וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לפסיקת בית המשפט: ארוסתו של חלל "צוק איתן" לא תפוצה

16.7.2015 / 18:55

על אף שארוסות חללי צה"ל זכאיות לתנאים דומים לאלו של אלמנות, משרד הביטחון מסרב להעניק לארוסת סגן נתן כהן את זכויותיה משום שלא גרו יחד. אמו של כהן, שפנתה בנושא לח"כ לביא מיש עתיד, אמרה: "הבטחתי שאדאג לה"

נתן כהן ממודיעין שנהרג בעזה במסגרת מבצע צוק איתן. יולי 2014. באדיבות המשפחה
סגן נתן כהן/באדיבות המשפחה

טל אילוז שכלה את ארוסה סגן נתן כהן במהלך מבצע "צוק איתן", אולם היא לא קיבלה את הפיצויים המגיעים לפי החוק. זאת משום שמשרד הביטחון דחה את בקשתה בטענה כי איננה עומדת בקריטריונים. הסיבה הרשמית לדחיית הבקשה היא העובדה שאילוז, המנהלת אורח חיים דתי, לא התגוררה עם ארוסה, ולכן לא עמדה בתנאים של ניהול משק בית משותף. ההחלטה התבצעה תוך התעלמות מכך שההלכה אוסרת על אילוז להתגורר עם בן-זוג טרם נישאה לו. לימור כהן, אמו של נתן, סירבה לוותר בנושא והיא פנתה אל ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) כדי שזו תסייע לה. כהן הגיעה אתמול (רביעי) לכנסת והציגה את המקרה בפני חברי כנסת ושרים במשך שעות רבות, תוך שהיא מבקשת מהם לתמוך בהצעת החוק שמגבשת חברת הכנסת לביא בנושא.

לדבריה, "חברי הכנסת הזדהו כולם וגם חתמו על הצעת החוק. הם השתתפו בכאב שלי וזה חיזק אותי. אני מקווה שגם ראש הממשלה וגם שר הביטחון יבינו ויפעלו בנושא". כהן הוסיפה: "הבטחתי לנתן על הקבר שלו שאדאג לטל ולא אפסיק עד שהיא תקבל את מה שמגיע לה. על החלטת משרד הביטחון אמרה: "זה עצוב ומעצבן מאוד. מרגיז שאני מגיעה למצב כזה, כשאני צריכה לדאוג שארוסתו של בני תקבל את הזכויות שלה כמו כל ארוסה לא דתייה וכמו כל ידועה בציבור. זה מאוד מקומם".

ח"כ לביא אמרה כי "אמו של סגן נתן כהן הצטרפה אליי לכנסת כדי לקדם את הצעת החוק שיזמנו, העוסקת בזכויות ארוסות חללי צה"ל. יחד החתמנו ח"כים מכל מפלגות הבית, במטרה להשוות את זכויותיהן של ארוסות חללי צה"ל הדתיות לאלה של הארוסות החילוניות ולתקן את העוול הקיים כיום. לצערי, במשך השנה החולפת משרד הביטחון לא נענה לפניותיי".

עוד בוואלה!NEWS:
משפחת החקלאי מתעקשת: אם הרצח פלילי, מדוע לא גנבו את כספו?
אירועי הפרידה מדנינו: המבקר פתח בבדיקת הטענות על ההוצאות
חומצה חנקתית דלפה ממפעל תנובה בעמק יזרעאל; אין נפגעים

לימור כהן, אמו של נתן כהן ז"ל שנהרג בצוק איתן עם עליזה לביא. יולי 2015. דוברות, מערכת וואלה! NEWS
למרות פניותיה של לביא, עד היום לא התקבלה תשובה ממשרד הביטחון. כהן ולביא/מערכת וואלה! NEWS, דוברות

לביא הוסיפה כי הסיבה להתעלמות משרד הביטחון נעוצה אך ורק במנהגם של זוגות דתיים שלא להתגורר יחד לפני חתונתם. "מדובר באפליה של בנות הזוג הדתיות, שבשל השקפתן הדתית לא עומדות בתנאי משק הבית המשותף לצורך הכרתן כידועות בציבור", הסבירה לביא. "זוהי חובה מוסרית ואזרחית שיש על כולנו לטפל בה ולתקנה. זה לא עניין לאופוזיציה או קואליציה, ולכן בזמן הקרוב אגיש הצעת חוק בנושא".

באזכרה לבנה שהתקיימה ביום ראשון, ניגשה כהן אל שר הביטחון משה יעלון והציגה בפניו את הסוגיה. לדבריה, הוא השיב שישמח לדבר עמה וביקש שתקבע פגישה. היא פנתה גם לראש הממשלה בנימין נתניהו ודרשה שהנושא יטופל. לדבריה של כהן, "ביום ראשון הייתי על הקבר של הבן שלי, ולצערי לא יכולתי לומר לו שקיימתי את ההתחייבות שלי. אני אעשה הכל כדי שאוכל לבוא במהירה ולבשר לו שטל מקבלת את המגיע לה".

לאחר מאבק משפטי בשנת 2008, קבע בית המשפט שארוסות וידועות בציבור של חללי צה"ל זכאיות לתנאים ומענקים כמו אלמנות. בית המשפט קיבל את העמדה כי מדובר בפגיעה זהה על אף שהנשים אינן נשואות בפועל, ובתוך כך זיכה אותן במענקים הרלוונטיים. הזכויות המדוברות הנן גמלה חודשית, דמי פנסיה כאשר מדובר באיש קבע, טיפולים פסיכולוגיים ותנאים נוספים. למרות פניותיה של חברת הכנסת לביא למשרד הביטחון במהלך השנה האחרונה, עד היום לא קיבלה תשובה בנושא.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

משרד הביטחון: "רגיש למצבן המיוחד של ארוסות וחברות החללים"

ממשרד הביטחון נמסר: "חוק משפחות חיילים הינו חוק סוציאלי שנועד לדאוג לרווחתה הכלכלית של אלמנתו ו/או הידועה בציבור, אשר ניהלה חיים משותפים ומשק בית משותף עם החלל, עקב פגיעה בפרנסת המשפחה. החוק, שנחקק על ידי כנסת ישראל, מגדיר בסעיף 'בן משפחה הזכאי לזכויות מכוח החוק' את אלמנת החלל, ובכלל זה אישה שלפני מותו גרה יחד עמו, וביום מותו הייתה 'ידועה בציבור' כאשתו. משרד הביטחון רגיש למצבן המיוחד של ארוסות וחברות החללים, ולכן מעמיד תקציב מיוחד לעמותת חברות חללי מערכות ישראל, המסייעת במתן טיפול רגשי פרטני ו/או קבוצתי, ומלווה אותן, כל עוד הן נזקקות לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully