וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאם הפעולות בשטחים: חמאס מסייע לדאעש בלחימה במצרים

בריאיון לאל-ג'זירה אמר אלוף יואב מרדכי כי בידי ישראל הוכחות לכך שהזרוע הצבאית של חמאס העבירה תחמושת לארגון הקיצוני. במקביל, מטוסי קרב מצריים הפציצו יעדי טרור בקרבת הגבול עם ישראל. נתניהו: "דאעש פועל באכזריות בלתי רגילה בגבולנו"

ספק 500

"יש לנו ידיעות ברורות על כך שחמאס תמך בדאעש בפיגועים האחרונים בסיני", כך אמר הערב (חמישי) מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי. בריאיון לרשת אל-ג'זירה הוסיף כי חמאס העביר לזרוע של דאעש בסיני אמצעי לחימה, וסייע בפעולות הארגוניות. "לזרוע הצבאית של חמאס יש קשר עם דאעש. אני משוכנע בדברים שלי ויש לי הוכחות. יש לנו גם דוגמאות למפקדים בחמאס שהשתתפו באופן פעיל בסיוע זה".

בין היתר טען כי בכיר עז א-דין אל-קסאם, עבדאללה קישטה, אימן פעילים של ארגון דאעש בסיני, וציין כי אחרי הפיגועים נראה ואיל פראג', מפקד גדוד בזרוע הצבאית של חמאס, כשהוא מבריח פצועים מסיני בחזרה לרצועת עזה.

עוד בנושא
החשד המצרי: דאעש בסיני קיבל נ"מ מעזה - ועיכב את חיל האוויר
עוד 23 נהרגו בתקיפות מצרים בסיני; "צאו למרוד בסיסי הקצב"
דאעש השתלט על נגמ"שים וטנק מצרי

בתוך כך, המתקפה נגד דאעש במצרים נמצאת במרחק ראייה מישראל: אחר הצהריים החל חיל האוויר המצרי להפציץ מטרות טרור בפאתי הכפר אל- מהדיה, המרוחק מאות מטרים בלבד מגבול ישראל בקרבת רפיח. חיילי צה"ל שמוצבים באזור הגבול דיווחו על פטריות עשן שעולות מיעדי התקיפה.

אחרי הפיגוע המשולב אתמול של לוחמי "המדינה האיסלאמית" באזור שייח זוויד, ניתן האות למבצע נגד קני טרור ברחבי צפון מזרח סיני. היום, הצבא המצרי הגביר את קצב התקיפות נגד פעילי הטרור ובראשם אנשי הזרוע המצרית של דאעש. לאחר האישור העקרוני שנתנה ירושלים לקהיר להכניס לשטח המפורז כלי טיס, עבר הצבא המצרי לתקוף מטרות גם במרחק לא רב מהגבול. גורמים במערכת הביטחון העריכו כי המצרים החליטו להשתמש במטוסי קרב מחשש שדאעש ינסה להפיל מסוקים באמצעות טילי נ"מ שיש ברשותם. "מצרים היא מדינה עצמאית וחזקה. התיאום (בעניין ההתקפה) הוא לפי מה שנדרש שם בלבד, ועל פי הסכם השלום", הבהיר אלוף מרדכי.

עשן מיתמר בעקבות הפצצות חיל האוויר המצרי נגד יעדי דאעש בקרבת גבול ישראל, סיני, 2 ביולי 2015. רויטרס
ענני עשן מיתמרים לא רחוק מגבול ישראל, אחר הצהריים/רויטרס
חשש במערכת הביטחון מפיגועים של דאעש על גבול ישראל

במקביל, נמשך המאמץ המצרי לנתק את עזה מסיני. הבוקר עוד נראו כלים הנדסיים של הצבא המצרי ברחבי ציר פילדלפי, וזאת במסגרת התוכנית לחשיפת מנהרות בין רצועת עזה לרפיח המצרית. הודות לפעילות האינטנסיבית נגד ההברחות, מדווח כי בניסיון למנוע חשיפתן, המנהרות נחפרות מרחק עצום של כשלושה קילומטרים. המטרה של המצרים היא לנתק את צינור החמצן של חמאס, למגר את העברת אמצעי הלחימה והגעת "יועצים" ולמנוע בריחת מבוקשים שמסתתרים ברצועה.

לא רק המצרים מודאגים מדאעש בסיני. במערכת הביטחון בישראל חוששים מפני התעצמות הארגון ברחבי חצי האי - בין אם בפיתוח היכולות הצבאיות, בהתחמשות באמצעי לחימה מתקדמים או בזכייה באהדת האוכלוסייה שם. כל אלה עלולים לסייע לו להוציא לפועל בעתיד פיגועי איכות בגבול ישראל.

מאז שנת 2012 ישנה עלייה משמעותית בתקיפות אנשי דאעש בסיני (או פעילי ארגוני טרור שהפכו מזוהים עם ארגון הטרור הסוני) נגד כוחות הביטחון המצריים, במיוחד בחודש הרמדאן. בקיץ 2012 נרצחו 16 שוטרים במוצב, שנה מאוחר יותר נהרגו בהתקפות החג 25 אנשי ביטחון, בשנת 2014 נהרגו 30 חיילים, ואתמול נהרגו כ-70 בפיגוע המשולב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
לוחמי דאעש שחוסלו בידי צבא מצרים בסיני, 1 ביולי 2015. צבא מצרים, מערכת וואלה! NEWS
גופות לוחמי דאעש שנהרגו אתמול/מערכת וואלה! NEWS, צבא מצרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב למתקפה של דאעש בסיני ואמר: "עד לפני כמה חודשים - כשאמרנו שדאעש מבצע פעולות על גבולותינו, היו אנשים ספקניים. אנחנו רואים לנגד עינינו את דאעש פועל באכזריות בלתי רגילה, בגבולנו הצפוני והדרומי". בעקבות הפיגועים שגבו עשרות קורבנות שלח נתניהו תנחומים לעם במצרים. "לבנו עם העם המצרי, ואנו שולחים את תנחומינו לממשלת מצרים ולבני המשפחות שיקיריהם נפלו במאבק עם הטרור האכזרי".

בהמשך דבריו במהלך ביקור בפארק הסייבר בבאר שבע, קשר ראש הממשלה בין ההתרחבות של ארגון הטרור הסוני, לאיום הגובר, לדבריו, שמגיע מכיוון איראן. "הפעולות שרואים מדאעש הן כאין וכאפס לעומת היכולות שבונה המשטר האיראני. ברור שלא היה מישהו שחושב במוח צלול לתת לדאעש נשק גרעיני. אבל בשיחות שמנהלות המעצמות עם איראן, הן נותנות למדינה הקיצונית הזו, שמפיצה טרור ברחבי העולם, את היכולת לפתח ארסנל של נשק גרעיני - ולכן אנו עומדים כאן בפני שני איומים: דאעש ואיראן. אנחנו לא צריכים לחזק אחד על חשבון השני אלא להחליש את שניהם ולמנוע את התוקפנות וההתחמשות של שניהם".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com

עשן מיתמר בעקבות הפצצות חיל האוויר המצרי נגד יעדי דאעש בקרבת גבול ישראל, סיני, 2 ביולי 2015. רויטרס
מטוס קרב מצרי בדרך להפציץ יעדי דאעש בסיני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully