וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא מצרים: מאה לוחמי דאעש נהרגו במהלך הקרבות בסיני

בהודעה רשמית הודיע הצבא כי יפעל "לטהר את סיני מטרוריסטים", וטען כי 17 חיילים מצרים נהרגו במתקפת הטרור של "המדינה האיסלאמית". זאת בניגוד לדיווחים בסוכנויות הידיעות, שלפיהן עשרות חיילים נהרגו במתקפה

צילום: לע"מ, רויטרס; עריכה: מתן חדד

צבא מצרים הודיע אמש (רביעי) כי בקרבות שפרצו בחצי האי סיני בשל מתקפת הטרור המשולבת של ארגון "המדינה האיסלאמית (דאעש) נהרגו מאה לוחמים חמושים. כמו כן, הודיע הצבא שבניגוד לדיווחים בכלי התקשורת השונים, שלפיהם נהרגו עשרות חיילים, עד כה נהרגו 17 חיילים בלבד.

"מצרים נמצאת במלחמת קשה מול הטרור", נמסר בהודעת הצבא. "אנו מבטיחים לעם המצרי כי יש לנו את הרצון וההתמדה לעקור את הטרור מהשורש. ההתקפות הצבאיות תמשכנה עד שחצי האי סיני יטוהר כולו מהטרוריסטים".

עוד כתובות בנושא:
עשרות הרוגים במתקפה משולבת של דאעש נגד צבא מצרים בסיני
כוננות בצה"ל אחרי המתקפה בסיני: דאעש השתלט על נגמ"שים וטנק מצרי
נתניהו על מתקפת דאעש בסיני: "ישראל ומצרים שותפות למלחמה בטרור"

עשן מיתמר מאזור הקרבות בצפון חצי האי סיני, מצרים, 1 ביולי 2015. טוויטר, צילום מסך
עשן מיתמר מאזור הקרבות בסיני, היום/צילום מסך, טוויטר

ארגון "אנסאר בית אל-מקדס", אשר נשבע אמונים לדאעש, קיבל אחריות על המתקפה והודיע כי פגע ביותר מ-15 עמדות של הצבא והוציא לפועל שלושה פיגועי התאבדות. עם זאת, הצבא הודיע כי רק חמישה מחסומים צבאיים נפגעו. גורם ביטחוני במדינה אמר כי כ-300 לוחמים מהארגון הקיצוני השתתפו במתקפה כשהם חמושים בנשק כבד וטילי נ"מ.

מטוסי F-16 ומסוקי אפאצ'י של חיל האוויר של מצרים הוזנקו לאזור הנרחב ותקפו את המקומות שבהם התבצרו החמושים. לפי דיווח ברשת סקיי ניוז בשפה הערבית, עשרות מחבלים נהרגו בהפצצות של כלי הטיס, שסייעו לכוחות על הקרקע לחסל את לוחמי דאעש.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
עמדות של צבא מצרים בגבול ישראל, יולי 2015. רויטרס
עמדות צבא מצרים בגבול עם ישראל, היום/רויטרס

לפי דיווח של רשת סקיי ניוז בשפה הערבית, בפיגועים נהרגו 60 חיילים. עם זאת, סוכנות הידיעות אי-פי, שציטטה גורמי ביטחון וצבא במצרים, דיווחה כי כ-30 מאנשי כוחות הביטחון נהרגו במתקפה, שכללה גם פיצוץ של מכונית תופת. בנוסף, הגורמים מסרו כי החמושים חטפו כמה חיילים והשתלטו על רכבים משוריינים של הצבא. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי הלחימה באזור בין חמושים לחיילים נמשכת וכי בין המטרות שהותקפו היו מוצבים ותחנת משטרה.

גורם ביטחוני אמר לרויטרס כי לוחמי דאעש תכננו לצור על העיר שייח זוויד, הנמצאת בצפון סיני בסמוך לרפיח. עם זאת, הוא ציין כי "הצבא הצליח לסכל זאת ולשבור את המצור". אחד מתושבי העיר אמר: "נאסר עלינו לצאת מבתינו. העימותים נמשכים ולפני זמן קצר ראיתי רכב ובו אנשים רעולי פנים המנופפים בדגל דאעש".

בנוסף, גורמי ביטחון הודיעו כי חמושים כיתרו את תחנת משטרה בשייח זוויד ושתלו פצצות באזור כדי למנוע מהשוטרים לצאת מהמקום. כמו כן, נמסר כי החמושים הניחו פצצות לאורך הכביש בין שייח זוויד ואחד מהבסיסים באזור כדי למנוע את תנועת הצבא.

נתניהו על התקיפה בסיני: "דאעש לא רק בגולן, אלא גם במצרים". רויטרס
"דאעש מתדפק על גבולותינו". ראש הממשלה נתניהו, היום/רויטרס

מוקדם יותר אתמול התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למתקפת הטרור ואמר כי "דאעש מתדפק על גבולותינו". כמו כן, הוא ציין כי ישראל משתפת פעולה עם מצרים ועם מדינות נוספות באזור במלחמה בטרור. "דאעש לא רק אל מול גולן, הוא כרגע גם במצרים, אל מול רפיח, כלומר אל מול גבולותינו", אמר נתניהו. "אנחנו שותפים עם מצרים ועם מדינות רבות אחרות במזרח התיכון ובעולם במאבק נגד הטרור האיסלאמי הקיצוני, שמונחה על ידי שני גורמים – איראן, השיעים הקיצונים, ודאעש, הסונים הקיצונים, וגם מצד פלגים אחרים כמו החמאס".

לדבריו, "אנחנו נאבקים בהם. אנחנו יודעים שהם גם מכים בתוך גבולותינו כפי שקרה כאן, אבל אנחנו יודעים גם שאנחנו סיכלנו יותר מ-200 ניסיונות פיגועים מאז תחילת השנה שעברה וגם אל המרצחים הללו והמפגעים הללו אנחנו נגיע". נתניהו הדגיש כי "אנחנו נגבה מחיר כבד גם מהטרוריסטים וגם משולחיהם ותומכיהם".

גבול ישראל – מצרים, סמוך לניצנה. ראובן קסטרו
טנקים ישראלים בסמוך למעבר ניצנה, היום/ראובן קסטרו

בשל המתקפה הוחלט בצה"ל על סגירת שני מעברי גבול למצרים: כרם שלום, הנמצא באזור משולש הגבולות רצועת עזה-מצרים-ישראל, ומעבר ניצנה. בישראל התקבל דיווח על כך שאנשי הארגון חטפו חמישה נגמ"שים וטנק מידי הצבא המצרי, ועל כן הוחלט לנקוט צעדי מנע מחשש שינסו לתקוף גם בשטח ישראל. עוד הוחלט להרחיק אזרחים וחקלאים מאזורי הגדר ולתגבר את הגזרה בכוחות קרקעיים וכלי טיס.

גורם ביטחוני התייחס למתקפה הקטלנית ולתקרית הביטחונית ב-2012, שבמהלכה חדר כלי רכב משוריין ממצרים לישראל, ואמר כי צה"ל נוקט משנה זהירות. "עד עכשיו הצליחו לוחמי אנסאר בית אל-מקדס להשתמש במקלעים כבדים, בנ"ט מתקדם לטווח של חמישה קילומטרים ובטילי נ"מ, ולחטוף טנקים ונגמ"שים שאחד מהם חדר לשטח ישראל במטרה לנסות להשתלט על ספינת משמר מצרית. צה"ל צריך להכין את עצמו לכל האפשרויות, כולל מקרה קיצוני ביותר של חטיפה או ניסיון פגיעה בכלי טיס", אמר.

(עדכון ראשון: 21:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully