וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד 23 נהרגו בתקיפות מצרים בסיני; "צאו למרוד בסיסי הקצב"

2.7.2015 / 8:37

עשרות חמושים נוספים נהרגו בהתקפות הצבא הלילה, רובן באזור רפיח המצרית. בין ההרוגים, מפקד וחברי הנהגה בארגון הקיצוני. בתגובה, קראו אנשי "האחים המוסלמים" להתקומם נגד הנשיא: "השמידו את מבצרי הדיכוי"

צילום: מתוך הטלוויזיה המצרית, עריכה: יאיר דניאל

23 לוחמים מארגון "אנסאר בית אל-מקדס", אשר נשבעו אמונים לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), נהרגו הלילה (חמישי) בתקיפות של הצבא המצרי בצפון חצי האי סיני – כך מסרו מקורות צבאיים לרשות סקיי ניוז בערבית. לפי הדיווח, תקיפות הצבא התמקדו באזור העיר שייח זוויד, הנמצאת בסמוך לרפיח המצרית, וכי בין ההרוגים נמצא מפקד וחברי הנהגה בארגון הקיצוני.

אנשי תנועת "האחים המוסלמים" קראו הלילה בתגובה למרוד בנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, לאחר שמנהיגים בתנועה "נרצחו בדם קר". הפעילים כינו את א-סיסי "הקצב", וקראו לאנשיהם: "צאו החוצה, תמרדו ותגנו על המדינה שלכם, על עצמכם ועל ילדיכם. השמידו את מבצרי הדיכוי והעריצות שלו ותחזירו את מצרים".

התגובה המצרית מגיעה יממה לאחר מתקפות ארגון הטרור על עמדות הצבא המצרי באזור, שבהן נהרגו יותר ממאה בני אדם ועוד עשרות נפצעו. לפי דיווח ברשת BBC, צבא מצרים הודיע הבוקר בעקבות מתקפות הטרור כי הפעולות המבצעיות לא ייפסקו עד שהאזור לא יהיה "נקי מריכוזי טרור".

כותרות נוספות:
כוננות בצה"ל אחרי המתקפה בסיני: דאעש השתלט על נגמ"שים וטנק מצרי
צבא מצרים: מאה לוחמי דאעש נהרגו במהלך הקרבות בסיני
נתניהו על מתקפת דאעש בסיני: "ישראל ומצרים שותפות למלחמה בטרור"

עשן מיתמר מעל סיני בגבול עם רצועת עזה לאחר קרבות בין הצבא לחמושים, יולי 2015. רויטרס
אזור הקרבות בין צבא מצרים לחמושים האיסלאמיסטים, בגבול הרצועה/רויטרס

בתוך כך, מכחישים גורמים בצה"ל כי חיל האוויר תקף או סייע לצבא המצרי במהלך הלחימה אתמול בסיני. הגורמים התייחסו לתקיפה המסיבית של צבא מצרים, שכללה שימוש במטוסי קרב ובמסוקי קרב. "הצבא המצרי מימש אישורים קודמים של מערכת הביטחון בישראל בשימוש במטוסי קרב ומסוקים בהיקפים ידועים מראש שניתנו לו לפני כשנה. ההיקפים ידועים לצה"ל ונעשים באופן נקודתי במסגרת הלחימה נגד דאעש".

מעבר כרם שלום, הנמצא באזור משולש הגבולות רצועת עזה-מצרים-ישראל, נפתח הבוקר למעבר סחורות, לאחר שאתמול נסגר בעקבות המתקפה. במהלך היום צפויות לעבור דרכו יותר מ-600 משאיות.

נוסף לכך, החליטו בצה"ל לסגור לתנועת אזרחים את השטחים החקלאיים בשטח המועצה האזורית רמת נגב הסמוכים לגדר בגבול מצרים. ההחלטה על כך התקבלה לאחר הערכת מצב ונחתמה בצו אלוף פיקוד דרום, סמי תורג'מן. גורם צבאי מסר כי בצה"ל החליטו לנקוד בצעדי מנע ויוחלט אם להמשיך בהם בהתאם להתפתחויות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
לוחמי דאעש שחוסלו בידי צבא מצרים בסיני, 1 ביולי 2015. צבא מצרים, מערכת וואלה! NEWS
הרוגים בתקיפות צבא מצרים בחצי האי סיני, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, צבא מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully