וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-סיסי על המתקפה בסיני: "המצב במצרים יציב ותחת שליטה"

נשיא מצרים ביקר בצפון חצי האי והתייחס לראשונה לפיגוע הקטלני של דאעש וטען כי לא נשקפת סכנה קיומית למדינה. במקביל, חוסלו 12 חמושים באזור. רקטה השלישית שנורתה מסיני אותרה בשטח פתוח באשכול

צילום: יוטיוב

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ביקר היום (שבת) את כוחות הביטחון המוצבים בצפון חצי האי סיני אחרי המתקפה הקטלנית של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) באזור ביום רביעי האחרון. א-סיסי התייחס לראשונה להתקפה המשולבת של מאות החמושים שתקפו מוצבים בשיח זוויד וברפיח ואמר כי "המצב במצרים יציב ותחת שליטה מלאה".

א-סיסי, שהיה בעברו מפקד בכיר בצבא, ביקר את הכוחות כשהוא לבוש במדי צבא, שאותם הבטיח לפשוט לאחר שנבחר לנשיאות בשנה שעברה. הנשיא סיפר לכוחות שאותם ביקר באזור כי לבש את המדים "כדי לחלוק עמם כבוד על מלחמתם בטרור".

במהלך נאום שנמשך 15 דקות ושודר בטלוויזיה, שיבח א-סיסי את פעולותיהם של אנשי הצבא והמשטרה בצפון חצי האי. "רציתי לבוא בעצמי לכאן להודות לכם ולשלוח מסר ברור שהכוחות המזוינים מוכנים להגן על המדינה שלהם", אמר א-סיסי. "הכוחות יכולים למגר בקלות את כל סוגי הטרור", הדגיש הנשיא, שהוסיף כי החיילים המוצבים באזור מהווים רק 1% מסך הכוחות המזוינים של המדינה.

לדבריו, המצב בשיח זוויד, ברפיח ובאל-עריש, שלוש היישובים המרכזיים בצפון סיני, הוא "יציב". "הביטוי 'תחת שליטה' לא מספיק עבורי. המצב הוא יציב". הוא הבהיר כי הצבא נזהר שלא לפגוע באזרחים תמימים במהלך המערכה נגד הטרור.

לקריאה נוספת בנושא
דאעש בסיני קיבל אחריות על הירי: "שיגרנו רקטות לפלסטין הכבושה"
מתאם הפעולות בשטחים: חמאס מסייע לדאעש בלחימה במצרים

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בביקור בחצי האי סיני לראשונה מאז מתקפות הטרור, יולי 2015. רויטרס
א-סיסי במפקדה של כוחות הביטחון בחצי האי סיני, היום/רויטרס

במקביל, נמשכה המערכה של צבא מצרים בחמושים ברחבי חצי האי ומקורות ביטחוניים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי 12 פעילי טרור חוסלו בתקיפות אוויריות באזור. עוד מסרו המקורות כי הושמדו מצבורים של כלי נשק וחומרי נפץ וכי אותר חצי טונה של חומרי נפץ במנהרה בין מצרים לרצועת עזה.

אתמול שוגרו מסיני שלוש רקטות לישראל והתפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. אתמול אותרו שתיים מהן והיום נמצאה השלישית. בתחילה קיבל אחריות על השיגור הארגון הסלפי הפועל בעזה "פלוגות השיח עומר חדיד", אך בהמשך דאעש קיבל אחריות על כך. בהצהרה שפורסמה בשעות הערב נמסר כי "שלוש רקטות גראד שוגרו לפלסטין הכבושה". עם זאת, קהיר לא אישרה זאת עד עכשיו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
רקטה שנפלה במועצה אזורית אשכול בשטח פתוח. ערן סנקר, ספק 500
הרקטה שאותרה היום באשכול/ספק 500, ערן סנקר

ישראל האשימה לאחר המתקפה בסיני את חמאס כי הוא משתף פעולה עם דאעש, אך הארגון הכחיש זאת ואתמול גינה את הפיגוע הקטלני, שגבה את חייהם של יותר ממאה חיילים, שוטרים, אזרחים וחמושים. סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, טען אתמול כי בתקופה האחרונה נעשים מאמצים לחזק את מערכת היחסים של הארגון עם מצרים וזו בהחלט השתפרה. "אנחנו מאמינים במערכת היחסים הזו ושואפים לחזק את הקשרים", אמר. הוא הוסיף כי לחמאס לא היה קשר לפיגועים ואמר כי "הפיגועים פוגעים בביטחוננו".

(עדכון ראשון: 15:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully