וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: איש מעולם לא פעל כמוני למניעת נשק גרעיני מאיראן

נשיא ארה"ב התייחס לביקורת שהופנתה כלפיו מרחבי העולם בעקבות הסכם הגרעין שנחתם ביום שלישי, והבהיר כי השיג בעסקה "יותר ממה שכל אחד ניסה להשיג אי פעם". הוא הדגיש: "לא מתנצל על כך שאני מגן על ארצי"

צילום: רויטרס, עריכה: ליאור קירשנר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס היום (שבת) לביקורות שלא איחרו לבוא לאחר שנחתם הסכם הגרעין בין איראן למעצמות ביום שלישי, ואמר כי ללא ההסכם, המצב יכול היה להידרדר למלחמה באחד המחוזות המועדים ביותר לפורענות בעולם. "היינו מסתכנים בעוד מלחמה באחד האזורים הנפיצים ביותר בעולם", אמר אובמה, והתייחס למגבלות הנוקשות, לדבריו, שאיראן קיבלה על עצמה עם החתימה על ההסכם. "העסקה הזו הודפת את איראן הרחק מייצור פצצה ולא מאפשרת לה לייצר נשק גרעיני, ויהיה לנו ניטור חסר תקדים של 24 שעות ביממה על מתקני הגרעין המרכזיים במדינה".

אובמה הוסיף כי ארצות הברית תתייחס להסכם ברצינות המרבית, וכי להפרה של ההסכם מצד איראן יהיו השלכות קשות מנשוא. "אם איראן תפר את ההסכם, הסנקציות שהטלנו עליה ופגעו בכלכלתה יוחזרו מיד".

עוד בנושא:
לפיד: להקים ועדת חקירה בעקבות כישלון נתניהו בהסכם הגרעין
חמינאי: "אמריקה תושפל אם היא תפתח במלחמה נגדנו"
ארה"ב על הגרעין האיראני: "האופציה הצבאית עדיין על השולחן"

נשיא ארה"ב ברק אובמה, יולי 2015. AP
"לא חושש משאלות". אובמה/AP
"האם העסקה הזו תפתור את כל האיומים שאיראן מציבה לשכנותיה והעולם? לא"

לצד ההסברים שהעניק אובמה לגבי נחיצות ההסכם, הבהיר הנשיא כי הוא מברך על השאלות שמופנות אליו וכי אינו פוחד מהמתנגדים. "אני מברך על כל הביקורת, אני לא חושש משאלות. בתור המפקד העליון של הצבא, אני לא מתנצל על כך שאני שומר על ארצי מקום בטוח", אמר. "האם העסקה הזו תפתור את כל האיומים שאיראן מציבה לשכנותיה והעולם? לא. האם העסקה הזו השיגה יותר ממה שכל אחד ניסה להשיג לפניה כדי לוודא שאיראן לא תשיג נשק גרעיני? כן".

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי התייחס מצדו מוקדם יותר היום להסכם, לראשונה בפומבי. בדברים שנשא לרגל סיום חודש הרמדאן, אמר חמינאי: "המנהיגים של ארצות הברית מעוניינים בכניעתה של איראן" והבהיר כי מדיניות ארצו נגד "ארצות הברית היהירה לא תשתנה". הוא הדגיש כי "איראן לא מעוניינת במלחמה, אבל אם זו תיפתח נגדנו, אמריקה תושפל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
המנהיג הרוחני העליון של איראן, עלי חמינאי, יוני 2015. AP
"אם תיפתח מלחמה נגדנו - אמריקה תושפל". חמינאי/AP
"האמריקנים יודעים שהם לא עצרו את איראן מלהשיג נשק גרעיני"

המנהיג העליון אמר כי הוא רוצה שהפוליטיקאים יבחנו את ההסכם על מנת להבטיח שהאינטרסים הלאומיים של איראן לא נפגעים, מאחר שלטענתו, הוא לא יאפשר פגיעה ב"עקרונות המהפכניים" או ביכולות ההגנה של ארצו. "בין אם ההסכם יאושר או לא, לעולם לא נפסיק לתמוך בחברינו באזור ובעמים בפלסטין, בתימן, בעיראק, בסוריה, בבחריין ובלבנון. אפילו אחרי ההסכם הזה, המדיניות שלנו כלפי ארצות הברית היהירה לא תשתנה", הבהיר חמינאי.

"האמריקנים אמרו שהם עצרו את איראן מלהשיג נשק גרעיני", אמר חמינאי. "הם יודעים שזה לא נכון. יש לנו פתווה (פסק הלכה) שאומרת שנשק גרעיני הוא נגד הדת. אין לזה שום קשר לשיחות הגרעין". לדבריו, קריאות ה"מוות לאמריקה" ו"מוות לישראל" שהושמעו בהפגנות תמיכה בפלסטינים השבוע מוכיחות כי האיראנים חושבים ו"מעצבים את האווירה במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully