וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה מרוצה מההצעה היוונית: "מחר נקבל החלטה חשובה"

נשיא קבוצת שרי האוצר של גוש האירו התייחס בחיוב להמשך המגעים עם אתונה, ונשיא צרפת מסר כי היא "רצינית ואמינה". ראש ממשלת יוון קרא למחוקקים לאשר את ההצעה, והבהיר: "לא נצא מגוש האירו"

יונה לייבזון על יוון והמשבר הכלכלי באירופה ב-יולי 2015/עריכה: טל רזניק, נועה לוי, מעצב גרפי: אביחי ברוך

ירון דייסלבלום, נשיא "אירוגרופ", קבוצת שרי האוצר של מדינות גוש האירו, אמר היום (שישי) כי שרי האוצר עשויים לקבל "החלטה חשובה" בפגישת חירום שתכונס מחר במטרה לבחון את ההצעה שהגישה ממשלת יוון לקבלת סיוע מהנושים – האיחוד האירופי, הבנק האירופי המרכזי וקרן המטבע הבינלאומית. הוא הוסיף כי המסמך האחרון שהוגש אמש על ידי אתונה הוא "מקיף".

לפגישה מחר יצטרפו נשיא הנציבות האירופית ז'אן-קלוד יונקר, נשיא הבנק האירופי מאריו דראגי ונשיאת קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד. כמו כן, נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, מסר היום כי ההצעה שהעבירה אמש אתונה היא "רצינית ואמינה", ומצביעה על כוונתה להישאר בגוש האירו. הולנד קרא להמשך המגעים "במטרה לסיימם", והדגיש: "שום דבר עוד לא סגור". מוקדם יותר מסר שר הכלכלה של צרפת, עמנואל מקרון, כי הוא אופטימי בנוגע להסכם בין האיחוד האירופי ליוון, והוסיף כי בימים האחרונים המגעים התקדמו באופן ניכר.

עוד בוואלה חדשות:
הדרישה האחרונה של יוון: 53 מיליארד אירו תמורת רפורמה במסים ובפנסיה
יוון מציעה רפורמה במסים ובפנסיה בתמורה להלוואה מאירופה
ציפראס: "הפכנו למעבדת הצנע של אירופה - הניסוי כשל"

ראש ממשלת יוון בפרלמנט האירופי, בריסל, יולי 2015. רויטרס
"אנחנו בתוך זה ביחד". ציפראס בפרלמנט האירופי/רויטרס

טרם התקבלה תגובה רשמית להצעה מצד גרמניה, שנחשבת למתנגדת החריפה ביותר לממשלה באתונה. על פי ההצעה שהוגשה אמש, בתמורה להלוואה של 53.5 מיליארד אירו שתיפרס על פני שלוש שנים, מציעה יוון רפורמה במסים ובפנסיה. עוד מתכננת הממשלה להעלות את שיעור המע"מ על מסעדות, לשנות את הסדרי הפנסיה ולקבוע לוחות זמנים ברורים להפרטות של חברות ממשלתיות.

ביוון, ראש הממשלה קרא לחברי מפלגתו, "סיריזה", לאשר בפרלמנט את המשך המגעים עם האיחוד האירופי, בהצבעת בזק שהוחלט עליה. לדברי גורם ממשלתי בכיר, ציפראס מסר למחוקקים: "אנו עומדים בפני החלטות קריטיות. קיבלנו מנדט להביא הסכם טוב יותר מזה שגוש האירו נתן לנו, אך בהחלט לא מנדט להוציא את יוון מגוש האירו. אנחנו בתוך זה ביחד".

עוד באותו נושא

ציפראס: "הגשנו הצעה להסכם עם אירופה"; הולנד: "לא רציני"

לכתבה המלאה
ועידת גוש האירו, בריסל, יולי 2015. רויטרס
ישתתף בכינוס החירום. נשיא הנציבות האירופית יונקר/רויטרס

דובר מפלגת השלטון "סיריזה", ניקוס פיליס, אמר כי "בהחלט" יהיה הסכם היום עם האיחוד האירופי בנוגע לסיוע כלכלי למדינה חדלת הפרעון. הוא הבהיר כי הפרלמנט יעניק היום לממשלה מנדט לשאת ולתת עם הנושים. שר הפנים ניקוס ווטסיס אמר מוקדם יותר כי הוא "אופטימי" בנוגע לאפשרות של השגת "הסכם טוב מאוד" לסיום המשבר הכלכלי במדינה ולקבלת סיוע מהאיחוד האירופי. "נדון בכך ואני אופטימי וסבור שהכול ילך טוב", אמר ווטסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully