וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות שרשרת הפיגועים: צה"ל תגבר כוחות בבנימין

נוכח גל הפיגועים בגדה, שגבו את חייהם של שני ישראלים, הוחלט להעביר גדוד נח"ל לגזרה המרחבית. "אנחנו נמצאים ברצף אירועים ולא באינתיפאדה", אמר קצין בכיר בצה"ל. ראש השב"כ: עלייה של 50% בטרור עממי מ-2012

צילום: גדעון צנטנר, סוכנות תצפית; עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

בעקבות שורת הפיגועים, האחרון שבהם אתמול בלילה ליד שבות רחל, שבו נהרג מלאכי שלום רוזנפלד, החליטו אמש (שלישי) בצה"ל על תגבור כוחות ביהודה ושומרון. במטרה לנסות למנוע את הידרדרות המצב בגדה יועבר גדוד מחטיבת הנח"ל שיישתתף במשימות הביטחון השוטף והיזום. "אנחנו נמצאים ברצף של אירועים ולא באינתיפאדה", אמר בכיר בצה"ל לוואלה!NEWS. "המאמץ של צה"ל הוא לקטוע אותו. נראה שהמכנה המשותף הוא הרמדאן".

עוד אמר הקצין כי הפעילות שבה נוקט הצבא כדי להחזיר את השקט ליהודה ושומרון, "לא קשורה לענישה, אלא לסיכול ושיבוש באזורים שיכולים להיות קלים לפיגוע".

בתשובה לשאלה אם מדובר בפיגועים בהנחייה של חמאס מעזה ושל מפקדת חמאס בטורקיה השיב הקצין הבכיר כי כפי שציין כבר אתמול שר הביטחון משה יעלון, "יש רצון של חמאס לתקוע יתד משמעותית ביהודה ושומרון". עם זאת, הוסיף: "לעומת זאת יש לראות את כמות המעצרים של חשודים בטרור אשר מתבצעים. יש מאמץ מודיעיני גדול ומאמץ מבצעי שלנו".

עוד בנושא:
גל הטרור בגדה הוא תוצאה ישירה של הקיפאון המדיני
התחממות ביטחונית: פיגוע חמישי בתוך עשרה ימים
כאב הראש של מערכת הביטחון: אין פרופיל למפגע הבודד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקצין דחה את הטענות שלפיהן ההחלטות על צמצום ההקלות לפלסטינים כמו הגבלת הכניסה להר הבית וסגירת הכבישים לתנועה - מטרתן לפגוע באוכלוסיה הלא-יהודית ביהודה ושומרון. "זו לא ענישה, ואנחנו בהחלט רואים את חג הרמדאן כגורם מתסיס", הוסיף הקצין הבכיר.

ראש השב"כ יורם כהן הופיע אתמול בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת והציג נתונים מדאיגים שלפיהם מאז 2012 ישנה עלייה שנתית של 50% בפיגועי הטרור המוגדרים "טרור עממי". פיגועים עממיים או פיגועי מפגע בודד אפיינו את מרבית פעילות הטרור במהלך השנה האחרונה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פיגוע ירי בסמוך להתנחלות דולב, 20 ביוני 2015. רויטרס
כוחות בסמוך לזירת הפיגוע באזור דולב/רויטרס

אם ב-2012 תועדו 683 פיגועים כאלה, ב-2014 קפץ המספרל-1,834. הקפיצה המשמעותית ביותר התרחשה במהלך מבצע "צוק איתן" בקיץ שעבר. עוד עלה כי בשנת 2014 נחשפו או נעצרו כ-130 חוליות טרור, מרביתן של חמאס. מתחילת 2015 סוכלו 60 חוליות. לצד זאת אמר כהן, כי ה"טרור הממוסד" מתקשה לבצע פיגועים לאור רצף ההצלחות של השב"כ ושל צה"ל באזור יהודה ושומרון.

ראש השב"כ התייחס למחוות מול הרשות הפלסטינית במהלך חודש הרמדאן. "ישראל איפשרה הקלות משמעותיות על כניסה של מתפללים להר הבית, כולל ביצוע של בידוק ביטחוני על ידי הרשות והורדת גיל המתפללים. חלק מההקלות הללו לא מומשו על ידי הרשות לאור ההתנגחות המופגנת מול ישראל", אמר.

לדבריו, מאז סיום מבצע "צוק איתן", חמאס מאיץ את ההיערכות הצבאית שלו לקראת עימות אפשרי נוסף עם ישראל. "מאמצי ההתעצמות של חמאס מאז סיום המבצע כוללים שיקום פרויקט המנהרות ההתקפיות, חידוש מאמצי הפיתוח וייצור הרקטות, הגברת האימונים בים, באוויר וביבשה וכן המשך מאמץ לקבלת סיוע מאיראן". יחד עם זאת, הדגיש, כי בשלב זה לחמאס "אין כרגע נכונות לפעול נגד ישראל".

מלאכי משה רוזנפלד שנרצח בפיגוע בכביש אלון, יוני 2015. מועצה אזורית מטה בנימין, ספק 500
מלאכי שלום רוזנפלד, שנהרג בפיגוע הירי בצומת שבות רחל, מסומן בעיגול/ספק 500, מועצה אזורית מטה בנימין
"כתוצאה מהאירועים, אנחנו נאלצים גם לפגוע בהקלות לפלסטינים"

בתוך כך, שר הביטחון משה יעלון, שסייר אתמול ברמת הגולן, התייחס להתחממות הגזרה ביהודה ושומרון ולהשלכותיה. "יש לנו בימים האחרונים, ימי הרמדאן, כבר שישה פיגועים. אין לנו ספק שאחד הגורמים לפיגועים הללו זו הסתה - הסתה בכלל והסתה של הרשות הפלסטינית בפרט. בעקבות הפיגוע יש תגבור כוחות ביהודה ושומרון כדי להקשות על אותם מבצעי פיגועים בתנועה שלהם במרחב. אנחנו נאלצים כתוצאה מהאירועים הללו גם לפגוע בהקלות, ונוקטים אמצעי זהירות".

בין היתר הסביר כי נוכח פיגוע הדקירה של חיילת צה"ל בקבר רחל, בוטלה ההקלה שניתנה, ושלפיה נשים יוכלו להיכנס לתפילות בהר הבית ללא בדיקה. "אנחנו נבצע בדיקה ומעלים את גיל הגברים שנכנסים להר הבית באופן חופשי לגיל 50. אני מקווה שגם זה ייתן איזשהו מענה". לדבריו, מהלך זה מגיע בנוסף לצעדים נוספים של כוחות הביטחון בתחום המודיעין והסיכול.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, בסיור ברמת הגולן. יוני 2015. עדן מולדבסקי, משרד הביטחון
שר הביטחון משה יעלון בגבול סוריה, אתמול/משרד הביטחון, עדן מולדבסקי

יעלון הוסיף כי פעילות מערכת הביטחון מונעת טרור בתוך תחומי הקו הירוק. "יש פעילות ומאמצים להגביר את הטרור ביהודה ושומרון. עם זאת, בשנים האחרונות, פעולות הסיכול של השב"כ וצה"ל מצליחות להגיע אליהם מבעוד מועד. כמעט מדי יום אנו שומעים על מעצרים שמתבצעים בכל הגזרות - וזה פועל יוצא של פעילות סיכול שבסוף מונעת פיגועים קשים. אילולא הפעילות הזאת הייתה מתקיימת, היינו סופגים פיגועים קשים לא רק ביהודה ושומרון, אלא גם בתוככי מדינת ישראל", סיפר.

(עדכון ראשון: 20:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully