וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת בריטניה מציג: תכנית חומש למאבק בדאעש

בנאום שנשא בברמינגהאם השווה דייויד קמרון בין המשיכה של צעירים מוסלמים לאיסלאם הפונדמנטליסטי לזו שעברו במאה שעברה צעירים גרמנים כשנמשכו לנאציזם. התכנית האסטרטגית תפורסם במלואה בשנה הקרובה

עריכה: גדי וינסטוק

ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון השיק הערב (שני) תכנית חומש למאבק בקיצוניות האיסלאמית בבריטניה, במסגרת המאמצים של ממשלתו להילחם בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). בנאום שנשא בברמינגהאם השווה קמרון בין המשיכה של צעירים מוסלמים לאיסלאם הפונדמנטליסטי לזו שעברו במאה שעברה צעירים גרמנים כשנמשכו לנאציזם והביאו לעלייתו של אדולף היטלר.

קמרון דחה טענות שהמערב תרם לעלייתו של דאעש ולפופולאריות שלו במדינות המערב, בשל מלחמת עיראק ב-2003, וטען שהקיצוניות הייתה קיימת עוד לפני המלחמה.
"כל הצלחותינו כדמוקרטיה רב-גזעית ורב-דתית עומדות למבחן במאבק של הדור שלנו מול אידיאולוגיה קיצונית", הוא אמר. "אנחנו נלחמים באיסלאם קיצוני כאידיאולוגיה, שעוינת רעיונות ליברליים בסיסיים כמו דמוקרטיה, חופש ושוויון מיני".

עוד חדשות מהעולם:
פה אחד: מועצת הביטחון אישרה את הסכם הגרעין עם איראן
עשרות הרוגים בפיגוע בעיירה טורקית על גבול סוריה
יום היסטורי: ארה"ב וקובה מחדשות את היחסים הדיפלומטיים

מנהיג השמרנים בבריטניה דיוויד קמרון בנאום הניצחון שלו, מאי 2015. AP
ינסה לקרב את המוסלמים הצעירים לערכים ולסמלים של בריטניה. דייויד קמרון/AP

קמרון צפוי לספוג ביקורת מהקהילה המוסלמית שתזהיר שהנוקשות שלו רק תשחק לידי הקיצוניים. במסגרת התכנית החמש-שנתית שהציג, הוא מתכוון לשים את המאבק באיסלאם הקיצוני ברמת עדיפות גבוהה. הוא ינסה לרדת לעומק הבעיה של הבריטים הצעירים ולטפל בה. "כשקבוצות כמו דאעש מנסות לצרף את הצעירים שלנו למטרות האיומות שלהן, הן מספקות תחושת שייכות שחסרה לאותם צעירים בבית", הסביר קמרון, "ולכן הם מוטים יותר להקצנה ולאלימות כלפי בריטים אחרים, שהם לא מרגישים שום קשר אליהם". קמרון טען שקולותיהם של מוסלמים מתונים מושתקים.

קמרון דיבר על שילובם של המוסלמים בחברה הבריטית והציג דוקטרינת חינוך למתינות ולסובלנות. יינתן דגש מיוחד למשפחות עם בעיות סוציו-אקונומיות שגם סובלות ממגבלות שפה והיעדר תעסוקה. במקום לחלק כסף לראשי קהילות, בכוונת ממשלת בריטניה לדאוג שהכסף יושקע במי שבאמת זקוק לכך. בנוסף המשטרה ומערכת החוק יטפלו ביד קשה במטיפים קיצוניים שמשפיעים על הצעירים ועל כל מי שיתמוך בארגוני טרור. מעל הכול קמרון ינסה לקרב את המוסלמים הצעירים לערכים ולסמלים של בריטניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

כ-700 בריטים נסעו להילחם לצד דאעש בעיראק ובסוריה

"כשאנשים אומרים שבגלל המעורבות במלחמה בעיראק אנשים תוקפים את המערב, עלינו להזכיר להם שפיגועי ה-11 בספטמבר, אובדן החיים הגדול ביותר של אזרחים בריטים במתקפת טרור, אירעו לפני המלחמה בעיראק", אמר ראש הממשלה הבריטי. "כשהם אומרים שאלה מוסלמים פגועים,
שנוקמים במערב שפגע בהם, עלינו להזכיר להם: מקוסבו עד סומליה, מדינות כמו בריטניה פעלו כדי להציל מוסלמים מטבח.
אלה ארגונים כמו דאעש, אל-קאעדה ובוקו חראם שרוצחים מוסלמים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעילי דאעש בעיר תדמור שבסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך השנה הקרובה, התכנית החמש-שנתית האסטרטגית תפורסם במלואה. לפי הערכות, ישנם כ-700 בריטים שנסעו לעיראק ולסוריה כדי להילחם לצד דאעש. רמת האיום הביטחוני על בריטניה היא בדרגה השניה בגובהה, מתוך חשש לפעולות טרור של תומכי דאעש, וזאת כחודש לאחר ש-30 תיירים בריטים נרצחו על ידי טרוריסט בטוניסיה.

במקביל לכך קמרון פועל לקבלת אישור מהפרלמנט הבריטי לתקיפה של מטרות דאעש בסוריה. הוא גם אמר שבריטניה מעוניינת לפתוח בקרוב מחדש את השגרירות בטהראן, ולדבריו הוא "חש מחויב לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully