וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות בצה"ל אחרי המתקפה בסיני: דאעש השתלט על נגמ"שים וטנק מצרי

1.7.2015 / 19:35

מערכת הביטחון סגרה את המעברים כרם שלום וניצנה בשל הדיווח כי לוחמי דאעש בסיני חטפו חמישה נגמ"שים וטנק מידי הצבא המצרי, והעבירה כוחות קרקעיים וכלי טיס לאזור. "צה"ל צריך להתכונן לכל האפשרויות"

צילום: לע"מ, רויטרס; עריכה: מתן חדד

בעקבות המתקפה הבוקר (רביעי) של לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) על עמדות צבא מצרים בחצי האי סיני, שבה נהרגו עשרות אנשים ועוד עשרות נפצעו, הוחלט בצה"ל על סגירת שני מעברי גבול למצרים: כרם שלום, הנמצא באזור משולש הגבולות רצועת עזה-מצרים-ישראל, ומעבר ניצנה. בישראל התקבל דיווח על כך שאנשי ארגון הטרור "אנסאר בית אל-מקדס", שנשבעו אמונים לדאעש, חטפו חמישה נגמ"שים וטנק מידי הצבא המצרי, ועל כן הוחלט לנקוט צעדי מנע מחשש שינסו לתקוף גם בשטח ישראל. עוד הוחלט להרחיק אזרחים וחקלאים מאזורי הגדר ולתגבר את הגזרה בכוחות קרקעיים וכלי טיס.

גורם ביטחוני התייחס למתקפה הקטלנית ולתקרית הביטחונית ב-2012, שבמהלכה חדר כלי רכב משוריין ממצרים לישראל, ואמר כי צה"ל נוקט משנה זהירות. "עד עכשיו הצליחו לוחמי אנסאר בית אל-מקדס להשתמש במקלעים כבדים, בנ"ט מתקדם לטווח של חמישה קילומטרים ובטילי נ"מ, ולחטוף טנקים ונגמ"שים שאחד מהם חדר לשטח ישראל במטרה לנסות להשתלט על ספינת משמר מצרית. צה"ל צריך להכין את עצמו לכל האפשרויות, כולל מקרה קיצוני ביותר של חטיפה או ניסיון פגיעה בכלי טיס", אמר.

לקריאה נוספת:
השב"כ חשף תשתית של חמאס בגדה: כ-40 פעילי הארגון נעצרו
שלוש שנות מאסר לצעיר ישראלי שהצטרף לדאעש בסוריה
בעקבות שרשרת הפיגועים: צה"ל תגבר כוחות בבנימין

עשן מיתמר מאזור הקרבות בצפון חצי האי סיני, מצרים, 1 ביולי 2015. טוויטר, צילום מסך
בצה"ל נוקטים צעדי מנע. עשן מיתמר מאזור הקרבות בחצי האי סיני, הבוקר/צילום מסך, טוויטר

התקרית עליה דיבר הגורם אירעה לפני שלוש שנים. בחודש אוגוסט 2012 תקפו פעילי ג'יהאד עולמי מוצב מצרי באזור רפיח במהלך סעודת חג הרמדאן. הם חטפו נגמ"ש ממוגן, פרצו את גדר הגבול והצליחו לחדור כשני קילומטרים לעומק שטח ישראל. הנגמ"ש נעצר רק לאחר שהותקף על ידי כלי טיס וטנק.

המודיעין המצרי כשל - הג'יהאדיסטים הכו ביום השנה לעליית א-סיסי

בפיקוד דרום עולה מפעם לפעם החשש מסוגיית התעצמות לוחמי ג'יהאד עולמי בחצי האי סיני, על אף הלחץ שמפעיל הצבא המצרי. גורמי ביטחון טוענים כי קיימת רצועת ביטחון מצרית לאורך הגבול הישראלי, כשהשוטרים המצרים מקדישים את עיקר פעילותם לסיכול תקיפה מהצד המערבי של הגבול. מרבית מהאזורים לאורך הגבול המצרי הם שטחים פתוחים ואין בסמיכות אליהם יישובים. עובדה זו מקלה על הפעילות של צה"ל לסכל כוונות טרור. עם זאת, יש מספר רב של נקודות תורפה בהגנה על הגבול הדרומי, ובכלל זה כבישים הסמוכים לגדר, מעברי גבול והעיר אילת.

צה"ל ושירות הביטחון הכללי (שב"כ) תגברו את כוחותיהם לאורך הגבול בשנים האחרונות ומשקיעים משאבים להקמת אמצעי איסוף מודיעין, הכוללים בין היתר גדוד תצפיות וכוחות נוספים, בראשם יחידת רימון המתמחה בלוחמה המדבר. יחד עם הגדר החדשה, השתפרה רמת המוכנות של צה"ל להתקפות טרור. ואולם, גורמי צבא בפיקוד דרום מזהירים: "הכוחות בשטח יודעים שהם צריכים להיערך לאפשרות שלא יהיה מודיעין וההתקפה תתחיל בהפתעה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully