וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הרב ברלנד, הדרוש לחקירה בישראל, נמלט מהולנד?

6.7.2015 / 0:15

אחרי ההחלטה להסגירו לישראל ניתקו חסידיו של ראש קהילת "שובו בנים", החשוד בביצוע מעשים מגונים, טלפונים וירדו למחתרת. הערב שיגר הרב מסר לחסידים לעזוב את המדינה תוך יממה. "ביקש שיחזרו לישראל או שיעזבו לאומן"

עריכה: יאיר דניאל

(הרב ברלנד עורך הבדלה לאחר ששוחרר ממעצר, ספטמבר האחרון)

האם הרב אליעזר ברלנד, ראש קהילת "שובו בנים" של חסידות ברסלב בישראל, הדרוש לחקירה בישראל בחשד שביצע מעשים מגונים בנשות קהילתו, נמלט מהולנד? הרב העביר אמש (ראשון) מסר באמצעות מקורביו, שלפיו על כל חסידיו השוהים בהולנד בתקופה האחרונה לעזוב את המקום תוך יממה בלבד. "הוא ביקש (מחסידיו) שיחזרו לישראל או שיעזבו לאומן", אמר מקורב לרב.

ביום שלישי שעבר קבע בית המשפט העליון בהולנד כי הרב יוסגר לישראל. החל מיומיים לאחר מכן, מיום חמישי בלילה, ירדו למחתרת מקורבי הרב ששהו בסביבתו בתקופה האחרונה, מאז שנעצר בהולנד. הם ניתקו משימוש את מכשירי הסלולרי המקומיים ששימשו אותם ועדיין לא יצרו קשר עם אף אחד מבכירי הקהילה בישראל ובקרב החסידים בישראל הולכת ומתחזקת ההערכה כי הרב נמלט ליעד לא ידוע. נוסף על כך, טרם ברור האם הרב עדיין נמצא באירופה או שמא כבר בדרכו ליעד אחר. עם זאת, החסידים לא שוללים גם את האפשרות שהרב ירד למחתרת בהולנד אך אומרים כי "הסיכויים לכך נמוכים".

אחד מהחסידים אמר לוואלה! NEWS כי "לפני שבועיים הרב אמר שמי שרוצה לראות אותו באופן פרטי נשארו שבועיים". את הדברים אמר כרמז לכך שהבריחה מהולנד תוכננה בקפידה מראש. חסיד אחר, המקורב לרב אמר: "עוד יום יומיים נדע איפה נמצא הרב".

עוד בוואלה חדשות:
הולנד: העליון דחה את ערעורו של ברלנד - הרב יוסגר לישראל
הרב ברלנד על ההחלטה להסגירו לישראל: "עולם כמנהגו נוהג"
העדויות נגד הרב ברלנד נחשפות: "נגע בחזה, נשק בצוואר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב אליעזר ברלנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

עדויותיהן של נשים שהוטרדו לכאורה על ידי ברלנד, התפרסמו לראשונה בוואלה!NEWS בסוף השנה שעברה. אחת העדויות היא של ס', צעירה בת 20 שהגיעה בחודש אוגוסט 2011 יחד עם אמה ואדם נוסף לביתו של הרב ברלנד בביתר עילית כדי להתייעץ עמו בעניינים אישיים. לאחר שנאמר להם שאשתו של הרב עזבה את הבית, השלושה נכנסו פנימה והרב דיבר עם אמה של ס'. בסיום הפגישה הוא ביקש שס' תיכנס לחדר. לפי ס', עם כניסתה חיבק אותה הרב, ואמר לה שהוא התפלל במשך 20 שנה שהיא תבוא אליו. בזמן החיבוק, לטענתה, הוא נגע בשד הימני שלה, לחץ את רגליו נגד גופה ונישק את צווארה. ס' טוענת שהייתה המומה וניסתה לדחוף את הרב ברלנד, אך הוא המשיך ללחוץ עצמו אל גופה.

לדבריה, היא המשיכה לדבר על בעיותיה, אך הוא לא הקשיב לה. בשלב מסוים, היא אמרה שהיא חייבת ללכת וכשניסתה לעזוב את החדר, כך לפי העדות, הרב התקרב אליה כדי לנשקה שוב, אך ס' אמרה שאין באפשרותה להישאר.

עדות נוספת שהגיע לידי וואלה חדשות היא זו של פ'. היא סיפרה כי בין 2007 ל-2008, כשהייתה בת 16 לערך, היא חוותה "משבר רוחני". לדבריה, אביה, שהשתייך לקהילתו של הרב ברלנד, הציע שתיפגש עמו. משהסכימה, נסעו השניים בשעה 1:00 בלילה לביתו של הרב בירושלים והיא נכנסה לחדרו לבד בזמן שאביה חיכה בחוץ. לטענתה, הרב עטף אותה בטלית ואמר לה שכל חטאיה יעברו אליו. לפי עדותה הוא נישק אותה בלחייה ובמצחה, חיבק אותה ואחז בחזה שלה. פ' סיפרה שהיא הרגישה את גופו של הרב נע בעונג. לאחר מכן היא עזבה את החדר במחשבה שהמקרה אירע באשמתה ושהיא פיתתה את הרב בדרך מסוימת. לאביה היא אמרה שהכול כשורה. במשטרה אישר אביה של פ' שהוא הגיע עם בתו לפגישה אצל הרב ושהיא נכנסה לחדרו לבדה.

(עדכון ראשון: 21:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully