וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדה תאומים בניתוח קיסרי - ופיתחה מחלת לב פתאומית

ארבעה ימים לאחר הלידה התעוררה קרין מועלם, בת 28, בבהלה כשהיא סובלת מקוצר נשימה. לאחר שהתגלה כי פיתחהבצקת ריאות הועברה למחלקת טיפול נמרץ. כששבה להכרה קיבלה אישור מיוחד לצאת לכמה שעות לברית המילה של בנה: "אפצה את עצמי באירוע גדול יותר"

ההורים ומנהל יחידת טיפול נמרץ לב פרופ' שלמי מטצקי. יחידת הצילום שיבא, מערכת וואלה! NEWS
ההורים קורין ואיתן מועלם יחד עם פרופ' שלומי מטצקי בבית החולים שיבא/מערכת וואלה! NEWS, יחידת הצילום שיבא

קורין מועלם, תושבת תל אביב בת 28, ילדה ביום רביעי שעבר זוג תאומים, בן ובת, בניתוח קיסרי בבית החולים שיבא שבתל השומר. לאחר הלידה הועברה למחלקת יולדות להתאוששות ולהכנה לחזרה לביתה. אלא שביום ראשון בלילה, שעה לאחר שהלכה לישון, היא התעוררה בבהלה בשל קוצר נשימה קשה. "מאוד נבהלתי", סיפרה. "עשו לי צילומים והעבירו אותי להשגחה צמודה בחדר התאוששות, וכשהתשובות של הבדיקות הגיעו העבירו אותי ישר למחלקת טיפול נמרץ".

פרופ' שלומי מטצקי, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב בשיבא הסביר כי למרות שהלידה הייתה תקינה, אחריה התפתחה אצל מועלם בצקת ריאות - מצב חירום של אי ספיקת לב קשה – כתוצאה ממחלת לב הנוצרת סביב זמן הלידה, שנקראת "פריפרטום קרדיו מאיופטי". לדבריו, "למרות שהמופע של התופעה הזאת יכול להיות דרמטי כמו אצלה, במקרים רבים יש החלמה מלאה או כמעט מלאה של תפקוד הלב, עם הזמן ובטיפול תרופתי נכון".

מטצקי ציין כי למרות שלא מדובר בתופעה שאינה שכיחה, חשוב להכירה. "מדובר באחוזים נמוכים מאוד של מקרים", אמר. "שליש מהמקרים מסתיימים בהחלמה מלאה, בשליש השני יש החלמה חלקית או שאין בכלל ובשליש מהמקרים ניכרת הידרדרות קשה בתפקוד הלב. אני לא רוצה להלך אימים על ציבור היולדות אבל חשוב שיולדות יהיו מודעות". לדבריו, המחלה שכיחה יותר בלידות מרובות עוברים ובלידות ראשונות.

ההורים ומנהל יחידת טיפול נמרץ לב פרופ' שלמי מטצקי. יחידת הצילום שיבא, מערכת וואלה! NEWS
"הייתי בשוק אבל יותר עצובה בגלל המרחק מהילדים"/מערכת וואלה! NEWS, יחידת הצילום שיבא

במשך שמונה ימים מיום הלידה לא זכתה מועלם לראות את ילדיה. "הייתי בשוק אבל יותר עצובה בגלל המרחק מהילדים שגם ככה לא הצלחתי להנות מהם", סיפרה. "כל הזמן הזה אני חושבת עליהם ואני מתנחמת בזה שבעלי מצליח לתפקד כמו סופרמן ואני יודעת שהם בסדר כי ביקשתי ממנו שיסריט אותם כל יום, בוקר, צהריים וערב. זה הדבר היחיד שהחזיק אותי והרגיע אותי. הייתי ואני עדיין בהכרה מלאה כל הזמן. היום סוף סוף החזקתי אותם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"פעם ראשונה שכולנו מתאחדים"

מועלם לא הסכימה לוותר על ברית המילה של בנה וקיבלה את אישורו של פרופ' מטצקי לצאת מהמחלקה בליווי צוות רפואי צמוד לאירוע. בשל התנאים נאלצה המשפחה הצעירה לחגוג את האירוע בבית הכנסת של בית החולים. "אני אפצה את עצמי ואותם באירוע גדול אחר כך", אמרה מועלם. "הגיעו יותר מ-50 אנשים, הרבה יותר מהמצופה. העיקר שהצלחתי להיות נוכחת".

מתחילת השבוע מאושפזת מועלם במחלקה לטיפול נמרץ ואם מצבה ימשיך להשתפר היא עשויה להשתחרר בימים הקרובים. בן זוגה, מתן, עומד לצידה כל העת. "אי אפשר לתאר במילים את האושר הזה, פעם ראשונה שכולנו מתאחדים", אמר. "הבנתי די מהתחלה שאני לא יכול לעצור ולחשוב ואני צריך להיות שם בשביל הילדים ובשבילה, לטפל ולחזק. ומה שחשוב שהצלחנו לחגוג ביחד".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully