וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: לוחמי ימ"מ עוצרים את המחבל שרצח את דני גונן

15.7.2015 / 16:16

מוחמד אבו שאהין נעצר בידי הכוח במחנה הפליטים קלנדיה שמצפון לירושלים. הוא היה פעיל פתח בעברו, שמקבל משכורת קבועה מהרשות הפלסטינית. יחד עמו נעצרו ארבעה חשודים נוספים

צילום: חטיבת דוברות המשטרה, עריכה: יאיר דניאל, מתן חדד

בתיעוד שנחשף היום (רביעי) נראה כוח של לוחמי ימ"מ עוצר במחנה הפליטים קלנדיה שליד ירושלים את מוחמד אבו שאהין, החשוד בביצוע את פיגוע הירי שבו נרצח דני גונן ליד ההתנחלות דולב שבבנימין בחודש שעבר. בסרטון נראים הלוחמים מתקרבים לכלי רכב, שממנו יוצאים שלושה חשודים, בהם אבו שאהין. אבו שאהין מתגורר במחנה הפליטים קלנדיה שמצפון לירושלים בן 30, פעיל פתח בעברו שמקבל משכורת קבועה מהרשות הפלסטינית.

מפקד הכוח שביצע את המעצר, סגן-ניצג ע', סיפר כי "התקבל מידע מדויק מהשב"כ על הרוצח של דני גונן". לדבריו, "הגענו לנקודת כינוס, והמתנו לאיתור של החשוד. אחרי כמה ימים, אותר החשוד בשטח יהודה ושומרון. נכנסנו לשטח לביצוע המעצר, זיהינו את החשוד ברכבו, ביצענו מעצר ועמו היו שניים נוספים".

היום הותר לפרסום כי 11 יום לאחר הפיגוע, ב-30 ביוני, התקשר אבו שאהין למוקד המשטרה של מחוז יהודה ושומרון, וטען כי הוא זה שביצע את הפיגוע. השיחה סומנה מיד כחשודה, אולם מאחר שהוא מסר פרטים חלקיים ושיבש ראיות, היה קשה לאתרו. אלא שכוחות הביטחון החלו בפעילות מודיעינית וכמה ימים לאחר מכן הצליחו לשים עליו את ידיהם.

לקריאה נוספת בנושא
המחבל שירה בדני גונן נעצר לאחר שהתקשר למשטרה והודה ברצח
שבוע אחרי הרצח בדולב: נתנאל חדד שנפצע בפיגוע חוזר למעיין

תיעוד: לוחמי הימ"מ עוצרים את רוצחו של דני גונן. צילום מסך
אבו שאהין/צילום מסך

אבו שאהין היה כלוא בישראל בין יוני 2006 לדצמבר 2008, לאחר שהודה בתכנון פיגועי דקירה וירי. מהחקירה עולה כי לקראת ביצוע הפיגוע הוא אסף מידע מודיעיני והגיע למעיין שבו נרצח גונן כמה פעמים. כמו כן, במהלך שנת 2014 ביצע שישה פיגועי ירי נוספים, לרבות פיגוע ירי בא-ראם, שבו נפצע חייל.

עמו נעצרו ארבעה פעילים נוספים ששיתפו עמו פעולה, כולם פעילי פתח ותושבי מחנה הפליטים קלנדיה. שניים מהם היו כלואים בעבר בכלא הישראלי, אחד מהם שוחרר בעסקת שליט. החמישה נעצרו בגל מעצרים שבוצע לאחר הפיגוע על ידי שב"כ וצה"ל באזור רמאללה. הם הודו בחקירתם בביצוע שורת פיגועים, לרבות הרצח של גונן.

החמישה הודו כי ביצעו כמה פיגועי ירי לעבר כוחות הביטחון באיזור קלנדיה, וכי במסגרת ההכנות לפיגועים, תצפתו על אזור המעיין שבו נרצח גונן, במטרה לאתר ישראלים השוהים במקום. במהלך החקירה נתפסו כמה אמצעי לחימה על ידי יחידת המסתערבים של מג"ב, לרבות הנשק שבו נעשה שימוש בפיגועים, מה שהוביל בהמשך ללכידתו של אבו שאהין.

עם אבו שהין נעצר אמג'ד עדואן, בן 35, שהיה כלוא בישראל כמה פעמים בעבר, האחרונה שבהן בין מאי לדצמבר 2008 על רקע סחר באמצעי לחימה. כמו כן, בעבר הוא היה מעורב בתכנון פיגוע ירי ופיגוע מטען. עדואן סיפק לאבו-שאהין תחמושת ושימש כתצפיתן בכמה פיגועי ירי שביצע אבו-שאהין. כמו כן, השניים יצאו לבצע פיגוע דומה לזה שבוצע במעיין, שלא יצא לפועל בסופו של דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully