וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרישה האחרונה של יוון: 53 מיליארד אירו תמורת רפורמה במסים ובפנסיה

10.7.2015 / 2:50

במאמץ אחרון למנוע קריסה כלכלית, מציעה יוון לנושיה להעלות את המס על חברות ספנות, להעלות את שיעור המע"מ על מסעדות, ולקבוע לוחות זמנים ברורים להפרטות של חברות ממשלתיות

עריכה: ניר חן

יוון הגישה אמש את המתווה המלא להצעת ההסכם עם מדינות גוש האירו. בתמורה להלוואה של 53.5 מיליארד אירו שתיפרס על פני שלוש שנים, מציעה יוון רפורמה במסים ובפנסיה: הצעדים החדשים שאותם יוון מציעה כוללים העלאת מס על חברות ספנות וביטול הטבות מס לאיים. עוד מתכננת הממשלה להעלות את שיעור המע"מ על מסעדות, לשנות את הסדרי הפנסיה ולקבוע לוחות זמנים ברורים להפרטות של חברות ממשלתיות. ההצעה תובא עוד היום (שישי) לאישור הפרלמנט באתונה.

ירון דיסלבלום, שעומד בראש קבוצת ה"אירוגרופ" – שרי האוצר של גוש האירו - אישר את קבלת המסמכים ואמר כי לא תימסר תגובה עד שיעברו הערכה על ידי מומחים מהנציבות האירופית, הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע הבינלאומית.

ראש ממשלת יוון בפרלמנט האירופי, בריסל, יולי 2015. רויטרס
הצעה אחרונה. ציפראס בפרלמנט האירופי, השבוע/רויטרס

מדובר בהצעה האחרונה שאותה מתכוונת יוון להגיש לנושים, זאת לאחר שאירופה הציבה ליוון דד-ליין להגיש הצעה משופרת עד יום ראשון. ראש הממשלה אלכסיס ציפרס, שעמד בהתחייבותו להגיש את ההצעה עד סוף השבוע, אמר כי יוון תחל ברפורמה בתחום הפנסיה והמסים כבר בשבוע הבא. "אנו משוכנעים כי המדינות החברות בגוש האירו מודעות לדחיפות של בקשת ההלוואה שלנו", נכתב במכתב שהעביר שר האוצר החדש של יוון, אוקלידס צקאלוטוס, למנגנון היציבות האירופי – גוף שקם כ"מוצא אחרון" לאפשרות של הלוואה למדינות האיחוד. "כוונתנו היא ליישם החל מתחילת השבוע הבא שורה של צעדים הכוללים רפורמה במס ובפנסיה".

  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully