וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוטובלי לשגרירים אירופיים: הפסיקו תמיכה בארגונים אנטי-ישראליים

21.7.2015 / 20:15

חוטובלי אירחה בלשכתה שורת שגרירים ודיפלומטים בכירים והעבירה להם נתונים שלפיהם מדינותיהם מממנות במיליוני שקלים ארגונים "המקדמים הסתה נגד ישראל". דיפלומט שנכח באחת הפגישות: "היא התייחסה לארגונים ספציפיים"

עריכה: טל רזניק

(חוטובלי בכניסתה למשרד החוץ: "הארץ הזאת כולה שלנו")

עימות בין ישראל למדינות אירופה על רקע המימון האירופי לארגוני שמאל וארגונים פרו-פלסטינים: סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, פגשה היום (שלישי) בלשכתה ארבעה שגרירים של מדינות המעבירות מימון לארגונים אלה - שוודיה, דנמרק, שווייץ ובריטניה - ושוחחה ארוכות בנושא עם שגריר האיחוד האירופי בישראל. בין היתר, היא הציגה בפניהם נתונים על תמיכה ממשלתית של מדינותיהן בארגונים אנטי-ישראליים.

רצף הפגישות של חוטובלי בנושא החל בשבוע שעבר, כאשר אירחה בלשכתה את סגן שר החוץ של ספרד, ויומיים לאחר מכן את שר החוץ ההולנדי. במהלך שתי הפגישות, הציגה חוטובלי לעמיתיה נתונים על המימון שמעבירות ממשלותיהם לארגונים שלדבריה "מקדמים דה-לגיטימציה והסתה נגד ישראל". במקרה של ספרד, למשל, חוטובלי הציגה לסגן השר נתונים ולפיהם הממשלה העבירה בשלוש השנים האחרונות קרוב לארבעה מיליון שקלים ל"שוברים שתיקה" ולארגונים הקשורים לתנועת ה-BDS.

סגנית השר ציפי חוטובלי, ישיבת סיעת הליכוד, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"זו לא הייתה שיחת נזיפה". סגנית שר החוץ חוטובלי/נועם מושקוביץ

בפגישותיה היום הציגה חוטובלי נתונים על תמיכה ממשלתית בארגונים אנטי-ישראליים. לפי הנתונים, ממשלת הולנד העבירה לארגונים כאלה בשנים האחרונות יותר מ-12 מיליון שקלים, ממשלת בריטניה העבירה סכום דומה, ואילו ממשלות דנמרק, שווייץ ושוודיה העבירו כארבעה מיליון שקלים.

אחד הדיפלומטים שנפגש עם חוטובלי אמר כי "זו לא הייתה שיחת נזיפה, זה לא שקיבלנו זימון מיוחד. השיחה בנושא הייתה נעימה ועניינית. היא לא הגדירה כל ארגון שלום שאנחנו תומכים בו כארגון בעייתי, אלא רק ארגונים מאוד ספציפיים שלטענתה מקדמים אג'נדה רדיקלית ואנטי-ישראלית". אחד הארגונים שנכללו ברשימה של חוטובלי הוא "שוברים שתיקה", ובנוגע לארגון ספציפי זה, הדיפלומטים האירופים דחו את טענותיה.

דיפלומט אחר אמר כי "זו לא הפעם הראשונה שבכירים בישראל משוחחים איתי על הנושא הזה. גם בתקופתו של ליברמן כשר החוץ היו כמה שיחות בנושא. המסר שלה היה משהו בסגנון, 'אם אתם תומכים בפתרון שתי המדינות, למה אתם תומכים בארגונים קיצוניים שמקדמים חרם על ישראל ובעצם פוגעים בתהליך השלום?'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully