וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כוחות הביטחון במצרים העלימו עשרות אנשים תחת שלטון א-סיסי"

ארגון "משמר זכויות האדם" טוען כי כוחות הביטחון עצרו עשרות אנשים, אך הרשויות במדינה הכחישו כי הם נמצאים במעצר או סירבו לחשוף מה עלה בגורלם. בכיר בארגון: "כוחות הביטחון מתנהלים בחופשיות ללא חשש מעונש"

"מהפכת נובמבר" במצרים, 2011. חוסאם אל-חמלאווי, מערכת וואלה! NEWS
"העלימו עשרות אנשים". כוחות הביטחון במצרים/מערכת וואלה! NEWS, חוסאם אל-חמלאווי

כוחות הביטחון במצרים "העלימו" עשרות בני אדם תחת שלטונו של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי – כך הודיע ארגון "משמר זכויות האדם". הארגון הציג פירוט של כמה מקרים שבהם לטענתו אזרחים נעצרו על ידי כוחות הביטחון, אך הרשויות הכחישו כי הם נמצאים במעצר או סירבו לחשוף מה עלה בגורלם.

סגן מנהלת חטיבת המזרח התיכון בארגון, ג'ו סטורק, אמר כי תחת הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי, כוחות הביטחון מתנהלים בחופשיות ללא חשש מעונש. הארגון קרא לרשויות לחשוף באופן מידי את מקום הימצאותם של הנעדרים ולעצור את אלה שאחראים לדבר, המהווה הפרה של החוק הבינלאומי.

עוד כתבות מהעולם:
התביעה בצרפת: "להפסיק את חקירת מותו של יאסר ערפאת"
על רקע העימותים האלימים: נפתחו הבחירות לנשיאות בבורונדי
קרי: "הצהרותיו של חמינאי בנוגע לארה"ב מטרידות מאוד"

סיסי: "דאעש לא פעלו בסיני במקרה". רויטרס
"תחת שלטונו כוחות הביטחון מתנהלים בחופשיות ללא חשש מעונש". נשיא מצרים א-סיסי/רויטרס

לטענת הארגון, הוא הצליח לתעד כמה מקרים שבהם נעדרו אזרחים בין אפריל 2014 ויוני 2015. לדבריו, מקרה אחד שתועד הוא של שלושה בני אדם אשר נמצאו מתים לאחר תקופה שבהם הוגדרו כנעדרים ובני משפחותיהם טענו כי הם נעצרו על ידי כוחות הביטחון.

מקרה אחר שתועד הוא של שלושה סטודנטים באוניברסיטה בשנות ה-20 לחייהם, שעל פי טענת משפחותיהם הם נעצרו ב-1 ביוני בזמן שהלכו על הטיילת בסמוך לנהר הנילוס שבקהיר. רק לאחר ימים או כמה שבועות מהיעלמותם הם אותרו לאחר שאנשים הודיעו כי ראו אותם במעצר.

כמו כן, מציג הארגון את המקרה של אדם בשם סייד א-רסד, בן 46, אשר בנו מוחמד טוען כי הוא נעצר ב-4 ביוני על ידי כמה שוטרים בלבוש אזרחי ובמדים. לטענת בנו, השוטרים לא אמרו לו להיכן הם לוקחים אותו, ושלושה ימים לאחר מכן קיבלה משפחתו שיחת טלפון ממשרד ראש העיר שבו נאמר להם כי גופתו נמצאת בחדר המתים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חיילים מצרים בהפגנות נגד נשיא מצרים מוחמד מורסי. קהיר. יוני 2013. AP
קיים תיעוד אמין של היעלמות אזרחים ב-2015 וב-2013. המשטרה במצרים/AP

עוד מסר הארגון כי לארגוני זכויות אדם מצריים של תיעוד אמין של מקרים נוספים של היעלמות אזרחים ב-2015, וכמה מקרים ב-2013. ארגון אחר הודיע ביוני האחרון כי תיעד 164 מקרים של העלמת אנשים מאז אפריל, וציין כי מקום הימצאותם של 66 מהם עדיין לא ידוע. הארגון ציין כי מקום הימצאותם של 64 אנשים התברר לאחר יותר מ-24 שעות – הזמן המקסימלי על פי החוק במצרים שבו ניתן להחזיק אדם במעצר לפני העמדתו בפני שופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully