וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורב לרב ברלנד מאשר לראשונה: "הוא עזב את אירופה"

6.7.2015 / 17:45

מקורבו של הרב, הדרוש לחקירה בישראל בחשד שביצע מעשים מגונים בנשים מקהילתו, אישר בשיחה עם וואלה!NEWS כי הוא עזב את הולנד. הרב היה אמור להתייצב היום במשטרה המקומית

עריכה: יאיר דניאל

(בספטמבר: הרב ברלנד עורך הבדלה אחרי ששוחרר ממעצר)

מקורבו של הרב אליעזר ברלנד, בן 77, הדרוש לחקירה בישראל בחשד שביצע מעשים מגונים בנשים מקהילתו, "שובו בנים", אישר היום (שני) לראשונה בשיחה לוואלה!NEWS: "הרב עזב את אירופה". מוקדם יותר היום, התביעה בהולנד מסרה לכלי התקשורת המקומיים כי "לא ברור כרגע" היכן הוא נמצא.

דובר מטעם התביעה, הנרי טילארט, מסר לעיתון ההולנדי "פולקסרנט" כי "אנו מכירים את השמועות על כך שברלנד עזב את הולנד, אולם לא קיימות לכך ראיות ברורות". בריחתו החלה ככל הנראה ביום חמישי בלילה, אז כל מקורביו השוהים בסביבתו ניתקו טלפונים ולא יצרו קשר עם בכירי הקהילה בישראל.

הרב היה אמור להגיע היום לחתום בתחנת המשטרה המקומית, כפי שמחייבים אותו תנאי שחרורו עד להסגרה בישראל. משלא הגיע, החליטה המשטרה לתת לו הארכה של יממה נוספת עד מחר בלבד. עורך הדין המייצג את הרב, לואי דה לאון, הוסיף כי הוא לא היה עמו בקשר בשבוע האחרון, ולא הצליח ליצור קשר עם גורמים בפמלייתו של ברלנד. "הרב לא נראה ביום שבת, ומדובר בעניין חריג מאוד ביחס אליו", הוסיף דה לון. "נראה כי אין דרך להשיג אותו".

עוד בוואלה חדשות:
האם הרב ברלנד, הדרוש לחקירה בישראל, נמלט מהולנד?
הולנד: העליון דחה את ערעורו של ברלנד - הרב יוסגר לישראל
הרב ברלנד על ההחלטה להסגירו לישראל: "עולם כמנהגו נוהג"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרב עזב את אירופה". ברלנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר פסק בית המשפט העליון בהולנד כי ברלנד יוסגר לישראל, ומאז עלה החשש כי הוא נמלט למדינה אחרת, שלה אין הסכם הסגרה עם ישראל. לטענת התביעה, הוא הפקיד את תעודת הזהות שלו ונדרש להתייצב במשטרה אחת לשבוע, אולם הרשויות חוששות כי הוא השתמש בדרכון מזויף על מנת להימלט מהמדינה.

אתמול העביר הרב מסר באמצעות מקורביו, שלפיו על כל חסידיו השוהים בהולנד בתקופה האחרונה לעזוב את המקום תוך יממה בלבד. "הוא ביקש (מחסידיו) שיחזרו לישראל או שיעזבו לאומן", אמר מקורב לרב. אחד מחסידיו אמר לוואלה! NEWS כי "לפני שבועיים הרב אמר שמי שרוצה לראות אותו באופן פרטי נשארו שבועיים". את הדברים אמר כרמז לכך שהבריחה מהולנד תוכננה בקפידה מראש. חסיד אחר, המקורב לרב אמר: "עוד יום יומיים נדע איפה נמצא הרב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוא ביקש שיחזרו לישראל או שיעזבו לאומן". ברלנד עם חסידיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

עדויותיהן של נשים שהוטרדו לכאורה על ידי ברלנד, התפרסמו לראשונה בוואלה!NEWS בסוף השנה שעברה. אחת העדויות היא של ס', צעירה בת 20 שהגיעה בחודש אוגוסט 2011 יחד עם אמה ואדם נוסף לביתו של הרב ברלנד בביתר עילית כדי להתייעץ עמו בעניינים אישיים. לאחר שנאמר להם שאשתו של הרב עזבה את הבית, השלושה נכנסו פנימה והרב דיבר עם אמה של ס'. בסיום הפגישה הוא ביקש שס' תיכנס לחדר. לפי ס', עם כניסתה חיבק אותה הרב, ואמר לה שהוא התפלל במשך 20 שנה שהיא תבוא אליו. בזמן החיבוק, לטענתה, הוא נגע בשד הימני שלה, לחץ את רגליו נגד גופה ונישק את צווארה. ס' טוענת שהייתה המומה וניסתה לדחוף את הרב ברלנד, אך הוא המשיך ללחוץ עצמו אל גופה.

לדבריה, היא המשיכה לדבר על בעיותיה, אך הוא לא הקשיב לה. בשלב מסוים, היא אמרה שהיא חייבת ללכת וכשניסתה לעזוב את החדר, כך לפי העדות, הרב התקרב אליה כדי לנשקה שוב, אך ס' אמרה שאין באפשרותה להישאר.

עדות נוספת שהגיע לידי וואלה חדשות היא זו של פ'. היא סיפרה כי בין 2007 ל-2008, כשהייתה בת 16 לערך, היא חוותה "משבר רוחני". לדבריה, אביה, שהשתייך לקהילתו של הרב ברלנד, הציע שתיפגש עמו. משהסכימה, נסעו השניים בשעה 1:00 בלילה לביתו של הרב בירושלים והיא נכנסה לחדרו לבד בזמן שאביה חיכה בחוץ. לטענתה, הרב עטף אותה בטלית ואמר לה שכל חטאיה יעברו אליו. לפי עדותה הוא נישק אותה בלחייה ובמצחה, חיבק אותה ואחז בחזה שלה. פ' סיפרה שהיא הרגישה את גופו של הרב נע בעונג. לאחר מכן היא עזבה את החדר במחשבה שהמקרה אירע באשמתה ושהיא פיתתה את הרב בדרך מסוימת. לאביה היא אמרה שהכול כשורה. במשטרה אישר אביה של פ' שהוא הגיע עם בתו לפגישה אצל הרב ושהיא נכנסה לחדרו לבדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully