וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזרוע היבשה תוקפים את לוקר: "איש חיל האוויר, לא מבין בצבא"

24.7.2015 / 9:37

הביקורת החריפה על המלצות ועדת לוקר להתייעלות צה"ל מציפה גם את המתיחות בין החילות. "לוקר התעלם ממה שקורה בממלכת חיל האוויר", אמר קצין בכיר. מקורב ללוקר: "הניסיון לעשות לו דה-לגיטימציה חוטא למטרה"

צילום: תקשורת שר הביטחון, עריכה: מתן חדד

הביקורות החריפות שהטיחו במשרד הביטחון ובצה"ל בחברי ועדת לוקר, שהמלצותיה מהוות איום משמעותי על מעמדם וזכויותיהם של אנשי הקבע, עלולות כעת לרדת גם לשטח וליצור קרע בין זרועות צה"ל ואגפיו: קצין בכיר בזרוע היבשה מתח הבוקר (חמישי) ביקורת חריפה נגד אלוף במיל' יוחנן לוקר, שעמד בראש הוועדה. "הוא התעלם ממה שקורה בממלכת חיל האוויר כדי לשמור על חבריו", אמר הקצין, תוך שהוא מפקפק בהתאמתו של לוקר לשמש כיו"ר ועדה שתפקידה לקבוע המלצות עבור הצבא כולו. ביקורתו של הקצין מצטרפת לשורת האשמות שהוטחו בחברי ועדת לוקר על ידי בכירים במערכת הביטחון.

עוד בוואלה!NEWS:
דוח לוקר: קיצור שירות החובה לשנתיים ופנסיות גישור ללוחמים בלבד
"מנותק מהמציאות": הקרע בין לוקר לצמרת צה"ל יהיה קשה לאיחוי
ארגון נכי צה"ל נגד דוח לוקר: "חייל שנמצא בבית הוא לא חייל?"

טקס הענקת דרגות קצונה לבוגרי קורס טיס, בבסיס חיל האוויר בחצרים, יוני 2011. דובר צה"ל
"מישהו שאל מדוע לא עושים כנסים וטקסים בבסיסים המפוארים שלהם?". מסדר כנפיים בחיל האוויר/דובר צה"ל

"הוא איש חיל האוויר שלא מבין בצבא הגדול", אמר הקצין. "הוא היה רק מזכיר צבאי של ראש הממשלה, ומעת לעת היה מגיע לדיונים. בחיל האוויר מתנהגים כאילו זו מערכת נפרדת משאר הצבא. מישהו פעם שאל את עצמו מדוע אנחנו לא עושים כנסים וטקסים בבסיסים המפוארים שלהם ולמה אנחנו צריכים לשלם כסף כדי לשכור אולמות?", הוסיף. לדבריו, הדוח מתעלם מהתקנים באגפי חיל האוויר ומתקצוב הטייסות. ביקורתו התייחסה גם לדרך שבה התנהלה הוועדה, שהתעלמה מקריאות המטה הכללי לקיים פגישות מקצועיות.

בתוך כך, הופתעו בזרוע היבשה ובאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) מהמלצות לוקר לאחד בין הגופים. "על בסיס מה הם קבעו שהאיחוד הזה אפשרי לביצוע?", תהה קצין בכיר באט"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקורב ללוקר, גם הוא אלוף במיל', אמר בשיחה עם וואלה!NEWS כי הניסיונות להפוך את לוקר לאויב הצבא הם טעות חמורה. "הוא אדם הגון ואוהב צבא והניסיון לעשות לו דה-לגיטימציה מחטיא את המטרה", אמר המקורב. "דווקא הוא, שבא מחיל האוויר, עם שיטות ניהול וארגון מתקדמות ביותר, יכול לפקח על אופן התנהלות הצבא. הוא היה שותף לדיונים אסטרטגיים בלשכת ראש הממשלה ומבין היטב את המציאות בה אנו חיים", הוסיף. יתרה מזו, הוא רמז כי קיימים גורמים בחיל האוויר שמנצלים את האירוע כדי לפגוע בתדמיתו של לוקר.

נתניהו נפרד מיונחן לוקר: "הציבור לא מכיר היקף פעולתך". גדעון צנטנר
"היה רק מזכיר צבאי של ראש הממשלה". לוקר בימיו כראש מטה חיל האוויר/גדעון צנטנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully