וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות הצבאית: חלקים מדוח לוקר לא חוקיים

21.7.2015 / 19:30

חוות דעת ראשונית שהועברה למטכ"ל גורסת כי כמה סעיפים בולטים, בהם הפנסיות ומצבת כוח אדם, לא ברי מימוש מבחינה משפטית. בתוך כך, נשות של משרתי קבע שוקלות לעתור לבג"ץ נגד הדוח: "תתעוררו, לא יישארו אנשים בקבע"

צילום: תקשורת שר הביטחון, עריכה: מתן חדד

הפרקליטות הצבאית העבירה בימים האחרונים חוות דעת משפטית ראשונית למטה הכללי, שבה נטען כי כמה סעיפים בולטים בדוח ועדת לוקר לא ברי מימוש מבחינה משפטית - כך נודע הערב (שלישי) לוואלה!NEWS. הסעיפים המרכזיים הם הפנסיות ומצבת כוח אדם. גורם ביטחוני בכיר העריך הערב כי "הדוח יקבר כי הוא לא חברתי לא חוקי ולא ערכי".

בתוך כך, על רקע עבודת הוועדה בחודשים האחרונים, הוקמה קבוצת פייסבוק של נשות אנשי משרתי הקבע, שבה העלו טענות על תנאי השירות של בני זוגן והיחס כלפיהם. בין היתר, בקבוצה המונה יותר מ-5,000 חברות וחברים הן העלו דרישה תקדימית להתאגד כדי להגיש תביעות ייצוגיות נגד צה"ל על האופן שבו מפוטרים משרתי הקבע, וכן הביעו תמיכה ברעיון לעתור לבג"ץ בגין אפליה. "תתעוררו אזרחים יקרים שלא יהיה מאוחר (...) אחרי ועדת לוקר כבר לא ישארו אנשים בקבע", נכתב באחד הפוסטים.

לקריאה נוספת:
דובר צה"ל: "לא נאיים בשביתה כמו עובדי קבלן, אך מגיע לנו הסדר"
במטכ"ל ממליצים: קיצור שירות הגברים ל-27 חודשים מ-2020

מחאת נשות אנשי הקבע בפייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
מחאת נשות אנשי הקבע בפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

המלצות ועדת לוקר כוללות, בין השאר, את הדרישה לעבור למודל פנסיוני חדש, ולפיו מתוך 760 משרתי הקבע הפורשים מדי שנה - רק 60 יהיו זכאים לפנסיית גישור. אחרים, שאינם משרתים כלוחמים ביחידות קרביות, יקבלו מענק של 800 אלף שקל. קצין בכיר במטה הכללי אמר היום בתגובה כי המודל "אינו חוקי", והוסיף: "המלצות ועדת לוקר עלולות להוביל להתאגדות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמים צבאיים נוספים טוענים כי החלטות ועדת לוקר יוצרות אפליה בתנאי הפרישה והפיטורים בין המשרתים בצה"ל לעומת מקביליהם במוסד, בשב"כ, במשטרת ישראל ובנציבות שירות המדינה. לפיכך, קיימת עילה, לטענתם, לעתור לבית המשפט העליון. מאחר שמשרתי הקבע אינם מאוגדים, בהתאם לחוק, העריך קצין בכיר כי על רקע מציאות זו ייתכן שנשותיהם יעתרו בשמם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגורם הבכיר הדגיש כי בסקרים שנעשו בתוך צה"ל בחודשים האחרונים נראית צניחה דרמטית במוטיבציה של משרתי הקבע. זאת בשל הביקורת בכלי התקשורת ולאור התבטאויותיהם של פוליטיקאים וגורמים במשרד האוצר.

"המשרתים מרגישים רע", אמר הקצין במטכ"ל. "אחרי הדיבור על קיצוץ בתנאים ובפנסיה ואיום הפיטורים, אומרים להם תסתפקו בשליחות. אני לא מכיר ארגון שמוריד במצבת כוח האדם שלו ועדיין מוריד בשכר לאלו שנשארו לו. אף אחד לא יישאר בצבא. מפלים אותם לרעה".

אלוף (מיל) יוחנן לוקר מגיש את דוח הועדה לבחינת תקציב הביטחון לראש הממשלה בנימין נתניהו, 7 ביולי 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
אלוף/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully