וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: משעל נפגש עם מלך סעודיה במהלך ביקורו בממלכה

17.7.2015 / 11:00

גורם בחמאס מסר כי ראש הלשכה המדינית ובכירים נוספים נועדו עם המלך סלמאן וגורמים בכירים נוספים כחלק מביקורם החריג בריאד. "המשלחת דנה בנושא האחדות הפלסטינית ובמצב באזור", מסר הגורם

מלך ערב הסעודית סלמאן עבד אל-עזיז, ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל. AP, עיבוד תמונה
המלך סלמאן וחאלד משעל/עיבוד תמונה, AP

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל ובכירים נוספים בארגון נפגשו עם סלמאן מלך ערב הסעודית וגורמים בכירים נוספים בממלכה - כך דיווח היום (שישי) גורם בחמאס. משעל הגיע אתמול לביקור מפתיע בריאד, יחד עם סגנו מוסא אבו מרזוק, אחרי שנים של מתיחות בין הארגון לערב הסעודית בשל התקרבות חמאס לאיראן.

"המשלחת שוחחה על האחדות הפלסטינית ועל המצב הפוליטי באזור", מסר הגורם. "אנו מקווים שהפגישה הזאת תגרום לשיפור היחסים בין חמאס לבין ערב הסעודית", הוסיף. מדובר בביקור הראשון של משעל בערב הסעודית מאז יוני 2012.

מאז חודש ינואר, אז עלה לכס השלטון סלמאן, השתפרו היחסים בין הצדדים, לאחר שריאד החלה לנקוט גישה אסרטיבית יותר באזור. ערב הסעודית מנסה לגרום לחמאס להתקרב לציר המדינות הסוניות באזור ולהתרחק מאיראן, במיוחד לאחר הסכם הגרעין שחתמה השבוע טהראן עם המעצמות בווינה.

הממלכה הסונית חוששת שבאמצעות הכספים הרבים שיזרמו לקופתה של איראן בעקבות ההסכם, היא תגביר את תמיכתה בארגונים השיעיים במזרח התיכון, בהם חיזבאללה בלבנון והחות'ים בתימן, וכן תזכה בהשפעה גדולה יותר על עיראק ועל משטרו של בשאר אסד בסוריה.

עוד ידיעות מהעולם
סעודיה על ההסכם: "אם איראן תגרום לצרות - נילחם בה בנחישות"
תיעוד: לוחמי דאעש שיגרו רקטה לעבר ספינת חיל הים המצרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully