וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: עבודות הרכבת הקלה בגוש דן יצומצמו; "כאוס מוחלט"

בתום דיון במשרד לביטחון פנים, הוחלט לאפשר את תחילתן במועד אך לצמצם את היקפן. משרד התחבורה החרים את הדיון: על ארדן לוודא שהמשטרה מבצעת מה שהוטל עליה

צילום: עמוד היוטיוב של חברת נת"ע, ישראל סאן, דוד קורן; עריכה: יאיר דניאל

(מסיבת העיתונאים על עבודות הרכבת הקלה בסוף החודש שעבר)

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, קיים היום (שלישי) במשרדו שבירושלים דיון בנושא בניית הרכבת הקלה בגוש דן. גורמים במשרדו של ארדן תיארו את ההיערכות לקראת העבודות "כאוס מוחלט" ואף עלתה אפשרות לדחות את העבודות, שאמורות להתחיל ב-2 באוגוסט, בחודש או חודשיים. בתום הדיון, שבו השתתפו נציגי עיריית תל אביב, משרד האוצר והמשטרה, הוחלט שלא לעכב את העבודות והן יחלו במועדן. עם זאת, מסתמן כי היקף העבודות יצומצם ובמקום עבודות על 30 תחנות במקביל, יינתן אישור לעבוד רק על שלוש תחנות בכל פעם. זאת, משום שיוקצו לשם כך רק כ-120 שוטרים ממחוז תל אביב.

נציגי משרד התחבורה לא נכחו בדיון, שהתקיים בניגוד לדעתו של שר התחבורה ישראל כץ. בנוסף, גורמים במשרד התייחסו להחלטות שהתקבלו בדיון ואמרו שהן לא יתבצעו. "העבודות על הרכבת הקלה בתל אביב יימשכו במלואן, בדיוק בהתאם למה שסוכם עם כל הגורמים המקצועיים במשטרה ובהתאם ללוח הזמנים שפורסם", נמסר. "על השר לביטחון הפנים לוודא שמשטרת ישראל מבצעת את המטלות שהוטלו עליה ולהיות ערוכה בהתאם למשימות שלקחה על עצמה".

גם השר כץ התייחס להחלטות הדיון ואמר: "מתוקף תפקידי, אפעל לקידום הפרויקט לטובת רווחת כלל אזרחי גוש דן. כשם שבעבר לא אפשרתי שהפרויקט יידחה או ייפגע, כך יקרה גם הפעם".

עוד בוואלה!NEWS:
נתניהו יצטרך להכריע: דוח לוקר או "תכנית איזנקוט"
חוטובלי לשגרירים אירופיים: הפסיקו תמיכה בארגונים אנטי-ישראליים
"אטימות מוחלטת": שוטר איים במתן דוח לנהג מונית שסייע לנכה

ישראל כץ, גלעד ארדן. יותם רונן, ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
השרים כץ וארדן/עיבוד תמונה, יותם רונן, ראובן קסטרו

גורמים במשרדו של ארדן אמרו הבוקר כי השר ראה לראשונה את ההיערכות לעבודות רק ביום חמישי. הם הוסיפו כי תמונת המצב שהציגה בפניו המשטרה היא של "כאוס מוחלט", כי רק שלושה חניונים מתוך 36 חניוני "חנה וסע" שהצהירו עליהם הוסדרו, משום שאף נתיב תחבורה ציבורית לא הוכשר ושאין דרכי חילוץ. מנגד, במשרד התחבורה טענו כי הם והאוצר נערכו לתחילת העבודות וכל הגורמים, בהם משטרת ישראל, קיבלו עדכון והתראה בנושא, והתיאום נעשה מבעוד מועד.

המשרד לביטחון הפנים דרש בזמנו להקצות 230 שוטרים לאבטחת העבודות, אך בסופו של דבר הוחלט שיוקצו 168 שוטרים למשימה. בדיון היום התברר מנציגי משרד האוצר כי גם להוספת 168 תקנים אין עדיין תקציב, שעלותה מוערכת ב-55 במיליון שקלים בשנה למשך שש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully