וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב המבוקש לחקירה בישראל: "כל נסיעה שאדם נוסע זה על פי השם"

19.7.2015 / 0:10

ראש קהילת "שובו בנים" בחסידות ברסלב, הרב אליעזר ברלנד, החשוד בביצוע עבירות מין, העביר מסר לתלמידיו בישראל לראשונה מאז נמלט מהולנד לפני שבועיים. "האדם צריך להיות בתנועה", אמר. האזינו

שובו בנים אינטרנשונל וכנישתא חדא

הרב אליעזר ברלנד, ראש קהילת "שובו בנים" בחסידות ברסלב, העביר ביום שישי מסר תורני לתלמידיו בישראל, לראשונה מאז נמלט מהולנד לפני שבועיים - ליעד לא ידוע. "אסור יום אחד לנוח", אמר ברלנד שמבוקש לחקירה בישראל בגין חשד לעבירות מין שביצע בנשות קהילתו ומאז במשך יותר משנתיים נמלט ברחבי העולם. "האדם צריך להיות בתנועה. שנייה אחת לא לנוח, שנייה אחת לא לשים רגל על רגל, כל הזמן להתחזק. עכשיו אנחנו זוכים למסעות, למסעות כאלו שלא היו מבריאת העולם, מסעות של כל אחד ואחד כתובים לפני שהוא נולד. כל נסיעה שאדם נוסע זה על פי השם".

בסוף החודש שעבר דחה בית המשפט העליון בהולנד את הערעור שהגיש הרב ברלנד נגד ההחלטה להסגיר אותו לישראל. יומיים בלבד אחר כך ירדו למחתרת מקורבי הרב ששהו בסביבתו בתקופה האחרונה, מאז שנעצר בהולנד. הם ניתקו משימוש את מכשירי הסלולרי המקומיים ששימשו אותם ובקרב החסידים בישראל הלכה והתחזקה ההערכה כי הרב נמלט ליעד לא ידוע.

עוד חדשות:
המאבק בהסכם הגרעין: איפא"ק שוקלת לשלוף את "נשק יום הדין"
מאות בעצרת מחאה לזכר גל בק; אמו: "להעמיד את הנהגת לדין"
"עידן קרח קטן" בעוד 15 שנה? חוקר ישראלי מפקפק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב אליעזר ברלנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשבועיים אישר מקורבו של הרב בשיחה עם וואלה!NEWS כי "הרב עזב את אירופה". באותו היום, מסרה התביעה בהולנד לכלי התקשורת המקומיים כי "לא ברור כרגע" היכן הוא נמצא. דובר מטעם התביעה, הנרי טילארט, מסר לעיתון ההולנדי "פולקסרנט" כי "אנו מכירים את השמועות על כך שברלנד עזב את הולנד, אולם לא קיימות לכך ראיות ברורות".

הרב היה אמור להגיע לפני כשבועיים לחתום בתחנת המשטרה המקומית, כפי שמחייבים אותו תנאי שחרורו עד להסגרה בישראל. משלא הגיע, החליטה המשטרה לתת לו הארכה של יממה נוספת, אלא שגם אז הוא לא בא. עורך הדין המייצג את הרב, לואי דה לאון, טען אז כי הוא לא היה עמו בקשר בשבוע האחרון, ולא הצליח ליצור קשר עם גורמים בפמלייתו של ברלנד. "הרב לא נראה ביום שבת, ומדובר בעניין חריג מאוד ביחס אליו", הוסיף דה לון. "נראה כי אין דרך להשיג אותו".

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully