וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

לפיד קרא להקים ועדת חקירה בעקבות "כישלון מדיניות החוץ" של נתניהו, בן 16 נהרג בקטטה המונית ברהט ומאה בני אדם נהרגו בפיגוע קטלני של דאעש בעיראק. אלה היו כותרות השבת

יח"צ - חד פעמי

טייס נהרג בהתרסקות מטוס קל בערבה

משה אופיר, בן 68, נהרג הבוקר (שבת) בהתרסקות מטוס קל מסוג "אולטרלייט" בשטח פתוח בסמוך למושב חצבה שמדרום לצומת הערבה, שם הוא מתגורר. אופיר כיהן בעבר בתור ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה, לאחר שפעל במשך שנים על מנת להקים את חצבה. הוא הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים וחמישה נכדים.

אופיר החל את פועלו בנגב כבר מגיוסו לנח"ל כשהיה חלק מהגרעין שהקים את חצבה. בהמשך, היה הגזבר הראשון של המושב, ובמסגרת התפקיד ריכז את הפעולות הנוגעות למיסוד המושב. לאחר מכן כיהן כראש המועצה, ובשנים האחרונות החזיק במשק פעיל של ירקות ותמרים. הטסת ה"אולטרלייט", לדברי מקורבים אליו, הייתה אחת מאהבותיו הגדולות.

אובמה: איש מעולם לא פעל כמוני למניעת נשק גרעיני מאיראן

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס היום לביקורות שלא איחרו לבוא לאחר שנחתם הסכם הגרעין בין איראן למעצמות ביום שלישי, ואמר כי ללא ההסכם, המצב יכול היה להידרדר למלחמה באחד המחוזות המועדים ביותר לפורענות בעולם. "היינו מסתכנים בעוד מלחמה באחד האזורים הנפיצים ביותר בעולם", אמר אובמה, והתייחס למגבלות הנוקשות, לדבריו, שאיראן קיבלה על עצמה עם החתימה על ההסכם. "העסקה הזו הודפת את איראן הרחק מייצור פצצה ולא מאפשרת לה לייצר נשק גרעיני, ויהיה לנו ניטור חסר תקדים של 24 שעות ביממה על מתקני הגרעין המרכזיים במדינה".

אובמה הוסיף כי ארצות הברית תתייחס להסכם ברצינות המרבית, וכי להפרה של ההסכם מצד איראן יהיו השלכות קשות מנשוא. "אם איראן תפר את ההסכם, הסנקציות שהטלנו עליה ופגעו בכלכלתה יוחזרו מיד".

לפיד: להקים ועדת חקירה בעקבות כישלון נתניהו בהסכם הגרעין

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר היום במהלך אירוע "שבתרבות" ברחובות כי צריכה לקום ועדת חקירה ממלכתית בעקבות הסכם הגרעין שנחתם השבוע עם איראן. לדבריו, הוא יגיש מחר בקשה לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת להקים ועדה שתחבר דוח על "כישלון מדיניות החוץ" של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"זה כישלון אדיר, זה כישלון בקנה מידה שצריכה לקום לגביו ועדת חקירה ממלכתית", טען לפיד. "היא צריכה לחקור איך עשו הסכם שסוגיית הפיקוח שלו היא אבסורדית, ומדינת ישראל לא הייתה שם כי אף אחד לא מוכן לדבר עם נתניהו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

פיגוע קטלני של דאעש: מאה הרוגים מפיצוץ מכונית בשוק ליד בגדד

יותר ממאה בני אדם נהרגו לאחר שלוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פוצצו מכונית תופת במהלך חגיגות עיד אל-פיטר בשוק בעיר חאן בני סעד, הנמצאת כ-30 קילומטרים מצפון לבגדד, בירת עיראק. מדובר באחת המתקפות הקטלניות ביותר שערך הארגון הקיצוני מאז שהחל להשתלט על חלקים נרחבים במדינה בשנה שעברה.

בעקבות הפיצוץ החזק התמוטטו כמה בניינים באזור ובני אדם רבים נמחצו למוות. כוחות המשטרה במקום סיפרו כי חלקי גופות הגיעו עד לגגות הבתים הסמוכים. "חלק מהאנשים השתמשו בקופסאות לאחסון ירקות כדי לאסוף חלקי גופות של ילדים", סיפר אחמד א-תמימי, קצין במשטרה המקומית, והוסיף כי המקום נהרס כליל. כמו כן, קצין מהמשטרה המחוזית הודיע כי צוותי החילוץ וההצלה שהגיעו למקום ממשיכים לאתר גופות תחת הריסות הבתים, כך שמניין ההרוגים צפוי לעלות.

נער בן 16 נהרג בקטטה המונית ברהט; כבאים הותקפו באבנים

נער בן 16 נהרג בקטטה שפרצה היום בין שתי משפחות בדירה בשכונה 33 שברהט. הנער נפצע תחילה באורח אנוש בפלג גופו העליון והובהל לבית החולים סורוקה שבבאר שבע, שם מת מפצעיו. בנוסף נפצעו באורח בינוני שלושה צעירים כבני 20 ושישה בני אדם נוספים נפצעו באורח קל. הפצועים, בהם ארבעה מירי, פונו אף הם על ידי מד"א לבית החולים סורוקה.

במהלך הקטטה פרצה שריפה בדירה. כבאים שהוזעקו למקום הותקפו באבנים על ידי התושבים, והתקשו להגיע למוקד השריפה, שהתפשטה בינתיים לדירה נוספת. לאחר זמן מה הם הצליחו להגיע לאזור השריפה בליווי כוחות משטרה והחלו בפעולות כיבוי. עם זאת, לאחר מכן חודשו זריקות האבנים לעבר כוחות הכיבוי. הם נסוגו והמתינו להוראות המשטרה.

ג'יפ דרס אישה שהשתזפה על החוף בחדרה; מצבה בינוני

אישה בת 38 ששכבה היום על חוף הים בחדרה נפצעה באורח בינוני לאחר שנדרסה על ידי ג'יפ שעבר במקום. מדובר בחוף לא מוכרז שאין בו שירותי הצלה ואסורה בו נסיעת כלי רכב. הנהג, תושב פרדסיה, הזעיק את כוחות מד"א, ואלה פינו את האישה לבית החולים הלל יפה שבעיר כשהיא סובלת מפגיעות בראש, בחזה ובבטן. כוחות המשטרה שהגיעו למקום עצרו את הנהג ומחר יבקשו חוקרי תחנת חדרה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום שבעיר.

גורמים המעורים בפרטי המקרה מסרו כי האישה שכבה במרחק של 15 מטרים מקו המים, בעוד שעל פי החוק נסיעת כלי רכב מותרת רק במרחק של מאה מטרים מקו החוף. חובש מד"א דורון שער שהגיע למקום סיפר: "כשהגענו למקום ראינו אישה כבת 40 שוכבת על החול לאחר שנפגעה מג'יפ שהיה בסמוך. היא הייתה בהכרה מלאה וכאובה מאוד וסבלה מפגיעות בראש, בבטן ובחזה. חילצנו אותה ופינינו אותה לבית חולים תוך טיפול רפואי כשמצבה מוגדר בינוני ויציב".

נתניהו בירך את אבו מאזן לרגל עיד אל-פיטר: "ישראל רוצה שלום"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התקשר ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ובירך אותו לרגל חג עיד אל-פיטר, המציין את סיומו של חודש הרמדאן. בהודעה לעיתונות נמסר כי בשיחה הנדירה אמר ראש הממשלה לאבו מאזן ש"אזרחי ישראל רוצים בשלום וכי ישראל תמשיך לפעול ליציבות האזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully