וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד במתקפה על נתניהו: "כמו גולדה אחרי יום הכיפורים"

15.7.2015 / 9:39

יו"ר יש עתיד ביקר בחריפות את ראש הממשלה על הסכם הגרעין וטען כי עליו להתפטר לאלתר בשל הרס יחסי החוץ: "כישלון קולוסאלי". עם זאת, לפיד הודיע כי יתמוך בו כלפי חוץ: "כשנדבר באנגלית, נתמוך בממשלה"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף הבוקר (רביעי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע הסכם הגרעין בין איראן למעצמות. "אנחנו עומדים היום מול הכישלון הגדול ביותר במדיניות החוץ של איזשהו ראש ממשלה ישראלי מקום המדינה. הוא לא צ'רצ'יל לפני מלחמת העולם השנייה, הוא גולדה אחרי יום הכיפורים", אמר לפיד בפתח ישיבת ועדת החוץ וביטחון.

לפיד הסביר כי חרף הביקורת שלו כלפי נתניהו הוא יתמוך בו כלפי חוץ. "בשפה האנגלית אנחנו נתמוך בממשלה ונסביר לעולם כולו עד כמה מסוכן ההסכם הזה, וזה מה שאני עושה החל מאתמול. אבל בפנים, בשפה העברית, בואו נודה על האמת - ראש הממשלה נכשל בניסיון להגיע להסכם אחר. אפשר היה להגיע להסכם אחר. בהתנהלות אחרת של ראש הממשלה יכולנו להגיע להסכם שבו בסוגיה המרכזית, סוגיית הפיקוח, היה הסכם שונה. היה אפשר לעשות הסרה של סנקציות לפי אבני דרך ולא לפי לוח זמנים", אמר.

לקריאה נוספת:
עסקה טובה למערב: חמש הנקודות המרכזיות בהסכם הגרעין
איראן הבינה שלא צריך פצצה כדי להפוך לבעלת הבית במזרח התיכון
אובמה: ההסכם הוא הטוב ביותר לאמריקה, לישראל ולבעלות הברית

יאיר לפיד בוועידת ישראל לעסקים, דצמבר 2014. דרור עינב
תמיכה בבית, ביקורת בחוץ. לפיד/דרור עינב

לטענת יו"ר יש עתיד, נתניהו מחריב את יחסי ישראל עם המערב ועליו להתפטר לאלתר. "עד אתמול העולם כולו היה משוכנע שארצות הברית וישראל הולכות תמיד יד ביד. החל מאתמול הוא למד שלא מוכנה להקשיב יותר לראש ממשלת ישראל. האירופים לא מוכנים להקשיב לראש ממשלת ישראל, הסינים, הרוסים, המפלגה הדמוקרטית. הוא השאיר אחריו חורבות ביחסי החוץ של מדינת ישראל והוא צריך ללכת הביתה על כישלון בסדר גודל קולוסאלי כזה. ראש ממשלה לא יכול להישאר בתפקידו", תקף.

המערכת הפוליטית, לרבות סיעות האופוזיציה, הגיבה אמש להסכם הגרעין בתמימות דעים. עם זאת, יש עתיד ומרצ בחרו להפנות אצבע מאשימה לעבר נתניהו. ח"כ עפר שלח הגדיר את ההסכם כעדות לכישלון החרוץ של מדיניות ראש הממשלה בסוגיה שאותה ניכס לעצמו וניהל לבדו, תוך התעלמות מן הביקורת בישראל ובעולם, באמירה השחצנית שהוא יידע לעצור את הגרעין האיראני". יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה דברים ברוח דומה: "לצערי, ההתנהלות של נתניהו סביב הסוגיה, האמירות הפומביות נגד האמריקנים וההתערבות בפוליטיקה פנימית, העלו את יחסי ישראל וארצות הברית על מסלול התנגשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully