וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון מציעה רפורמה במסים ובפנסיה בתמורה להלוואה מאירופה

במכתב ששלח שר האוצר החדש של יוון למנגנון היציבות האירופי נכתב כי המדינה תחל ברפורמה בתמורה להלוואה שתיפרס על פני שלוש שנים. עם זאת, לא נמסר מהו גובה ההלוואה שיוון צפויה לבקש. מתווה ההצעה המלא צפוי להיות מוגש מחר

עריכה: ניר חן

יוון הודיעה היום (רביעי) כי במסגרת הצעת ההסכם עם מדינות גוש האירו, אשר לטענת ראש הממשלה אלכסיס ציפרס יוגש עד מחר בערב, היא תחל ברפורמה בתחום הפנסיה והמסים כבר בשבוע הבא בתמורה להלוואות של גוש האירו שתיפרס על פני שלוש שנים. "אנו משוכנעים כי המדינות החברות בגוש האירו מודעות לדחיפות של בקשת ההלוואה שלנו", נכתב במכתב שהעביר שר האוצר החדש של יוון, אוקלידס צקאלוטוס, למנגנון היציבות האירופי – גוף שקם כ"מוצא אחרון" לאפשרות של הלוואה למדינות האיחוד. "כוונתנו היא ליישם החל מתחילת השבוע הבא שורה של צעדים הכוללים רפורמה במס ובפנסיה".

במכתב לא נמסר מהו סכום ההלוואה שיוון תבקש ממדינות האיחוד. כמו כן, לא נכתב בפירוש כי יוון תקצץ בהוצאות הפנסיה או שהמסים יעלו ל-23% כפי שדורשים הנושים - הנציבות האירופית, קרן המטבע הבינלאומית והבנק האירופי המרכזי. צקאלוטוס אישר כי ראש הממשלה ציפראס הבטיח להציג הצעת הסכם מפורטת עד מחר לחברי גוש האירו. "יוון מחוייבת לכבד את מחויבויותיה הכלכליים לכול הנושים באופן מלא", נכתב.

עוד כתבות בנושא:
ציפראס: "הפכנו למעבדת הצנע של אירופה - הניסוי כשל"
ציפראס: "הגשנו הצעה להסכם עם אירופה"; הולנד: "לא רציני"
ליוונים נמאס: אירופה חייבת להקשיב לקריאת המצוקה מאתונה

שר החוץ של יוון אוקלידס צקאלוטוס, יולי 2015. רויטרס
שר האוצר החדש של יוון, אוקלידס צקאלוטוס/רויטרס

ראש ממשלת ספרד, מריאנו ראחוי, ציין כי יוון שינתה גישה בהתנהלותה מול מדינות גוש האירו. לדבריו, "המנגינה" של גישתה של יוון השתנתה לטובה, אך הוא מצפה לראות את "המילים". כלומר, הוא מצפה להצעה להסכם שתוגש מחר. "אני מקווה שהדברים יסתדרו". מדינות גוש האירו העניקו ליוון אולטימטום עד סוף השבוע כדי להציג הצעה להסכם, וביום ראשון צפויים מנהיגי האיחוד האירופי להתכנס ולאשר את ההצעה, אם אכן תגובש עד אז ותאושר על ידי הנושים.

מוקדם יותר אמר ציפראס בפני פרלמנט האיחוד האירופי בשטרסבורג, שהתכנס לדיון חירום, כי "אנו זקוקים לתכנית צמיחה מלאה. ללא צמיחה לא נוכל לצאת מהמשבר". לדבריו, ההסכם עם האיחוד האירופי "חייב להראות שיש אור בקצה המנהרה". הוא הוסיף: "בחמש השנים האחרונות, הרפורמות הכבידו על העם היווני. אנחנו חייבים בסיס להצלחה, הנשענת על פיתוח בר קיימא. זו לא בעיה יוונית בלבד, אלא בעיה אירופית, ובעיות אירופיות דורשות פתרונות אירופיים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ראש ממשלת יוון בפרלמנט האירופי, בריסל, יולי 2015. רויטרס
"ללא צמיחה לא נוכל לצאת מהמשבר". ציפראס בפרלמנט האירופי, היום/רויטרס

נשיא מועצת אירופה דונלד טוסק הדגיש בדבריו כי "יש לנו רק כמה ימים להגיע להסכם סופי". לדבריו, "חוסר היכולת שלנו למצוא הסכמה עלולה להוביל לפשיטת רגל יוונית ולקריסת המערכת הבנקאית של המדינה. אין לי ספק שזה ישפיע על אירופה כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully