וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין שנפצע: "זיהיתי את המחבל מנסה לצאת מהרכב - ונטרלתי אותו"

7.8.2015 / 0:30

מחקירת הפיגוע, שבו נפצעו 3 לוחמים, עלה כי הרכב הפוגע הגיע מצפון, סטה לנתיב הנגדי ופגע בכוח שהיה ליד הכפר הפלסטיני סינג'יל. סגן דניאל אלבז, שנפצע בינוני, ירה לעבר הנהג הפוגע ופצע אותו קשה. בפשיטה על ביתו, לוחם נפצע קל מיידוי אבנים

צילום: גדעון צנטנר, דו"צ, סוכנות תצפית, עומר מירון; עריכה: מתן חדד

מחקירת פיגוע הדריסה שהתרחש אתמול (חמישי) בסמוך לצומת שילה שבשומרון ושבו נפצעו שלושה לוחמים עולה כי מפקד המחלקה סגן דניאל אלבז, שנפצע באורח בינוני, הצליח לדרוך את כלי הנשק, לירות במחבל ובכך לעצור אותו. שלושת החיילים משרתים בגדוד 17 בבית הספר למקצועות החי"ר והם הגיעו לאזור כחלק מתגבור כוחות צה"ל בבנימין.

"ביצעתי את משימות הגזרה המבצעית, בתגבור כוחות באיו"ש", סיפר אלבז, שמאושפז בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. "זיהתי כלי רכב שהתקרב במהירות מאוד גבוהה. קצת לפני שהגיע אליי, הוא ביצע פנייה חדה ופגע בי ובעוד שני חיילים שלי. הבנתי שזה פיגוע פח"עי. זיהיתי את המחבל מנסה לצאת מהרכב ונטרלתי אותו".

פרופ' אבי ריבקינד, מנהל האגף לרפואה דחופה בבית החולים הדסה עין כרם, אמר כי לא נשקפת סכנה לחייהם של שני הפצועים קשה. "הם נפגעו בראש, בגפיים, בחזה ובעמוד השדרה. מדובר בפגיעה רב מערכתית קשה", אמר, אך הוסיף: "אני לא צופה שתהיה סכנה לחייהם".

מחקירת האירוע של מפקד אוגדת יהודה ושומרון תת-אלוף ליאור כרמלי עלה כי כלי הרכב הפוגע הגיע מכיוון צפון, סטה לנתיב הנגדי ופגע בכוח הצבאי שהיה בקרבת הכפר הפלסטיני סינג'יל. שני החיילים שנפצעו באורח קשה, פונו לבית החולים הדסה עין כרם על ידי מסוק, ומפקד המחלקה סגן אלבז הועבר לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. המחבל, שנורה בידי חיילי צה"ל ונפצע קשה, טופל בשטח ופונה לבית החולים שערי צדק בבירה.

כמו כן, נבדקת האפשרות שהמחבל הפוגע, תושב כפר בידו שמצפון לירושלים, התגייס רק לאחרונה לזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קאסם. נוסף על כך, ההערכה היא שהוא נסע ברכב ישראלי גנוב.

עוד על פיגוע הדריסה:
הפצועים בפיגוע הדריסה: לוחמי צה"ל שתגברו את הכוחות בשומרון
פיגוע דריסה בשומרון: שני פצועים קשה ואחד קל, הנהג נורה

פיגוע דריסה בצומת שילה. סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
זירת פיגוע הדריסה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות תצפית

בעת פשיטה על בית המחבל, נפצע אחד הלוחמים באורח קל. במהלך הפעילות, החלו המקומיים ליידות אבנים לעבר כוח צה"ל. החייל שנפגע טופל במקום ולא נזקק לפינוי.

שר הביטחון משה יעלון התייחס לפיגוע ואמר: "המאבק בטרור הפלסטיני דורש מאיתנו נחישות ויד ברזל כלפי המחבלים ושולחיהם, אין בכוונתנו להרפות במאבק הזה, ואנו מפעילים את מיטב האנשים והיכולות כדי למנוע פיגועים נגד אזרחי ישראל. מול הטרור נלחמים באפס סובלנות, וכך אנו עושים. 'פיגועי האווירה' המבוצעים על ידי בודדים, כמו גם פיגועי ארגוני הטרור, מהווים אתגר לכוחות הביטחון, אשר ברוב המקרים מצליחים לסכל מבעוד מועד ניסיונות לפגוע ביהודים רק משום היותם יהודים".

הוא הוסיף כי "למרבה הצער, לא אחת משיגים המחבלים את מטרתם. אני מבקש לשלוח איחולי החלמה לפצועים בפיגוע ולשבח את החיילים על תגובתם המהירה, ואת כלל כוחות הביטחון על פעילותם. חיילי צה"ל, אנשי השב"כ ושוטרי משטרת ישראל העושים לילות כימים במאבק נגד הטרור הפלסטיני, ואני מבקש לחזק אותם בעשייתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל ליאור כרמלי ומח"ט בנימין, אל"מ ישראל שומר, סמוך לצומת סנג?יל, 6 באוגוסט 2015. דובר צה"ל
מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל כרמלי, בזירת הפיגוע, אתמול/דובר צה"ל

"ברצוני לשבח את פעולת חיילי צה''ל שהגיבו במהירות וניטרלו את המחבל הדורס, ולאחל החלמה שלמה לפצועים", כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בהודעה שפרסם בעקבות הפיגוע. הוא הוסיף: "תמוה בעיניי שאותם אלה שמיהרו לגנות טרור נגד פלסטינים, שותקים בשעה שהטרור מופנה נגד יהודים".

מנגד, במחנה הציוני קראו לנתניהו להחזיר את הביטחון לתושבי ישראל. "זהו אירוע חמור של טרור נפשע. אנו משבחים את חיילי צה"ל שפעלו נכון ומדויק ועצרו את המחבל מלפגוע בעוד אנשים, ומשוכנעים שכוחות הביטחון ירדפו את האחראים לפיגוע עד שיתפסו אותם, על מנת שכל מחבל יידע שמדינת ישראל לא תניח לאף מחבל לחמוק מבין ידיה".

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב אף הוא לפיגוע ואמר שלישראל לא תהיה שום סובלנות לטרור. "אני גאה בחיילינו שהגיבו באופן מיידי ופגעו במחבל בפיגוע הקשה בציר 60. אני מחזק את ידי ראש הממשלה ואת כל ראשי מערכת הביטחון במאבק הבלתי מתפשר על זכותנו לקיים חיים של שגרה בכל מקום בארץ ישראל. יחד עם כל העם בישראל אני מייחל ומתפלל לבריאותם ושלומם של הפצועים".

(עדכון ראשון: 19:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully