וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: שנתיים מאסר על פרסום מידע שנוגד את גרסת הממשל

הצעת החוק, שאושרה כבר על ידי הממשלה, תאפשר לרשויות להטיל עונש מאסר בגין "דיווח מידע שקרי על מתקפות טרור". בשבוע שעבר, דווח כי עשרות חיילים נהרגו במתקפת דאעש בסיני אך לטענת הצבא, מניין ההרוגים היה עשרה בלבד

עריכה: יאיר דניאל

לאחר המתקפה המשולבת של לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) נגד צבא מצרים בצפון סיני בשבוע שעבר, הממשלה בקהיר מקדמת חקיקה שתאפשר להטיל עד שנתיים מאסר בפועל בגין "דיווח מידע שקרי על מתקפות טרור, שנוגד הצהרות רשמיות". על פי הדיווח בעיתון המצרי "אל-אהראם", החוק אושר על ידי הממשלה בסוף השבוע האחרון. אף שכעת הוא עומד בפני בחינה משפטית כבר ישנה ביקורת חריפה מצד העיתונאים במדינה.

הצבא המצרי טען כי רק עשרה חיילים נהרגו במתקפת הלוחמים האיסלאמיסטים נגד עמדות צבא בצפון חצי האי, אולם הדיווחים בכלי התקשורת השונים סיפרו על מניין הרוגים גבוה בהרבה. לאחר ההתנקשות בתובע הכללי של מצרים, הישאם ברכאת, לפני כשבוע, הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי הבטיח לנקוט "צעדים חוקיים נוקשים" במאבק בטרור.

עוד בוואלה חדשות:
א-סיסי על המתקפה בסיני: "המצב במצרים יציב ותחת שליטה"
עמוס גלעד: "יחסית לדאעש, אל-קאעדה וחמאס הם ארגונים מתונים"
עוד 23 נהרגו בתקיפות מצרים בסיני; "צאו למרוד בסיסי הקצב"

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בביקור בחצי האי סיני לראשונה מאז מתקפות הטרור, יולי 2015. רויטרס
הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי בביקור במצרים לאחר המתפקה בשבוע שעבר/רויטרס

גמאל עבד א-רחים, סגן מזכ"ל איגוד העיתונאים של מצרים, טען כי אם החוק יאושר, הוא יהיה מנוגד לחוקה המצרית, שקובעת כי לא ניתן להטיל עונש מאסר בגין עבירות שקשורות לפעילות עיתונאית. עם זאת, "מועצת המדינה", הגוף המשפטי שדן בהצעות חוק לפני אישורן, לא התייחס לכך בהחלטתו אתמול, ורק דרש כי אכיפת החוק תיעשה במסגרת מערכת המשפט הפלילית, ולא בבתי דין לענייני טרור כפי שמציינת לשון ההצעה.

"זו הפרה בוטה של החוקה", טען עבד א-רחים. "החוק יהפוך את העיתונאים למכונות שמפרסמות באופן אוטומטי הצהרות, בלי לחשוב. הוא מונע מהם את הזכות להשיג מידע ממקורות שונים ומגביל את התהליך למקור אחד בלבד". א-רחים עוד טען כי סעיף נוסף בהצעת החוק, האוסר על שידור דיונים משפטיים ללא אישור, מטיל "הגבלות מסוכנות על חופש הפעולה של התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully