וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית קודרת בצה"ל: בניגוד להערכות - 2,500 משרתי קבע יפוטרו

26.7.2015 / 14:55

קצין בכיר במטכ"ל העריך כי במסגרת התכנית הרב-שנתית "גדעון" יפוטרו 500 איש יותר מהמתוכנן עד 1 בינואר 2017. הרמטכ"ל איזנקוט הורה לקצץ תחילה ביחידות שאינן לוחמות, ובהן גלי צה"ל והצנזורה

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

(יעלון תוקף את דוח לוקר: "שטחי, לא מאוזן ומנותק מהמציאות")

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, יציג בקרוב לממשלה את התכנית הרב-שנתית של צה"ל, המכונה "גדעון". במסגרת התכנית, הנחה איזנקוט את ראש אגף כוח האדם (אכ"א), אלוף חגי טופולנסקי, להיערך לקראת פיטורי 2,000 משרתי קבע עד 1 בינואר 2017. אלא שקצין בכיר במטה הכללי אמר בשיחה עם וואלה!NEWS כי הקיצוץ שייצא אל הפועל בחודשים הקרובים יכלול מספר מפוטרים גדול יותר.

לטענת הקצין הבכיר, לאחרונה הגיעו דרישות מהחילות ומהאגפים לכוח אדם ייחודי, וכדי לאפשר זאת הם יידרשו לפטר משרתי קבע נוספים. ההערכה באכ"א היא שהיקף המפוטרים יגיע לכ-2,500 משרתי קבע.

לקריאה נוספת:
מנכ"ל משרד הביטחון: "הצענו ללוקר 14 מפגשים. סירבו לדון ב'צוק איתן'"
ארגון נכי צה"ל נגד דוח לוקר: "חייל שנמצא בבית הוא לא חייל?"
הפרקליטות הצבאית: חלקים מדוח לוקר לא חוקיים

הרמטכ"ל גדי איזנקוט והרמטכ"ל האמריקני מרטין דמפסי, יוני 2015. דובר צה"ל
"היחידות הלוחמות יהיו אחרונות שניגע בהן". הרמטכ"ל גדי איזנקוט/דובר צה"ל

נוסף על כך, הבהיר הרמטכ"ל כי הקיצוץ המתוכנן יהיה רוחבי ואורכי, אך הדגש יהיה על פיטורי 6% ממשרתי הקבע במטות השונים בחילות, באגפים ובמטה הכללי, אשר התנפחו בעשור האחרון. זאת, בזמן שבדוח לוקר הומלץ על היקף פיטורים כפול. הוא אף הבטיח כי "היחידות הלוחמות יהיו אחרונות שניגע בהן", ועל כן בשלבים הראשונים הורה הרמטכ"ל לקצץ ברבנות הצבאית, בחיל החינוך ובפרט בתחנת גלי צה"ל, ביחידת מבקר צה"ל, בצנזורה הצבאית ובעוד כמה יחידות נוספות.

קצין בכיר לשעבר באכ"א הסביר את ההחלטה לפטר 6% ממשרתי הקבע במטות. "בעבר הייתה יורדת הנחייה מטכ"לית לקצץ לאורך כל הצבא במספר משרתי הקבע", אמר הקצין הבכיר. "היחידות בשטח היו מקוצצות, כולל היחידות הלוחמות, וכשהיו משיגים את היעד לקיצוץ - התהליך היה נעצר. כתוצאה מכך המטות התנפחו והיחידות בשטח הגיעו למצב בלתי נסבל. הדוגמה הקלאסית לכך היא דווקא אכ"א, שהתעצמה מעבר לכל פרופורציה והיא זו שנדרשת לקיצוץ המשמעותי ביותר היום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקצין התייחס להחלטה של הרמטכ"ל שלפיה כל אלוף-משנה יפקד על חמישה סגני-אלופים, וכל סגן-אלוף יפקד על חמישה רבי-סרנים. "זו נקודה חשובה כי אנחנו, בניגוד לדוח לוקר, לא אומרים רק את המילה 'לקצץ', אלא אומרים מה, מאיפה, ואיך".

בתוך כך, בצה"ל ובמשרד הביטחון ממתינים להחלטת ראש הממשלה כיצד לנהוג במסקנות דוח לוקר, אשר פורסמו בשבוע שעבר. גורם ביטחוני בכיר אמר כי "טרם התקבלה החלטה אם דוח לוקר יוצג לממשלה, לוועדת חוץ וביטחון או לקבינט. בכל מקרה בקרוב יציג הרמטכ"ל את התכנית הרב-שנתית 'גדעון'. זו איננה חלופה. בדוח לוקר ישנן המלצות, בעוד ש'גדעון' זו תכנית שעבדו עליה במשך שנים".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully