וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה בצרפת: "להפסיק את חקירת מותו של יאסר ערפאת"

התביעה במדינה החליטה לקבל את המלצותיו של צוות מומחים משפטיים, שקבע כי ערפאת מת בנסיבות טבעיות ולא הורעל. החקירה נפתחה לבקשת הצוות המייצג את אלמנתו של ערפאת, שטען כי הוא הורעל על ידי ישראל באמצעות פולוניום 201

יאסר ערפאת, אוקטובר 2003. רויטרס
התביעה קיבלה את המסקנה כי ערפאת לא הורעל/רויטרס

התביעה בנאנטר שליד פריז המליצה היום (שלישי) לבית המשפט לעצור את החקירה בנוגע למותו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר, יאסר ערפאת , שמת בנובמבר 2004 בבית החולים הצבאי "פרסי" שליד פריז. זאת, לאחר שצוות המומחים המשפטיים שחקר את מותו קבע באופן סופי במאי האחרון כי הוא מת בנסיבות טבעיות ולא הורעל. אחרי הודעת המומחים היו לתביעה שלושה חודשים להציג ערעורים למסקנות הצוות, והיום הוחלט שלא לערער ולהמליץ להפסיק את החקירה.

החקירה נפתחה מחדש בתחילת השנה, לבקשת הצוות המייצג את אלמנתו של ערפאת, סוהא, שטען כי יו"ר הרשות הורעל על ידי ישראל באמצעות פולוניום 201. הגורם הרשמי למותו של ערפאת היה שבץ מוחי, אולם רופאים צרפתים אמרו אז כי אין ביכולתם לקבוע את המקור למחלתו. בנובמבר 2012 לקחו חוקרים צרפתים, שוויצרים ורוסים דגימות מגופתו של המנהיג הפלסטיני בעקבות תחקיר של רשת "אל-ג'זירה" הערבית שבו נטען כי על בגדיו של ערפאת נמצאו כמויות גדולות של פולוניום.

עוד בוואלה חדשות:
על רקע העימותים האלימים: נפתחו הבחירות לנשיאות בבורונדי
הודו: קשישה נחשדה בכישוף - ותושבי הכפר ערפו את ראשה
קרי: "הצהרותיו של חמינאי בנוגע לארה"ב מטרידות מאוד"

סוהא ערפאת, אלמנתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת., אוגוסט 2012. AP
החקירה נפתחה לבקשת אלמנתו של ערפאת, סוהא/AP

בשנת 2013, קבע הצוות הצרפתי, כמו גם צוות חקירה רוסי, כי ערפאת לא הורעל. לדבריהם, עקבות החומר הרדיואקטיבי שזוהו בגופתו של ערפאת הם ממקור סביבתי ורמות החומר שזוהו אינן חריגות. מנגד, צוות חקירה שוויצרי קבע כי הטענה בדבר הרעלה "תואמת" את תוצאות הבדיקות.

עם זאת, צוות המומחים השוויצרי פרסם באפריל האחרון את ממצאיהם, שמהם עלה כי ערפאת ככל הנראה הורעל למוות באמצעות פולוניום. על פי הדוח, בגופתו של ערפאת נמצאה רמה גבוהה פי 18 מהרגיל של החומר הרדיואקטיבי. במסמך טענו המומחים כי הם בטוחים ב-83% כי יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר הורעל.

אלמנתו, סוהא ערפאת, אמרה בתגובה לכך: "אנחנו חושפים פשע אמיתי, התנקשות פוליטית". עם זה, היא לא הפנתה אצבע מאשימה כלפי אף גורם או מדינה והודתה כי לבעלה היו אויבים רבים. ישראל מצדה הכחישה מכל וכל את הטענות, בעיקר מצד גורמים ברשות הפלסטינית, שלפיהם היא האחראית להרעלתו של ערפאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully