וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו גנבים בלילה": הוסר הכיתוב נגד נתניהו ויעלון ממצבת החלל

אנשי משרד הביטחון הסירו את הכיתוב ממצבתו של לי מט, שעליה נכתב: "ליליק נהרג במשמרת של ראש הממשלה ושר הביטחון", בטענה כי משפחות שכולות פנו ואמרו כי הדבר פוגע ברגשותיהם. אימו של מט: "במדינה רוויות בעיות, בזה משרד הביטחון משקיע?"

עומר מירון

המצבה החלופית שהניחה משפחתו של סמל ראשון לי מט שנהרג במבצע "צוק איתן" הוסרה היום (שישי) מקברו. זאת, בעקבות פניות של משפחות שכולות שיקיריהן קבורים גם כן בבית העלמין הצבאי בהר הרצל למשרד הביטחון בטענה על פגיעה ברגשותיהם. על המצבה נכתב "ליליק נהרג במשמרת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ביבי ושר הביטחון משה בוגי יעלון".

משרד הביטחון מסר כי ההחלטה להסיר את המצבה החלופית התקבלה בעקבות הפניות של המשפחות השכולות וכן לאחר אישור ועדת הקבע של המועצה הציבורית להנצחת החייל, גוף המורכב מבני המשפחות השכולות. "יודגש, כי על פי תקנות בתי קברות צבאיים בתוספת הכיתוב לביטוי אישי, לא ייכללו ביטויים הפוגעים, בין היתר, בערכי מדינת ישראל, בביטחון המדינה, בכבוד הזולת וברגשותיו ובטעם הטוב, או ביטויים בעלי אופי פוליטי", נמסר.

עוד בוואלה!NEWS:
שחקן הפוקר מהארמון בדמשק מדגים: כך איראן תתחמן את המערב
בזרוע היבשה תוקפים את לוקר: "איש חיל האוויר, לא מבין בצבא"
ילדה תאומים בניתוח קיסרי - ופיתחה מחלת לב פתאומית

אזכרה לסמ"ר לי מט, הר הרצל, 23 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"זה מדינת ישראל נגד משפחה ששילמה את המחיר האוליטימטיבי". הכיתוב שהוסר/נועם מושקוביץ

"כמו גנבים בלילה באו והורידו את המצבה הזמנית", אמרה סמדר אימו של לי, "זה נודע לנו מהתקשורת. הם הלכו ועקרו את האבן שהודבקה שם. מדינה שמתנהגת בקטנוניות. אנחנו המומים ושוקלים מה לעשות, זה פשוט מדינת ישראל נגד משפחה ששילמה את המחיר האוליטימטיבי".

לדבריה, "בהתחלה רצינו להישאר בשקט עם האנונימיות שלנו. לא הכנסנו תקשורת כשנודע לנו על מות לי ולא היה אף אחד בהלוויה, אבל העקשנות של המערכת לא הותירה לנו ברירה.
המערכת לא נותנת לנו לשמור על שקט וכל גבורתה הוא על אנשים מתים. במדינה כזו רוויות בעיות, בזה משרד הביטחון שם את זמנו, בזה הוא משקיע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
לי מט. ספק 500
"חשוב לדעת במשמרת של מי ההרוגים נהרגו". סמל ראשון לי מט/ספק 500

המשפחה מנהלת בשנה האחרונה, מאז נפל מט בקרבות בחאן יונס שבדרום רצועת עזה, מאבק עיקש מול המדינה לשינוי הנוסח שייחרט על המצבה. המשפחה דורשת להוסיף על כרית המצבה את שמות אחיו של מט, אולם נענית בשלילה.

הלילה הגיעו בני המשפחה של מט לאזכרה עם מצבה זמנית שהכינו, עד שתוסדר מחלוקת הכיתוב על המצבה. "נכון להיום, הנחנו מעין מצבה זמנית, שעליה נכתבו שמות אחיו של ליליק. חשוב לדעת במשמרת של מי ההרוגים נהרגו", אמר מוטי, אביו של לי.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully