וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במטכ"ל ממליצים: קיצור שירות הגברים ל-27 חודשים מ-2020

21.7.2015 / 13:35

בכיר במטכ"ל תקף את מסקנות הדוח לפני פרסומו, וטען כי "המלצותיו אינן חוקיות ועלולות להוביל להתאגדות". במסגרת תכנית "גדעון" שמציע צה"ל, ייבחן קיצוץ 4,000 משרתי קבע - לעומת 6,000 שמציע לוקר

עריכה: ניר חן

בכיר במטה הכללי אמר היום (שלישי), זמן קצר לפני פרסום דוח ועדת האלוף במילואים יוחנן לוקר, כי בצה"ל מתכוונים לבצע מהלכים מרחיקי לכת במסגרת התכנית הרב-שנתית "גדעון". לדבריו, במסגרת התכנית, ישונה אורך השירות ל-27 חודשים לגברים החל משנת 2020, בעוד לוקר מציע לקצר את אורך השירות ל-24 חודשים באופן מידי.

מהלך נוסף שמקדמת תכנית "גדעון" הוא מעבר משיטת המיון הראשונית של צה"ל, כאשר המיונים הנוכחיים שבאמצעותם נקבע ציון הקב"א (קבוצת איכות), יוחלפו במיונים אחרים שיקבעו פרופיל אישי. המבחנים החדשים ייכנסו לתוקף בהדרגתיות החל משנת 2016. כמו כן, במסגרת "גדעון", מציע צה"ל לקצץ 4,000 משרתי קבע מ-2012 עד 2017, בעוד לוקר מציע לקצץ 6,000.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קצין בכיר בצה"ל תקף את מסקנות לוקר ואמר כי הוא "לא מסביר את ההצעות שלו. זה לא ניתן ליישום, חבל מאוד שהסוגיות הללו לא ידונו". לדבריו, "עיקר המחלוקת בינינו עוסקות בפנסיית הגישור והמענק. פנסיית הגישור נאמדת בכל שנה ב-2.5-2 מיליארד שקלים, וההצעה של לוקר מנגד חוסכת כסף למדינה רק בשנת 2040". "אף אחד ממשרתי הקבע לא יישאר פה אם ימשיכו להפלות אותם. אתם צריכים להבין שהשכר הממוצע בצבא נאמד ב-12,800 שקל, בזמן שבמשטרה מרווחים בממוצע 15,000 שקלים", אמר.

"המלצות ועדת לוקר עלולות להוביל להתאגדות. הן לא חוקיות", אמר הקצין בהתייחסו לשכר ולפנסיה על פי הוועדה. "כשאמרנו לוועדת לוקר שייקחו את הטיפול בפנסיה, הם החליטו לטפל גם במי פורש ומתי. יש הבדל בין שקיפות לבין שליטה". לדבריו, על אף כתיבת הדוח, המהלכים המוצעים אינם בסמכותו של לוקר. "הוא ממליץ על תקציב רב שנתי לצה"ל והוא גם מסביר איך לעשות את זה, אך זה לא המנדט שלו", אמר. אני מוכן לדון על כל המלצה שלו באופן מקצועי".

לפי מודל נוסף שהציג הקצין הבכיר במטכ"ל, בכוונת הצבא להקים תכנית חדשה למיון קצינים, בנוסף למיונים הקיימים, על מנת ליצור אבחנה בין מי שנמצא בתפקידי ליבה מרכזיים לבין מי שיפרוש בטווח הגילאים 35-26, ובכך להביא להצערה של הצבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully