וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: צה"ל ביטל משלחת לפולין בשל שיקולי תקציב

2.8.2015 / 11:15

ימים לפני מפגש ההכנה הראשון למשלחת קיבלו החיילים ובני המשפחות השכולות הודעה על ביטולה. המשתתפים טענו שמדובר בחוסר רגישות: "זה מה שיציל את תקציב הביטחון?". ההצבעה על התקציב צפויה להתקיים ביום חמישי

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

קצינים, נגדים, חיילי מילואים ומשפחות שכולות היו אמורים להתכנס מחר (שני) למפגש ההכנה הראשון של אגף כוח האדם (אכ"א) לקראת משלחת מתוכננת למחנות ההשמדה בפולין במסגרת הנצחת השואה. אלא שלפני ימים אחדים התקשרו נציגי הצבא למשפחות השכולות ולקצינים להודיע כי המפגש התבטל. כששאלו לסיבה נאמר להם כי בצה"ל הוחלט לבטל את יציאת המשלחת בשל שיקולי תקציב.

המשתתפים זעמו על ההחלטה לבטל את המשלחת. "זה מהלך בלתי-מתקבל על הדעת", אמר אחד מהם בשיחה עם וואלה! NEWS. "משפחות שכולות שעברו הכנה מנטלית למפגש הזה. כל דבר קטן מטלטל אותן ומודיעים להן שזה לא קורה בגלל כסף?". הוא הביע תמיהה על כך שבחרו לחסוך בכסף דווקא על חשבון המשלחת. "יכלו לבטל הוצאות אחרות, העיקר לא לפגוע בבני המשפחות השכולות או במשרתי הקבע שגם ככה חוטפים ביקורת בציבור. זה מה שיציל את תקציב הביטחון? מישהו באכ"א התנהג בחוסר רגישות".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במהלך חודש יולי יצאה משלחת 'עדים במדים' לפולין כחלק מרעיון הנחלת זיכרון השואה בקרב מפקדי צה"ל וחייליו. בשלב זה נדחה מועד יציאתה של המשלחת הקרובה ומועד חדש טרם נקבע".

עוד על תקציב הביטחון:
שאלת 60 מיליארד השקל: מה באמת מתחבא בתקציב הביטחון?
"מנותק מהמציאות": הקרע בין לוקר לצמרת צה"ל יהיה קשה לאיחוי
צה"ל מעכב הצטיידות ויפטר 2,000 אנשי קבע עד 2017

עדים במדים. דובר צה"ל
"ביטול המשלחת - מהלך בלתי-מתקבל על הדעת". משלחת צה"ל לפולין/דובר צה"ל

ביום החמישי הקרוב אמורה להתקיים הצבעה בכנסת על תקציב המדינה הדו-שנתי ועל תקציב הביטחון. גורם ביטחוני אמר הבוקר לוואלה! NEWS כי עדיין אין הסכמה בין משרד הביטחון למשרד האוצר מתווה התקציב או גודלו. "או שיחליטו על כך ברגע האחרון לקראת ההצבעה ביום חמישי או שידחו את ההחלטה למועד אחר", הסביר הגורם. אם תידחה ההחלטה ימשיך צה"ל להתנהל בהתאם לתקציב השוטף, ויקבל בהמשך השלמות אם יידרשו כאלה.

גורמים במשרד האוצר טוענים כי בניגוד לטענה במשרד הביטחון, מתנהלים מגעים מתקדמים לשתי אפשרויות לקראת ההצבעה על התקציב. האוצר הציע כי תקציב הביטחון יהיה 56 מיליארד שקלים אם צה"ל ומשרד הביטחון אם לא יאמצו את המלצות דוח לוקר בנושא התקציב. האפשרות השנייה הוא שהדוח ייושם ויוחלט על תקציב קבוע של 59 מיליארד שקל.

ההצעות יובאו להצבעה בקבינט החברתי-כלכלי ביום שלישי, וביום רביעי יובאו להצבעה כללית. "כל המגעים עם משרד הביטחון וצה"ל מתנהלים בהבנה", מסר גורם במשרד האוצר, והוסיף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עודד את המהלך אף שבמשרד הביטחון מנסים לעכב את התהליך.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully