורש מאיתנו נחישות ויד ברזל כלפי המחבלים ושולחיהם, אין בכוונתנו להרפות במאבק הזה, ואנו מפעילים את מיטב האנשים והיכולות כדי למנוע פיגועים נגד אזרחי ישראל. מול הטרור נלחמים באפס סובלנות, וכך אנו עושים. 'פיגועי האווירה' המבוצעים על ידי בודדים, כמו גם פיגועי ארגוני הטרור, מהווים אתגר לכוחות הביטחון, אשר ברוב המקרים מצליחים לסכל מבעוד מועד ניסיונות לפגוע ביהודים רק משום היותם יהודים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"לא אחת משיגים המחבלים את מטרתם"

הוא הוסיף: "למרבה הצער, לא אחת משיגים המחבלים את מטרתם. אני מבקש לשלוח איחולי החלמה לפצועים בפיגוע ולשבח את החיילים על תגובתם המהירה, ואת כלל כוחות הביטחון על פעילותם. חיילי צה"ל, אנשי השב"כ ושוטרי משטרת ישראל העושים לילות כימים במאבק נגד הטרור הפלסטיני, ואני מבקש לחזק אותם בעשייתם".

פיגוע דריסה בכביש 60 סמוך לצומת שילה, 6 באוגוסט 2015. סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
פיגוע דריסה בכביש 60 סמוך לצומת שילה, 6 באוגוסט 2015/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות תצפית

"ברצוני לשבח את פעולת חיילי צה''ל שהגיבו במהירות וניטרלו את המחבל הדורס, ולאחל החלמה שלמה לפצועים", כך ראש הממשלה בנימין נתניהו בהודעה שפרסם בעקבות הפיגוע. הוא הוסיף: "תמוה בעיניי שאותם אלה שמיהרו לגנות טרור נגד פלסטינים, שותקים בשעה שהטרור מופנה נגד יהודים".

מנגד, במחנה הציוני קראו לנתניהו להחזיר את הביטחון לתושבי ישראל. "זהו אירוע חמור של טרור נפשע. אנו משבחים את חיילי צה"ל שפעלו נכון ומדויק ועצרו את המחבל מלפגוע בעוד אנשים, ומשוכנעים שכוחות הביטחון ירדפו את האחראים לפיגוע עד שיתפסו אותם, על מנת שכל מחבל יידע שמדינת ישראל לא תניח לאף מחבל לחמוק מבין ידיה".

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב אף הוא לפיגוע ואמר שלישראל לא תהיה שום סובלנות לטרור. "אני גאה בחיילינו שהגיבו באופן מיידי ופגעו במחבל בפיגוע הקשה בציר 60. אני מחזק את ידי ראש הממשלה ואת כל ראשי מערכת הביטחון במאבק הבלתי מתפשר על זכותנו לקיים חיים של שגרה בכל מקום בארץ ישראל. יחד עם כל העם בישראל אני מייחל ומתפלל לבריאותם ושלומם של הפצועים".

פיגוע דריסה בצומת שילה. סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
פיגוע דריסה בצומת שילה/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות תצפית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully