וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הקריאה לחקור המרמרה: "צביעות"; זועבי: "להעניש האחראים"

16.7.2015 / 22:44

אחרי שבית הדין בהאג קרא לשקול לחקור מחדש את תקרית המשט מ-2010, שבמהלכה נהרגו תשעה אנשים, תקף זאת ראש הממשלה. "נמשיך להגן על חיילי צה"ל", אמר. ח"כ זועבי, שהשתתפה במשט, אמרה: "אין פשע בלי פושעים"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: ליאור קירשנר

בעקבות קריאת בית הדין הפלילי הבינלאומי לשקול לחקור את תקרית משט המרמרה מ-2010, התייחסו הערב (חמישי) לכך ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרים וחברי כנסת, בהם ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת), שהייתה על המשט. נתניהו גינה את קריאת בית הדין, ואילו ח"כ זועבי קראה "להעניש" את האחראים.

"חיילי צה"ל פעלו מתוך הגנה עצמית כשעצרו ניסיון לפרוץ סגר ימי שבוצע בהתאם לדין הבינלאומי כפי שקבעה ועדה שמינה מזכ"ל האו"ם, ועדה בראשות שופט בית המשפט העליון ומשקיפים בינלאומיים", אמר נתניהו. "בזמן שבסוריה אסד טובח ברבבות מבני עמו, באיראן מוציאים מאות להורג, ובעזה חמאס משתמש בילדים כמגן אנושי, בוחר בית הדין לעסוק בישראל מטעמים פוליטיים ציניים. אל מול הצביעות הזאת, החיילים שלנו ימשיכו לשמור עלינו בשטח ואנחנו נגן עליהם בזירה הבינלאומית".

"אין פשע בלי פושעים, אולם יש פשעים בלי עונשים והגיע הזמן להתחיל להעניש", אמרה ח"כ זועבי. "לכן אני מברכת על החלטתם של השופטים. מברכת ומקווה שהתחלתו של תהליך זה, תוביל להפסקת הזלזול הישראלי בחיי הפלסטינים, והפסקת הכוחנות הפושעת נגדנו. לטענתה, הסתרת החומר המתועד, הוא הוכחה שיש לישראל מה להסתיר".

נתניהו על הסכם הגרעין: "טעות היסטורית, נעשו ויתורים מפליגים". לשכת העיתונות הממשלתית
גינה את הקריאה. ראש הממשלה נתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

שר הביטחון משה יעלון גיבה את נתניהו וגינה את ההחלטה. "קריאת בית המשפט בהאג לפתוח בחקירה כלפי לוחמי הקומנדו הימי שהשתלטו על המרמרה, היא צבועה ושערורייתית", אמר. "הלוחמים פעלו בהתאם לדין הבינלאומי והגנו על עצמם אל מול התנהגות אלימה של פעילי טרור. אנו מגבים לחלוטין את הלוחמים, וניאבק בחורמה כנגד כל ניסיון לפגוע בהם".

הניסיונות, לדבריו, להשחיר את פניה של מדינת ישראל, "הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, הם פוליטיים, ציניים ובלתי נסבלים, ומצעד האיוולת הזה מקבל משנה תוקף בעיקר נוכח מעשי הטבח חסרי המעצורים שמתרחשים במדינות שסביבנו". לסיכום, אמר יעלון כי "פעילותם המוטית של גורמים בינלאומיים, בשם ה'חוק' או 'זכויות אדם', נגד מדינת ישראל וחייליה, היא זו הפוגעת בחוק ובסדר העולמי".

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל דני דנון טען כי בית הדין בהאג "מגלה דו פרצופיות כאשר אינו יודע להבחין בין לוחמים ערכיים ונאמנים לבין מחבלים". דנון הוסיף כי הוא מגבה באופן מלא את לוחמי השייטת ומפקדיה "שפעלו באחריות ובנחישות במשימתם להגן על מדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
לפיד על פרשת חזן: "נתניהו שותק שתיקה בודהיסטית". ניב אהרונסון
"הצביעות שוברת שיאים". יאיר לפיד/ניב אהרונסון

דברים דומים השמיעו גם חברי כנסת מהאופוזיציה. "כשזה מגיע לישראל הצביעות שוברת שיאים", אמר יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. "הטרוריסטים שהיו על הסיפון תקפו את חיילי צה"ל ובמהלך העימות נהרגו תשעה מהם. כרגיל, אויבי ישראל ניסו לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג, אלא שלאכזבתם התובעת הכללית בדקה את הנושא והחליטה שאין מקום לפתוח בחקירה".

לדבריו, "מאז נהרגו בסוריה יותר מרבע מיליון איש, 20 אלף איש נהרגו בעימות עם בוקו חראם באפריקה. יותר מ-30 אלף באפגניסטן, כ-14 אלף בלוב, 6,500 באוקראינה, אבל שופטי בית הדין בהאג - שהוקם כדי לחקור מעשי זוועה המוניים, לא תקריות מקומיות של מלחמה בטרור - לא מתעניינים כנראה בעובדה שמיליוני אנשים נהרגו מאז המשט. בית הדין בהאג הוכיח היום שהוא מוסד צבוע שנגוע באנטישמיות ובשנאה לישראל. אין הסבר אחר להתנהגותו".

גם ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) גינה את ההחלטה. "זה שבוע שבו העולם שובר שיאים חדשים של צביעות", אמר. "איראן, תומכת הטרור, מוחזרת למשפחת העמים, וחיילי השייטת, שהצליחו לעצור משט טרור, נקראים לבית הדין בהאג. פשוט חרפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully