וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

70 האקרים מ-18 מדינות נעצרו ונחקרו במבצע של להב 433 וה-FBI

15.7.2015 / 17:30

בבת אחת נעצרו עשרות חשודים בניהול אתר האינטרנט המפורסם בעולם להעברת מידע בין האקרים. בישראל נעצרו שלושה צעירים בני 20-19, ואחד מהם חשוד כי העביר מידע מסווג לטובת פעילות טרור

צילום: חטיבת דוברות המשטרה, עריכה: מתן חדד

70 בני אדם מ-18 מדינות שונות נחקרו במסגרת מבצע בינלאומי משותף של יחידת הסייבר בלהב 433, לשכת החקירות הפדרלית של ארצות הברית (ה-FBI) וגורמים נוספים, בחשד לניהול האתר המפורסם ביותר בעולם להעברת מידע בין האקרים – כך הותר היום (רביעי) לפרסום. מתוך החשודים נעצרו 28 בני אדם. בישראל נעצרו שלושה צעירים בני 20-19 החשודים כי לקחו חלק פעיל באתר - שני אחים תושבי מרכז הארץ ואדם אחד תושב אום אל-פאחם.

תושב אום אל פאחם חשוד כי בעזרת השימוש באותו האתר הצליח לגרוף כספים ממוסדות פיננסיים ברחבי העולם, ואף העביר מידע מסווג לטובת פעילות טרור או ארגון טרור. מעצרם של שלושת החשודים הוארך אתמול בבית משפט השלום שבראשון לציון עד יום ראשון.

עוד בוואלה חדשות:
תיעוד: לוחמי ימ"מ עוצרים את המחבל שרצח את דני גונן
שר החוץ הבריטי יגיע לישראל: "מעדיפה קיפאון מאשר הסכם"
בן ישראל בעמדה מפתיעה: "הסכם הגרעין טוב לישראל"

הארכת מעצר לחשודים בביצוע עבירות פליליות במסגרת פורום אינטרנטי מחתרתי. בית משפט השלום בראשון לציון, יולי 2015. מגד גוזני
אחד החשודים בעת הארכת מעצרו, אתמול/מגד גוזני

על פי החשד, האתר Darkode.com, אשר פעיל משנת 2007, מאגד את ההאקרים הטובים ביותר בעולם, ואלו שיתפו בו ידע מקצועי שרכשו לאורך השנים בכל הקשור לתחום פשיעת הסייבר. מדובר באתר מחתרתי שניתן להצטרף אליו רק בשיטת "חבר מכיר חבר".

כך, למשל, כאשר אחד ההאקרים רוצה להצטרף לאתר, הוא צריך להוכיח את היכרותו עם שני משתתפים פעילים לפחות, שאמורים לאשר שהם מכירים את ההאקר וכי הוא שייך לאותה הקהילה. כמו כן, המצטרף החדש לאתר צריך להגיש קורות חיים ותיק עבודות, שבו הוא יוכל להוכיח כי ביצע עבודות הכוללות בין היתר פריצות ממשיות לאתרים או למוסדות חשובים בעולם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הארכת מעצר לחשודים בביצוע עבירות פליליות במסגרת פורום אינטרנטי מחתרתי. בית משפט השלום בראשון לציון, יולי 2015. מגד גוזני
האתר אפשר העברת ידע בין עבריינים. אחד העצורים בבית המשפט, אתמול/מגד גוזני

ביחידת הסייבר ציינו כי כדי להשתמש בידע המשותף באתר, החברים בו היו צריכים לשלם באמצעות המטבע הווירטואלי "ביטקוין". כמו כן, ההאקרים שיתפו פעולה במשימות שונות. לדוגמא, אם אחד החברים באתר רצה לפרוץ באמצעות וירוס לאתר קניות מסוים, הוא היה נעזר באחד המשתתפים שהיה אחראי על כתיבת הווירוס, ובמשתמש אחר שהיה אחראי על החדרתו. ביחידת הסייבר הדגישו כי שיתוף הפעולה לא התבסס על רקע מסוים, או על אינטרסים בינלאומיים. לדבריהם, באתר היו חברים האקרים מארצות הברית, סרביה, מקדוניה, בריטניה, שבדיה, הודו ומדינות נוספות.

ביחידת הסייבר הוסיפו כי האתר אף אפשר העברת ידע ויכולות בין עבריינים, אשר ניתן היה להשתמש בו כדי לבצע עבירות פליליות. כמו כן, ביחידת הסייבר טוענים כי האתר שימש כמעין מחסן לייצור נשק בתחום הסייבר, וניתן היה לסחור דרכו בכלי תקיפה קיברנטיים. לדוגמא, אם אחד ההאקרים רצה לבצע תקיפה נגד אתר קניות באירופה, וביקש לסחוט את בעליו ולקחת מידע על כרטיסי אשראי, ביקש ההאקר מאחד המשתתפים להעביר לו 50 מטבעות ביטקוין ובתמורה זה ביצע את התקיפה. החשד הוא כי בין היתר, ההאקרים גנבו פרטים של כרטיסי אשראי בהיקפי ענק ואף ביצעו תיקוף של אותם כרטיסים.

לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully