וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע העימותים האלימים: נפתחו הבחירות לנשיאות בבורונדי

21.7.2015 / 17:21

אחרי שהחלטתו של הנשיא המכהן להתמודד בפעם השלישית גררו מהומות אלימות במדינה וניסיון הפיכה, הבוקר נפתחו הקלפיות. שוטר וגורם מאחת ממפלגות האופוזיציה נהרגו בעימותים שפרצו במהלך הלילה. "יהיה כאוס אחרי הבחירות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הבחירות לנשיאות בבורונדי, אשר מתקיימות היום (שלישי) לאחר שעוררו עימותים סוערים במדינה האפריקנית הקטנה בחודשים האחרונים, נפתחו בשני הרוגים נוספים המצטרפים למניין קורבנות מהמאורעות האלימים במדינה. שוטר וגורם מאחת ממפלגות האופוזיציה נהרגו הלילה קצת לפני מועד פתיחת הקלפיות.

הבוקר נשמעו פיצוצים ויריות בסביבות הבירה בוג'ומבורה ולאורך היום נרשמו הפרות סדר ומהומות. תושבים מהמקום שבו נמצאו שתי הגופות אמרו כי אחד ההרוגים הוא גורם רשמי בתנועת האופוזיציה MSD, והאשימו את הממשל ברציחתו. גורם מהמשטרה המקומית אישר כי מדובר בגורם אופוזיציה. יועצו של הנשיא, ווילי ניאמיטווה, התייחס לאירועים האלימים האחרונים ואמר כי "אנשים עושים זאת כדי לאיים על הבוחרים, הם לא רוצים שאנשים ילכו לקלפיות".

עוד חדשות מהעולם:
קרי: "הצהרותיו של חמינאי בנוגע לארה"ב מטרידות מאוד"
ישראלי נהרג בפרו; איש עסקים נחטף בקולומביה ושוחרר\
ראש ממשלת בריטניה מציג: תכנית חומש למאבק בדאעש

יום הבחירות לנשיאות בבורונדי, יולי 2015. רויטרס
הפרות סדר באחד מפרברי הבירה בוג'ומבורה, היום/רויטרס

הסערה במדינה פרצה לאחר שהנשיא המכהן פייר נקורנזיזה הודיע כי יתמודד לכהונה שלישית – דבר המנוגד לחוקה. לטענתו, הקדנציה הראשונה שלו, שהחלה ב-2005, אינה נחשבת משום שהוא נבחר על ידי הפרלמנט ולא בבחירות ישירות. בעקבות ההודעה פרצו הפגנות ועימותים שגבו עשרות קורבנות, ובמאי האחרון ניסה קצין בכיר לערוך הפיכה במדינה, בזמן שהנשיא שהה מחוץ למדינה. בתגובה למהומות, ארצות הברית ומדינות אירופה השהו חבילות סיוע מסוימות למדינה – שהיא אחת מהעניות בעולם.

האופוזיציה במדינה הודיעה כי היא מחרימה את הבחירות, ועל כן צפוי נשיא נקורונזיזה לנצח. עם זאת, ועדת הבחירות המרכזית ציינה כי מועמדי האופוזיציה עדיין נמצאים על פתקי ההצבעה, על אף החרם, וכי כל קול בעבורם ייחשב. ספירת הקולות ייקחו ככל הנראה כמה ימים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יום הבחירות לנשיאות בבורונדי, יולי 2015. רויטרס
אחד המצביעים בבחירות, היום/רויטרס

אחד התושבים חזה כי "יהיה כאוס אחרי הבחירות בגלל שהעם לא יכיר בממשלה הבאה". אחד התושבים בבירה אמר כי הוא לא רואה סיבה לצאת ולהצביע. "הבחירות הם רק העמדת פנים בגלל שרק מפלגה אחת מתמודדת", אמר.

מעט מאוד מצביעים נרשמו בקלפיות בבירה, אך באזורים הכפריים, שבהם הפופולריות של נקורונזיזה גבוהה, המצביעים עמדו בתור. נקורונזיזה עצמו הגיע להצביע בביתו שבכפר בויה שבצפון המדינה. הוא אמר לכתבים כי הבחירות "יאפשרו לאזרחי המדינה לבחור במי שהם מאמינים בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully