וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על מתקפת דאעש בסיני: "ישראל ומצרים שותפות למלחמה בטרור"

אמיר תיבון וסוכנויות הידיעות

1.7.2015 / 18:07

ראש הממשלה התייחס לתקיפת עשרות חמושים עמדות של צבא מצרים בחצי האי, שבמהלכה נהרגו עשרות חיילים, אזרחים ומחבלים. "הטרור בעולם מונחה על ידי איראן ודאעש". ראש ממשלת מצרים: "אנחנו במלחמה אמתית"

עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) למתקפת הטרור בחצי האי סיני ואמר כי "דאעש מתדפק על גבולותינו". נתניהו, שאמר את הדברים במהלך ביקור פצועים מפיגוע הירי בשבות רחל ומפיגוע הדקירה בקבר רחל, הוסיף כי ישראל משתפת פעולה עם מצרים ועם מדינות נוספות באזור במלחמה בטרור. עשרות חיילים, שוטרים, אזרחים ומחבלים נהרגו בסדרת התקיפות שהחלה בשעות הבוקר.

"דאעש לא רק אל מול גולן, הוא כרגע גם במצרים, אל מול רפיח, כלומר אל מול גבולותינו", אמר נתניהו. "אנחנו שותפים עם מצרים ועם מדינות רבות אחרות במזרח התיכון ובעולם במאבק נגד הטרור האיסלאמי הקיצוני, שמונחה על ידי שני גורמים – איראן, השיעים הקיצונים, ודאעש, הסונים הקיצונים, וגם מצד פלגים אחרים כמו החמאס".

לדבריו, "אנחנו נאבקים בהם. אנחנו יודעים שהם גם מכים בתוך גבולותינו כפי שקרה כאן, אבל אנחנו יודעים גם שאנחנו סיכלנו יותר מ-200 ניסיונות פיגועים מאז תחילת השנה שעברה וגם אל המרצחים הללו והמפגעים הללו אנחנו נגיע". נתניהו הדגיש כי "אנחנו נגבה מחיר כבד גם מהטרוריסטים וגם משולחיהם ותומכיהם".

עוד על המתקפה בסיני
המודיעין המצרי כשל - הג'יהאדיסטים הכו ביום השנה לעליית א-סיסי
עשרות הרוגים במתקפה משולבת של דאעש נגד צבא מצרים בסיני

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש עם שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, יוני 2015. עמית שאבי, פול צלמים
ראש הממשלה נתניהו/פול צלמים, עמית שאבי

כמו כן, ראש ממשלת מצרים, איברהים מחלב, הצהיר כי המדינה נמצאת "במלחמה אמיתית" בעקבות המתקפה המשולבת. לדבריו, הממשלה תגיש לנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי חוקים חדשים בנושא המלחמה בטרור. במקביל, הסתערו כוחות הביטחון על דירה בפרבר ממערב לקהיר והרגו תשעה אנשים, שלטענתם היו חמושים. בין ההרוגים היה גם נאסר אל-חאפי, עורך דין שמייצג את תנועת "האחים המוסלמים", שהיה אף חבר פרלמנט מטעמם.

מטוסי F-16 ומסוקי אפאצ'י של חיל האוויר של מצרים הוזנקו לאזור הנרחב ותקפו את המקומות שבהם התבצרו החמושים. לפי דיווח ברשת סקיי ניוז בשפה הערבית, עשרות מחבלים נהרגו בהפצצות של כלי הטיס, שסייעו לכוחות על הקרקע לחסל את לוחמי דאעש, שתקפו מוצבים ותחנות משטרה בצפון חצי האי. עוד דווח כי צבא מצרים סורק את הכביש המוביל בין רפיח שעל גבול רצועת עזה לעיירה שיח זוויד, שחלקים ממנה כותרו על ידי החמושים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ובכירי השלטון בהלוויית התובע הכללי שנרצח בפיגוע, 30 ביוני 2015. רויטרס
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ובכירי השלטון בהלוויית התובע הכללי שנרצח בפיגוע, אתמול/רויטרס

טרם ברור מספר ההרוגים המדויק במתקפה, שהתרחשה יומיים לאחר ההתנקשות בחיי התובע הכללי של המדינה הישאם ברכאת בקהיר. מקורות ביטחוניים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי לפחות 36 חיילים, שוטרים ואזרחים נהרגו בקרבות לצד 38 חמושים. בתחילה נמסר מהצבא כי עשרה חיילים נהרגו ונפצעו וכי 22 מחבלים חוסלו על ידי הצבא. עם זאת, מאוחר יותר נמסר כי מספר ההרוגים בשורות שני הצדדים עלה, מבלי לפרט.

עשן מיתמר מאזור הקרבות בצפון חצי האי סיני, מצרים, 1 ביולי 2015. טוויטר, צילום מסך
עשן מיתמר מאזור הקרבות בסיני, הבוקר/צילום מסך, טוויטר

בשל המתקפה ישראל סגרה לזמן מוגבל מעבר כרם שלום, וכך גם מעבר ניצנה. כמו כן, הועלתה רמת הכוננת לאורך הגבול עם מצרים ומטוסי חיל האוויר חגים באזור. במקביל לסגירת מעבר ניצנה, הנחה צה"ל את החקלאים לא לעבד אדמות בקרבת הגדר מחשש לירי מהצד המצרי. גורם ביטחוני מסר כי "מדובר בצעדי מניעה, עד שיתבהרו העניינים". במהלך הקרבות, שהתנהלו במשך שעות, הדי פיצוצים נשמע גם בצד הישראלי של הגבול.

המקורות הוסיפו כי המחבלים הטמינו מטענים לאורך כביש בין שיח זוויד לבסיס צבאי באזור במטרה למנוע מכוחות נוספים להגיע לאזור. לטענתם, החמושים השתלטו על שני משוריינים, על כלי נשק ועל תחמושת. עדי ראייה דיווחו כי שמעו פיצוצים ברפיח הסמוכה והמקורות הוסיפו כי כל הכבישים המובילים לרפיח ולשיח זוויד נחסמו. התושבים נקראו להישאר בבתי מגוריהם.

גבול ישראל – מצרים, סמוך לניצנה. ראובן קסטרו
כוחות שריון ליד גבול מצרים/ראובן קסטרו

ארגון "המדינה האיסלאמית" קיבל כעבור כמה שעות אחריות על המתקפה הקטלנית. בהודעה שבה קיבל דאעש אחריות על המתקפה, נכתב כי "חיילי החליפות מחטיבת סיני תקפו 15 עמדות של הצבא המצרי הכופר". הארגון הסוני הקיצוני קרא לאחרונה לתומכיו להגביר את תקיפותיהם במהלך חודש הרמדאן. המתקפה הקטלנית היום הרתחשה לקראת ציון יום השני לעלייתו לשלטון א-סיסי, שהדיח את הנשיא מוחמד מורסי בהפיכה צבאית.

צפון חצי האי הפך בשנים האחרונות מוקד לפעילות טרור של ארגונים איסלמיים, בהם תומכים של "המדינה האיסלאמית", שנשבעו אמונים לארגון בשנה האחרונה. בחודש שעבר ירו לוחמי דאעש למוות בשלושה שופטים באזור בעקבות עונש המוות שנגזר על בכירי תנועת "האחים המוסלמים", שהוגדרה ארגון טרור, בהם מורסי.

(עדכון ראשון: 16:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully