וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה סייבר על המעצר ההמוני: זה צעד ראשון, יש מיליוני האקרים בעולם

דב גיל-הר

16.7.2015 / 23:10

שי זנדני, מנכ"ל חברת סייבר, אמר בריאיון לאולפן וואלה!NEWS כי הרשויות מנהלות מרדף של חתול ועכבר אחרי מיליוני האקרים. "אני לא חושב שאי פעם יצליחו להגיע לכולם, אבל מבצע המעצרים מעודד"

צילום: דוד קורן, עריכה: ניר חן

שי זנדני, מנכ"ל חברת הסייבר Cytegic, התייחס היום (חמישי) בריאיון לאולפן וואלה!NEWS למבצע המעצרים חובק העולם עליו דווח אתמול, שבמהלכו נעצרו 70 האקרים מ-18 מדינות. לדברי זנדני, גל המעצרים מעודד משום שהוא מוכיח שניתן לעצור גם פשעי סייבר ללא גבולות מוגדרים. "אם אני אגיד שמדובר במיליונים אני כנראה לא אגזים", אמר.

"זה רק שלב בתהליך ארוך מאוד", הסביר. "אני לא חושב שאי פעם נצליח להגיע לכל ההאקרים בעולם, גם לא ה-FBI, אבל בהחלט זה סוג מסוים של חתול ועכבר ואנחנו כל הזמן מנסים להקדים את התוקפים, לדעת עליהם יותר והם מטבעם מנסים למצוא את החולשות ולבצע את אותן עבירות שבסופו של דבר יביאו להם לאיזו תועלת כלכלית".

עוד בוואלה!NEWS:
בכיר חמאס: מנגיסטו חייל, נשבה במהלך מבצע "צוק איתן"
בניגוד לפסיקת בית המשפט: ארוסתו של חלל "צוק איתן" לא תפוצה
צפו: מרקל ענתה לשאלה של נערה פלסטינית - וגרמה לה לבכות

הארכת מעצר לחשודים בביצוע עבירות פליליות במסגרת פורום אינטרנטי מחתרתי. בית משפט השלום בראשון לציון, יולי 2015. מגד גוזני
אחד החשודים ממבצע המעצרים בבית המשפט, אתמול/מגד גוזני

זנדני הסביר כיצד עבדה רשת ההאקרים. לדבריו, מדובר בהאקרים מכל העולם שלא מכירים זה את זה בהכרח, אלא מכירים את שמות הקוד או הכינויים זה של זה ומשתמשים ב"דארקנט" כתשתית או כרשת. בנוסף, הם משתמשים הפורומים על מנת להחליף מידע ביניהם, ובעיקר לקנות ולמכור כלי תקיפה. "היום לא כל אחד צריך להיות גאון מחשבים, מספיק שאתה משלם כמה מאות דולרים ולפעמים עשרות דולרים בודדים כדי להשיג כלי תקיפה שנקראים בהגה המקצועית 'Exploit kit'. ההאקרים משתמשים באותם כלי תקיפה ובחולשות של ארגונים או תשתיות ומגיעים למידע חסוי. את המידע הזה הם מוכרים למרבה מחיר".

לדבריו, הסחר שמבצעים ההאקרים הפך לתופעה בשנים האחרונות. מידע פרטי שמהווה תעודת הזהות ברשת - Personal identification information - נקנה בעשרות ולפעמים מאות אלפי דולרים. זאת בהתאם לעדכניות המידע וכמותו. המידע הזה יכול לשמש לשתי מטרות עיקריות: המטרה הראשונה היא לבזוז חשבונות הבנק. המטרה השנייה היא לעקוב אחרי אנשים ולהיכנס למחשבים שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully