וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתרון לבעיית הסייעת השנייה: האוצר והחינוך יתקצבו את הרפורמה

משרדי הממשלה הגיעו להסכמה עם מרכז השלטון המקומי לפיה הם יממנו באופן מלא את הרשויות המוחלשות. בנוסף, רשויות מאוזנות יזכו ל-80% סבסוד. "לכל ילד וילדה בגן יהיה יחס אישי יותר"

צילום: עומר מירון, עריכה: שניר דבוש

(ההכרזה על רפורמת הסייעות, בחודש שעבר)

מרכז השלטון המקומי, משרד החינוך ומשרד האוצר הגיעו היום (חמישי) להסכמה על מימון רפורמת הסייעת השנייה ברשויות המקומיות. במתווה הקודם הוקצו כ-400 מיליון שקלים לטובת הרפורמה והרשויות נדרשו להשלים את התקציב ב-200 מיליון שקלים נוספים. על פי ההבנות אליהן הגיעו הצדדים, משרד האוצר ומשרד החינוך יממנו באופן מלא רשויות מוחלשות ורשויות המוגדרות מאוזנות יזכו לסבסוד של 80%.

הרפורמה קובעת כי החל מ-1 בספטמבר 2015 תתווסף סייעת שנייה לכ-4,000 גני ילדים ברחבי המדינה, שבהם לומדים 30 ילדים או יותר. התכנית תחול על כלל גני הילדים בגילאי טרום-חובה, המאושרים על ידי משרד החינוך, הן בחינוך הממלכתי והן בחינוך הממלכתי-דתי.

עוד בוואלה!NEWS:
משפחתו של השבוי בעזה: "מבקשים מהמדינה לעשות הכול לשחררו"
פרשה 512: ראש ארגון פשע ראשון שוחרר לביתו
עמידרור על הדיווחים שהמו"מ יוארך: "ארה"ב מסדרת דיל לאיראן"

ועדת החינוך בכנסת, יוני 2015. מור שאולי
דיון על רפורמת הסייעות בוועדת החינוך של הכנסת, בחודש שעבר/מור שאולי

לאחר פרסום המתווה הקודם הודיעו הרשויות, המצויות בקשיים כלכליים, כי הן מתנגדות להעלות את גובה הארנונה או את תשלומי ההורים לטובת מימון הרפורמה ואיימו כי לא יחילו את הרפורמה בשטחן. בעקבות כך פנה מרכז השלטון המקומי למשרד האוצר ולמשרד החינוך בבקשה למצוא מימון משלים.

בנט: "נמשיך להשקיע בגיל הרך"

שר החינוך נפתלי בנט אמר היום לאחר הפגישה בין הצדדים: "הגיל הרך נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו, זהו הגיל המעצב ונמשיך להשקיע בו. ב-1 בספטמבר, כפי שהתחייבנו, תצא רפורמת הסייעת השנייה לדרך ולכל ילד וילדה בגן יהיה יחס אישי יותר וסביבה עשירה יותר. אני מברך את השלטון המקומי ואת משרד האוצר על שיתוף הפעולה, ומודה להם שנרתמו למען מטרה חשובה זו".

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, התייחס להסכמה בין הצדדים ואמר כי הושגו "ההבנות הנדרשות להובלת הרפורמה. מרכז השלטון המקומי סבור כי רק על ידי שיתוף פעולה עם משרדי הממשלה ניתן לבצע רפורמות ממשלתיות ולשפר את איכות חייהם של כלל תושבי מדינת ישראל".

הקואליציה הארצית לשיפור התנאים בגנים מסרה כי היא מברכת על ההסדר שהושג בין משרד החינוך לביו המרכז לשלטון מקומי ומצפה ליישום הרפורמה לטובתם של ילדי הגנים, הגננות והסייעות בישראל.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully