וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים שהיו במרמרה על הקריאה בהאג: "הם היו מחבלים שבאו להרוג"

17.7.2015 / 12:31

קריאת בית הדין הפלילי לשקול מחדש את חקירת המשט נודעה לקציני צה"ל ולמשפחות לוחמי השייטת שהשתתפו בפשיטה מכלי התקשורת בלבד. "שלמים עם הדרך שבה פעלנו, מנסים לשכוח מהמקרה"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: ליאור קירשנר

קצינים בכירים בצה"ל, שלקחו חלק במשט הטורקי ובהשתלטות על ספינת המרמרה ב-2010, קיבלו את המידע על קריאת בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לשקול מחדש את חקירת האירוע מאמצעי התקשורת בלבד. "לא קיבלתי פנייה מאף גורם רשמי", אמר היום (שישי) אחד הקצינים. הוא הוסיף כי לו ולעמיתיו נאמר כי מדובר בהצהרה תקשורתית בלבד, ולא בכוונה מעשית. בשיחות סגורות הדגישו הקצינים כי הם שלמים עם האופן שבו פעלו: "לא התמודדנו עם אזרחים, אלה היו מחבלים שבאו להרוג ולא להפגין".

גם למשפחות לוחמי שייטת 13 הגיע המידע דרך כלי התקשורת. אחד מההורים אמר הבוקר בשיחה עם וואלה!NEWS: "אנחנו בעיקר מנסים לשכוח את המקרה. לאף אחד אין רצון לשקוע במחשבות, כולנו מעוניינים לבנות דברים חדשים. לא נעים לשמוע על זה גם כשחלף הרבה זמן. אף אחד לא יצר אתנו קשר בנושא, ואני מניח שיבדקו קודם כל את הדרגים הבכירים, לפני שיעסקו בלוחמים".

עוד בוואלה!NEWS:
מתלוננת נגד הרב שיינברג: "הוא ניצל אותנו בצורה מזעזעת"
מנהל המוזיאון היהודי במוסקבה נורה ונפצע קשה. צפו בתיעוד
דיווח: משעל נפגש עם מלך סעודיה במהלך ביקורו בממלכה

חיילי השייטת מותקפים בידי אנשי אוניית המרמרה. רויטרס
מניחים שיבדקו קודם כל את הדרגים הבכירים". חיילים במשט המרמרה/רויטרס

אתמול תקף שר הביטחון משה יעלון את הקריאה וכינה אותה "צבועה ושערורייתית". הסוגיה תעלה ככל הנראה בשיחות בין יעלון לבין שר ההגנה האמריקני, אשטון קרטר, שצפוי לבקר בישראל בשבוע הבא כאורחו של שר הביטחון.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על קריאת השופטים ואמר כי "בית הדין בוחר לעסוק בישראל מטעמים פוליטיים וציניים. אל מול הצביעות הזאת החיילים שלנו ימשיכו לשמור עלינו בשטח ואנחנו נגן עליהם בזירה הבינלאומית".

מנגד, ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת), שהייתה על המשט, בירכה על קריאת השופטים: "אין פשע בלי פושעים.
מקווה שהתחלתו של תהליך זה, תוביל להפסקת הזלזול הישראלי בחיי הפלסטינים".

בית הדין בהאג קרא אמש לשקול את החלטתה של התובעת הראשית שלא לחקור את אסון הפשיטה על המרמרה. זאת, לאחר שהחליט בית הדין הבינלאומי בחודש נובמבר האחרון שלא להגיש תביעה נגד ישראל "משום שהתיק נמצא מחוץ לתחום האחריות שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully