וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוגב שב לתקוף את מערכת המשפט - ח"כים נטשו במחאה את המליאה

מבקר המדינה, ראש הממשלה ושרת המשפטים גינו את דבריו של ח"כ יוגב נגד בג"ץ. המבקר: "ניסיון חסר אחריות להוריד את הרשות השופטת למחלוקת פוליטית". בעקבות דבריו התפתחה סערה בכנסת, וחברי האופוזיציה נטשו את המליאה במחאה

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק

סערה במליאה: אחרי שתקף הבוקר (רביעי) בחריפות את בג"ץ, נשא הערב ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) דברים במליאת הכנסת. בדבריו התייחס יוגב להודעת ח"כ יואל חסון, שאמר כי בכוונתו להגיש תלונה לוועדת האתיקה. יוגב השיב לחסון ואמר שבדבריו לא הייתה קריאה לאלימות. לאחר ששב לתקוף את בג"ץ יצאה האופוזיציה במחאה על דבריו מהמליאה.

בדיון הערב תקף יוגב פעם נוספת את בג"ץ ואמר כי נבחרי העם הם אלה "שצריכים להוביל את המדיניות ולא הרשות השופטת". "לא כאשר באקטיביזם שיפוטי ובאגרסיביות ושרלטנות שיפוטית לוקחת הרשות השופטת את הגה ההובלה או את סטיק הטרקטור. בית המשפט העליון איבד את הרסן, הצדק והמוסר. הוא איבד את האיזון ואת מקומו הראוי מאוד בין הרשויות", הוסיף יוגב.

בהמשך התייחס יוגב להתבטאויותיהם של "אנשי שמאל כמו של השופט חשין שאמר שיגדע את ידו של כל מי שירים את ידו על בית המשפט, או של פרופ' שאמר שיעלה דחפורים על עפרה". הוא הוסיף: "בהתבטאותי לא התכוונתי חס וחלילה לאלימות של מן דהוא אלא למטאפורה. אני קורא לבית המשפט העליון להתנהג בצדק ולקבל את ההערה ולהתמודד איתה ולבדוק את עצמו. אני קורא לרשות השופטת לבדוק את עצמה ולא לחשוש מביקורת. אני עומד מאחורי הביקורת ובשום פנים לא באלימות".

בתגובה לדברים אלה יצא ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) מהמליאה בצעקות ואמר כי אינו מוכן לשמוע את יוגב מדבר מעל הדוכן. בעקבות לוי עזבה כל האופוזיציה את אולם המליאה.

לקריאה נוספת:
לילה מתוח בבית אל: שוב עימותים בין המתנחלים לשוטרים
הבניינים נבנו בצורה לא חוקית, בג"ץ הורה לא פעם להרוס אותם
הפינוי בבית אל: עוד יום עבודה במשרד רוה"מ | דעה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיאת קרואטיה, קולינדה גרבר-קיטרוביץ בירושלים. יולי 2015. אוהד צויגנברג, פול צלמים
"ישראל היא דמוקרטיה שומרת חוק". נתניהו/פול צלמים, אוהד צויגנברג

מבקר המדינה, יוסף שפירא, גינה הערב את דבריו של יוגב. "המבקר מוקיע את ההתקפה הבלתי מרוסנת של חה"כ מוטי יוגב על בית המשפט העליון ומגנה בחריפות את הניסיון חסר האחריות להוריד את הרשות השופטת אל תוך המחלוקת הפוליטית", נמסר בהודעת המבקר. "נבחרי ציבור מצווים במיוחד לשמור על כבודם, מעמדם ופסיקותיהם של בתי המשפט. מבקר המדינה מתריע שפגיעה ברשות השופטת, מכרסמת ביסודות המדינה החברה ומוסדותיה ופוגעת באושיות החוק".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דחה היום על הסף אמירות מצד חברי כנסת ושרים נגד בית המשפט העליון על רקע הריסת "בתי דריינוף" בבית אל. "ישראל היא דמוקרטיה שומרת חוק שמכבדת את החלטת בית המשפט. כך היה וכך יהיה", אמר.

שרת המשפטים, איילת שקד, התייחסה להריסת המבנים ואמרה במליאה כי "למדינה הייתה עמדה ברורה ומשבג"ץ החליט אחרת, אנו מדינת חוק וחוק צריך לקיים. אני קוראת מכאן לא להרים ידיים על חיילים. כולנו אחים למרות שזה כואב. מקווה שהאירוע יסתיים היום". היא הוסיפה: "אני מתנערת מדבריו, בית המשפט הוא מוסד חשוב גם איני תמיד מסכימה עם פסיקותיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"מתקפה משולחת רסן"

שר הביטחון, משה יעלון, התייחס גם כן לדבריו של יוגב. בעמוד הפייסבוק שלו כתב יעלון: "אפשר לבקר החלטות בג"ץ ולחלוק עליהן, אך המתקפה משולחת הרסן עליו מסכנת את הדמוקרטיה, פוגעת בשלטון החוק ועלולה להוביל אותנו לתהום".

"עמדתם של חברי הכנסת במפלגה שונה לחלוטין מאמירותיו של ח"כ יוגב"

הבוקר תקף יוגב בחריפות את בג"ץ על ההחלטה להרוס את "בתי דריינוף" בבית אל. "צריך להרים כף של טרקטור D9 על בג"ץ", אמר יוגב. במערכת הפוליטית הגדירו את דבריו "הסתה" ודרשו מראשי מפלגתו להעמידו במקומו "לפני שקורה משהו נורא". התבטאותו של יוגב נגד בג"ץ אינה הראשונה. בתקופה הקצרה שבה הוא מכהן כח"כ הוא הספיק לשחרר לא מעט אמירות קיצוניות בסוגיות שונות. בתחילת השנה, במהלך דיון שהתקיים בוועדת חוץ וביטחון על מצב יישובי עוטף עזה אחרי מבצע "צוק איתן", הטיח יוגב בנציג התושבים: "תמכת בהתנתקות? אכלת אותה".

גורם בבית היהודי התייחס בשיחה עם וואלה!NEWS לאמירותיו הקיצוניות של יוגב. "עמדתם של חברי הכנסת במפלגה שונה לחלוטין מאמירותיו של ח"כ יוגב. הדברים נכונים גם לגבי ההתבטאות מהיום וגם לגבי התבטאויות אחרות", אמר הגורם. "יש אנשים שלעיתים שוכחים את האחראיות המוטלת עליהם כנבחרי ציבור ולא חושבים לפני שהם אומרים דברים". הגורם הוסיף כי יו"ר המפלגה נפתלי בנט שוחח עם יוגב והעיר לו על האמירה. "האמירה לא הייתה צריכה להיאמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully